Hoi Mama t, ik ben ook naar zo'n borstvoedingsavond geweest, deze werd gehouden door La Leche Leque in 's Gravenpolder (Zeeland). Ik had er me heel wat van voorgesteld, maar het was één grote desillusie. Ik dacht dat je nuttige informatie zou krijgen over aanleggen, bijwerkingen, etc. Bij aankomst schrok ik al, want dacht dat het in een wijkgebouw zou zijn, maar het was bij iemand thuis, een huiskamerbijeenkomst dus. Daar waren mensen die zwanger waren, maar ook mensen die al lang gevallen waren , iemand met een kindje van een half jaar die er ook bij was en borstvoeding kreeg aldaar en er was zelf iemand die al 2 jaar lang iedere maand komt omdat het zo leuk is om ervaringen uit te wisselen.
Ik kreeg er een beetje een benauwd gevoel van en was ook helemaal in tranen toen ik thuis kwam. Want borstvoeding moet lukken bij iedereen, als het niet lukt, heb je geen doorzettingsvermogen, bla bla bla en als je in het ziekenhuis moet bevallen dan moet je er bovenop zitten dat je borstvoeding wilt geven anders komt het niet goed.
Wij verwachten dus een tweeling en gaan in het ziekenhuis bevallen en vertrouw er ook zeker op dat het goed gaat komen met de borstvoeding, tenminste, als het bij mij lukt, maar door zo'n avond als deze zou je een enorm schuldgevoel krijgen als het niet lukt, want dat gevoel kreeg ik erbij.
Het zit me zo hoog, dat ik NOOIT meer naar zo'n avond gaat, ik vertrouw erop dat ze zowel in het ziekenhuis als tijdens de kraamtijd thuis ons goed begeleiden en lukt het, dan lukt het, en als het niet lukt, er zijn genoeg kindjes groot gebracht met de fles.
Groetjes, Pleun