Infuus

Hoi allemaal!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zie niet op tegen de bevalling maar een eventueel infuus. Vanwege mijn autisme vind ik het lastig om een infuus in mij te hebben, omdat ik er geen controle over heb en het eruit kan halen. Ook ben ik ergens bang voor de pijn. Ik weet het het, klinkt stom?. Bevalling doet veel meer pijn.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat is een fijnere plek. Een infuus in je hand of het verlengde van je duim/pols?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Hoi, ik ben morgen 40 wk en ook ik vind het allemaal spannend.
Dit is mijn 4e kindje en in de hand of duim/  pols vind ik persoonlijk erg vervelend. Heb alle keren andere ervaringen, maar laatste x zat t in mijn hand/ duim/ pols en dat is erg vervelend. Omdat je je hand meer nodig hebt, denk aan.. deken toedekken, baby pakken, baby wegleggen, baby aanleggen.. even gaan verliggen.
Mijn voorkeur zou zijn met iets onder de plooi van de binnenkant van je elleboog. Waar ze dus de aders nemen, voor bloedafname. Daar heb ik steeds minste hinder. (onderarm)
In de onderarm is het net iets minder lastig en voel je de naald minder.
Ik verzoek aan de zuster, om het infuus zsm eruit te halen als het niet meer nodig is. Daar kan je ook om vragen. Veel succes met alles.?

Terug
Bovenaan