@ Inge ten Cate

A

Anoniem

Guest
Hoi Inge,

Ik las net je bericht dat het weer wat beter gaat met Maaike. Op een foto zag ik haar ook stralend zitten op haar nieuwe auto. Gelukkig dat het weer beter gaat.

Ik dacht er al een tijdje over om je een berichtje te sturen, maar deed het steeds maar niet. Ergens ben ik bang dat je vindt dat ik me met dingen 'bemoei' die mijn zaken niet zijn. Maar ik stuur je toch dit bericht, eigenlijk vooral om je een hart onder de riem te steken.

Uit eerdere verhalen heb ik begrepen dat Maaike niet 'zomaar' geboren is. Dat het na lang wachten en dokteren een echt wondertje is (al moet ik eerlijk zeggen dat ik álle kindjes wondertjes vind). Toen kreeg jij die vervelende PND. En als ik het goed begrijp, kom je die nu heel langzaam te boven. Wat zul jij balen af en toe zeg. Je bent keihard van die roze wolk afgedonderd. Je zult jezelf vast wel eens afgevraagd hebben: "Was dit nu echt wat ik al die jaren wilde?"
Ik ben moeder van twee kinderen. Ik ben met Bas een stuk makkelijker dan met onze oudste, maar ik heb ook nog mijn momenten van onzekerheid. Die zullen voor jou waarschijnlijk 10 keer zo groot zijn.
Daarom wil ik zeggen dat ik bewondering heb voor hoe je het nu met je kleine meid doet. Je durft je onzekerheden aan te gaan en bent vast en zeker een hele goede moeder voor Maaike.
Daarnaast vindt je ook nog tijd om 'even' de fotowedstrijden uit te werken.... Gewoon een pluim dus.

Groetjes, Karin

PS: En nu snel dit bericht plaatsen voordat ik me weer bedenk.

Hoi Karin,

Ontzettend bedankt voor je geweldige berichtje. En ik vind je uiteraard geen bemoeial als ik niet wil dat iemand iets zegt dan moet je ook geen dingen over dit soort onderwerpen op het forum plaatsen. Je kunt dan van iedereen een reactie verwachten en bovendien vind ik jouw reactie helemaal niet vervelend.

Ik had inderdaad in het begin wel zoiets van Is dit nu wat ik altijd wilde. Voordat Maaike ziek werd had ik inderdaad het idee dat ik nu helemaal van mijn PND af was. Maar helaas ging het vorige week met mij ook weer een beetje mis. Je gaat dan weer twijfelen maar ik hoor inderdaad van iedereen die erg dichtbij me staat dat ik het geweldig doe als moeder en dat sterkt dan wel weer wat. En het werken aan de fotowedstrijden helpt alleen maar om een beetje afleiding te hebben.

Wel hebben we altijd gezegd dat we graag twee kinderen willen maar ik ben nog erg aan het twijfelen of dat nog steeds zo is. Het zal dan weer met behulp van artsen moeten en ik weet niet of ik daar nog een keer aan wil beginnen ook gezien de PND die ik had.

Nu komt er voor mij weer een spannende tijd aan omdat we voor het eerst met Maaike gaan kamperen. Dus nu zijn er wel weer wat onzekerheden maar ik merk toch dat ik er steeds beter mee om weet te gaan. Gelukkig gaan we met onze duikvereniging en daar weet iedereen die mee gaat hoe het bij ons is gegaan dus het zal wel helemaal goed gaan en we hebben een ontzettend lieve vriendin die een stuk ouder is als wij en zij heeft zelf al twee volwassen dochters en een bijna volwassen zoon. Zij gaat ook mee en zal me vast helpen als ik het even niet meer zie zitten.

Een heel verhaal van mijn kant maar ik ben ontzettend blij met de steun die ik van iedereen van dit forum heb gekregen en nog steeds krijg.

Bedankt voor je lieve reactie en voor het feit dat je aan me denkt.

Groetjes
Inge

Hoi Kaatje,

Wat een ontzettend lief berichtje!

liefs Maris

Hoi Inge,

Ook van mijn kant een pluim, want die fotowedstrijden zijn heel leuk, maar voor jou natuurlijk een hoop werk.
En je onzekerheden tonen en om raad vragen is heel goed, want daar is het forum voor.
Waar ga je trouwens naar toe op vakantie? Wij gaan binnenkort met de boot weg. Wel spannend, want vorig jaar was Feline nog zo klein dat ze niet kon kruipen en nu wordt dat een ander verhaal, zeker op het water.

liefs Mariska

Hoi Mariska,

Wij gaan ruim een week kamperen met een vrij grote caravan in Zeeland. We gaan met de duikvereniging dus dat wordt heel gezellig. We kennen iedereen die op het veld staan en er gaan ook een stuk of 10 kinderen mee van allerlei leeftijden. Heb er wel veel zin in maar ben altijd enorm onzeker of ik alles wel mee heb. Maar goed we blijven in Nederland dus we kunnen alles kopen wat ik vergeet. Nu hopen dat het weer inderdaad mooi blijft en dan staat niets ons meer in de weg.

De fotowedstrijd vind ik leuk om te organiseren hoor dus dat kost dan niet zoveel moeite.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Dat wordt vast heel erg gezellig!! Wij gaan helaas een heel kort weekend, want mijn man kan vrijdag geen vrij krijgen...... Dus gaan we vrijdag weg tot zondag ipv woensdag tot zondag.

Liefs Maris

Hoi Maris,

Jammer dat jullie maar zo kort kunnen maar het wordt volgens mij wel erg lekker weer dus dat is erg fijn.
Ik heb er in ieder geval erg veel zin in. Nu hopen dat Maaike daar een beetje wil slapen en dan zal het vast erg gezellig worden.
We waren erg verwend doordat ze altijd tot ongeveer 7.00 uur sliep maar sinds ze in het ziekenhuis heeft gelegen is ze helemaal uit haar ritme. Gisteren was ze zelfs om 04.30 uur al wakker maar goed met de zeelucht in Zeeland zal het vast wel goed komen.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Flink genieten van de zeelucht inderdaad. En als kindjes veel buiten zijn slapen ze ook langer denk ik.
Wij gaan gewoon genieten van die paar daagjes, hopelijk van de zomer nog een hoop weekendjes weg.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan