Inge

A

Anoniem

Guest
Hoi Inge,

Ik heb hetzelfde berichtje al naar Flower gestuurd maar ben ook benieuwd naar jou reactie. Wie anders zijn mening wil geven mag natuurlijk ook. Ik las dat jij ook bezig bent met tempen, vandaar. Ik moest mijn tijd ook noteren i.v.m. onregelmatige diensten.

Dag Tijd Temp
3 9.30 36.9
4 7.40 36.4
5 7.30 36.7
6 7.45 36.7
7 8.30 36.8
8 8.40 36.6
9 9.00 36.7
10 10.00 36.8
11 9.30 36.7
12 9.30 36.7
13 8.15 36.7
14 8.00 36.5
15 8.25 36.6
16 8.05 36.6
17 9.00 36.7
18 10.15 37.0
19 8.45 36.7
20 6.15 36.7

Op zich ging het hartstikke prima. Dag 17 hadden we s'avonds ook nog geklust, dus was ook blij om te zien dat hij op dag 18 omhoog was gegaan naar 37.0 graden. Maar dag 19 was 'ie weer 36.7. Heb ik nu op dag 18 mijn eisprong gehad of niet. Ik snap het niet meer. Ik heb nu avonddienst deze week. We hebben op dag 18 s'avonds ook nog geklust. Wie niet waagt, wie niet wint. Gisteravond hebben we niet geklust, de zaadjes moeten ook bijkomen toch ??? Net toch maar weer geklust, want je weet maar nooit. Snap je nu ook dat ik er geen hole meer van snap ??? Heb jij dat nou ook dat het zo op en neer gaat met je temp ???
Ik ben heel benieuwd naar jou reactie.

Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden.

Veel liefs van Biaggi

Hoi hoi,het bericht was niet voor mij bestemd maar wou tooch even reageren.volgens mij heb je inderdaad op dag 18 je eisprong gehad.mijn temp tot nu toe dan blijft 36.5 tot op na me eisprong,dan wordt en blijft hij rond de 37,maar vlede maand schommelde hij weer erg,sucses gr manuela

Dat je temp iets schommelt is normaal.
(Overigens zou je ook kunnen overwegen om een thermometer aan te schaffen die op honderste nauwkeurig is.)

Als je een eisprong hebt en je zet dit in een grafiek dan zie je echt een tweesplitsing in de temperatuur. Dat je temp in de eerste helft een keer wat hoger is of in de tweede helft wat lager maakt niet uit, je moet ook niet naar individuele temperaturen kijken, maar naar het plaatje als geheel.

Een goed hulpmiddel daarbij kan zijn het invullen van je gegevens op de volgende site: http://ttc.fertilityfriend.com

Ik ben nu bezig met de invoer van mijn derde cyclus. Ik heb geen uitgebreid lidmaatschap, maar het systeem detecteert je eisprong op basis van je temp en andere verschijnselen, en er staat heel veel informatie op over zwanger worden, hoe je dingen kan interpreteren.

Ik vind het een hele leuke site en heb er zeker veel van geleerd.
Echt het proberen waard.

Succes
Miep

Meiden, hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ga gelijk even kijken op die site, Miep !!

Groetjes Biaggi

Hoi Biaggi,

In het verleden heb ik ook eens na een maand mijn thermometer aan de wilgen gehangen, omdat het zo schommelde. Maar wat Miep zegt, klopt helemaal. Sinds ik het in een grafiek invul, zie je heel duidelijk twee fases: in het begin overwegend laag, na de eisprong overwegend hoog. Best interessant om te zien, vind ik.

Jammer dat je huisarts je dat niet verteld heeft. Mijn huisarts gaf me bij mijn eerste kinderwens meteen zo'n grafiek mee (was wel een hele slechte, waar niks op te zien was). En nu bij de gyn heb ik er ook een meegekregen. Een hele goeie staat ook op www.vruchtbaarheid.org. Daar kun je ook allerlei andere waarnemingen op invullen, zoals cervixslijm en pijn in je borsten.

Nou, ik ga ook gauw eens kijken op die site van Miep.

O ja, ik denk ook zeker dat je je eisprong gehad hebt!

Liefs, Inge

Lieve Inge,

Bedankt voor je reactie !!! Heerlijk als jullie met mij meeleven. Soms ben je gewoon zo onzeker !!!

Dikke knuffel van Biaggi

Je kan ook zelf een excel sheet maken.
Werkt ook erg goed.

Hallo,

Ik zet nu ook al 10 maand mijn grafieken op www.fertilityfriend.com en vind dat geweldig.
Ik denk wel dat je meer moet proberen op hetzelfde uur te temperaturen. En hoe lang is jouw cyclus eigenlijk? Want ik zie niet echt meteen een ovulatie met mijn luttele ervaring.
Het is bijvoorbeeld ook het beste dat je minstens een uur op voorhand niet bent recht gestaan om naar het toilet te gaan of iets te drinken, of...
Mijn cyclus is 33 dagen en ik heb mijn ovulatie steeds op dag 20,21 of 22 en heb een vrij korte luteale fase dus...
Misschien moet jouw ei ook nog komen?

Hopelijk heb je er iets aan,
Groetjes,
Erika

Terug
Bovenaan