Informatiebijeenkomst borstvoeding

Vanavond twee uur in het ziekenhuis gezeten voor een informatiebijeenkomst over borstvoeding. Pfff.... wat een info! Wel heel nuttig hoor maar er werden zoveel situaties geschetst dat ik heb besloten het tzt maar over me heen te laten komen. Ik vertrouw er op dat de kraamhulp mij daarin goed begeleid.

Vraag me wel af of er vroeger ook zo'n verhaal van werd gemaakt of willen de papa's en mama's vandaag de dag echt zoveel weten?

Pittige avond... Wij zijn daar nooit geweest. Bij de intake bijna geleden hebben wij aangegeven dat wij een kraamhulp willen die van aanpakken weet bij het geven van borstvoeding. Ik kan je vertellen die kregen wij ook ;) ze was heel lief en heeft mij alles heeeelll duidelijk uitgelegd, ik denk dat je het door te doen en dat ze je erbij helpen veel verder komt dan overal informatie halen. Ik weet het niet zeker omdat ik nooi bij z'n avond ben geweest. ik hoop wel dat je er iets aan hebt gehad en dat het je niet afschrikt...

Fijne avond nog even...

Liefs Sam

de informatieavond was zeker nuttig.. Wij hebben 2x 2uur gehad en zoveel info en reuze leerzaam. Een beetje goede kraam zal je zeker erbij helpen dat heeft de onze ook gedaan en in het ziekenhuis werd er ook veel aandacht aan besteed. Toch als je alleen thuis bent veranderd er het een en ander, de regeldagen, stuwing, kloven, op dat momment vond k het fijn dat we de info gehad hebben want ja de kraam blijft niet constant!! Het is fijn dat je info heebt op dat soort momenten en dan hoef je ook niet meteen hulp te zoeken omdat je goed voorgelicht bent.
Succes met je verdere zwangerschap, geniet ervan voor je het weet ligt de baby in je arnen....

Liefs daisy
(juli mama's uiteindelijk juni mama geworden :) )

De avond werd georganiseerd door het ziekenhuis ism de kraamhulp organisatie. Een lactatiedeskundige presenteerde de avond. Was heel nuttig maar voor iedereen verloopt het geven van borstvoeding natuurlijk anders. Heb veel nuttig dingen gehoord maar verder vertrouw ik op de kraamhulp en zal ik tzt proberen de info te gebruiken die op mijn situatie van toepassing is.

@Daisy: gefeliciteerd en geniet van jullie kleine spruit!!!

Wel een lange zit, maar goed dat je veel info hebt gehad. Hier wordt het vanuit de VK geregeld en ik ga zeker heen. Kraamzorg kan je idd goed op weg helpen, maar helaas gaan die ook weer naar huis en ik vind het ook fijn om extra info te hebben en dat je dingen alvast zelf kan oplossen.

liefs, x

Wauw, wat goed en ook nu al! Ik bedacht me vandaag dat ik géén idéé heb hoe ik alles moet onthouden. Rondom bevalling (en dan weet ik vast nog geen 20%), verzorging en dan ook nog borstvoeding... En we willen het allemaal zo goed doen he? ;)

In ieder geval wil ik ook een borstvoedingscursus gaan volgen (die zijn volgens mij ook hier voor de partners, heel fijn!). En flink aantekeningen maken hahaha!

Ik heb toen bij de eerste ook bv cursus gedaan en dat was heel fijn, wij moesten één week in het zh blijven, anders was er vrij weinig van terecht gekomen... de begeleiding was niet echt super toen in het zh... voor de mama's die bv gaan geven is het één aanrader.

Nu ga ik het niet doen, want zo lang is het nog niet geleden.

Terug
Bovenaan