Inge we houden moed !

A

Anoniem

Guest
Lieve Inge

Het komt echt let maar op het duurt alleen even. Ik word dit jaar (2005) al weer 35 en mijn dochter wordt alweer 4. Ik wilde ook wel een tijd ertussen maar niet zo lang natuurlijk!!! Maar goed ik moet eerst maar eens de kracht vinden om het weer te proberen. Deze maand zeker niet dus dat geeft wel rust. Ik zal wel ergens in januari weer ongi worden en daarna zie ik wel weer.

Weet je ik denk maar zo stel dat het nog 3 jaar duurt dat is balen maar goed ben ik 38 en heb ik die tweede! Als je het meer zo bekijkt en het ziet als "ik heb alle tijd" geeft dat bij mij meer rust en rust zorgt ervoor dat het sneller gaat. Ik werd na een 6 maanden proberen helemaal desperate en dacht het lukt nooit meer, wel dus, waarom die keer wel en die andere 6 keer niet tja dat weet je niet. Daarna was ik zo weer zwanger doordat ik rust had! Ik wist dat het kon. Dat moet je niet vergeten HET KAN BIJ JOU! Dat zei de verloskundige ook tegen mij na de tweede MK. Je lichaam kan het.

Geniet van de feestdagen en van je zoontje. Mijn dochter zei laatst tegen mij "mama je bent verdrietig he zeker omdat de baby uit de buik is he maar weet je mama ik tover weer een nieuwe in jouw buik" En toen dacht ik jij verdient een mama die blij is met jou en die jou alle aandacht geeft zeker nu je nog alleen bent! Niet een mama die verdriet heeft om iets wat er nog niet is. De gedachte dat we er nog eentje willen is heeel erg mooi en iedere maand is het spannend maar het mag geen verdrietige zaak worden als het niet gelijk lukt! Ik wil proberen elke maand blij te zijn met haar en blij te zijn met de gedachte dat we weer bezig zijn met een tweede als is het soms zo moeilijk omdat je het NU WIL.Een jaar proberen is lang maar er zijn zoveel mensen nog veel langer bezig! Het einddoel telt en dat zul je krijgen let maar op!

liefs
Lies

Lies,

dat heb je mooi gezegd.
Inderdaad als je al één of meerdere kinderen hebt, kun je toch verdrietig zijn als het nog even niet lukt.

Maar we moeten niet uit het oog verliezen dat we wel genieten van wat we wel hebben.

Het één sluit het ander niet uit.
Verdriet hebben en blij zijn.

Ik ga zo naar huis en genieten van mijn kindertjes.

Miep

Lieve Miep

Leuk met kerst met je kinderen onder de boom! Daar ga ik ook van genieten! Het is soms moeilijk hoor maar ik probeer te genieten van wat ik heb! Fijne dagen

liefs
Lies

Dag lieve Lies en Miep,

Wat een wijze woorden! Ik vind het heel bijzonder, Lies, dat je zo sterk kunt zijn... Ik weet ook dat je sterk bent, maar het is heel fijn dat je jezelf (en mij) ook echt een hart onder de riem kunt steken. We hebben het hart nodig om een beetje lief voor onszelf te zijn, en jij zeker!! Ik heb veel steun aan jouw woorden en gedachten, en ik hoop dat ik dat jou ook een heel klein beetje kan bieden.

En jij ook bedankt, Miep. Het is zo fijn dat er mensen zijn die erkennen en herkennen hoe sterk zo'n kinderwens kan zijn, zelfs al ben je al moeder. Soms lijkt het wel eens of het minder legitiem is om te verlangen en verdriet te hebben als je op een tweede wacht. Ik prijs mezelf ook gigagelukkig dát ik elke dag weer van mijn zoontje kan genieten. En je hebt gelijk, dit geluk en de pijn van het wachten nu kan tegelijkertijd bestaan. Het mág ook bestaan!

Ik heb mezelf een paar maanden geleden beloofd dat ik mijn leven en dat van mijn gezin niet ga vergallen omdat er (nu nog) geen tweede komt. Uiteindelijk is alles tenslotte een kwestie van perspectief. Nog maar een paar jaar geleden was het leven volmaakt omdat ik een kindje kreeg. De wens die nu bij me leeft, mag dat niet te niet doen.

Ik las laatst in het boek van Mariël Croon over een vrouw die jarenlang een depressie had omdat ze geen tweede kindje kon krijgen. Dat wil ik mezelf en mijn kind niet aandoen! Tenslotte mis je dan die jaren van je kind, en je kind moet jou al die tijd missen... Dat is het niet waard.

En nu maar zoeken naar de balans: ruimte geven voor verdriet, en tegelijk het positieve koesteren.

Lies, ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik wil ook van zwanger worden weer een spannende, verwachtingsvolle periode maken, geen tijd van frustratie en verdriet.

Ik beloof dat ik mijn best doe!

Dikke knuffels van Inge

Lieve Inge

Ik heb ook heel veel aan jou! Fijne kerstdagen en een heeeel vruchtbaar 2005! Nou goed aan de kerstklus en wie weet zijn al die onderzoeken helemaal niet nodig. Ik moest gisteren naar het ziekenhuis nav mijn curretage. Ik was zo bang dat er iets slechts uit zou komen maar nee ik heb gewoon pech denken ze. Ik was allang blij dat het weefsel in orde was. Ik ga pas weer in het nieuwe jaar denken over een tweede. Ik hoop gewoon netjes ongi te worden in januari en graag een beetje regelmatig dan zie ik wel weer in februari of maart of misschien nog wel later! Mijn dochter gaat namelijk volgend jaar naar de basisschool en dat wil ik niet missen en als ik zwanger ben ben ik gelijk doodziek dus ik kijk wel.

Heel fijne dagen geniet van alles wat je hebt en nog zult krijgen!

Liefs
Lies

Liefs
Lies

Terug
Bovenaan