inge

Inge, hier je antwoord. anders zie je t misschien niet meer en t is al maandag...
ik heb eerder ook vrij uitgebreid geantwoord dus je kan ook nog even terugzoeken of je die kan vinden. Ik was vooral nerveus over de uitslag, maar op t moment dat je daar bent is t natuurlijk allemaal toch wel een beetje eng. ze hebben bij mij dus endometriose geconstateerd en dat was wel zo erg dat ik er niet zwanger van kon raken. mn eitje kwam niet in de eileider geloof ik, door de verklevingen. Die hebben ze dus operatief weggehaald. dit was een grotere operatie met een grote snede...ik vertel dit even omdat ik de eerste keer niet echt met de anesthesist had gepraat vlak voor de operatie en dat was toen niet goed bevallen, ik was er nog niet helemaal klaar voor en viel toen op een vervelende maneier in ' slaap'. ik vertel dit niet om je bang te maken hoor, ik twijfelde nog wel even maar misschien heb je er iets aan want bij de tweede operatie hadik van te voren aan kunnen geven dat t zo vervelend was gegaan en ging het daardoor juist heel goed en heeft de anesth. me heel goed begeleid. maar maak je niet druk hoor want ik heb later aan heel veeel mensen gevraagd of die ook wel ns zon vervelende narcose hadden gehad en dat was helemaal niemand! maar t is altijd fijner als de anesth. wat tijd voor je neemt dat wil ik maar zeggen. verder weet je volgens mij ook wel van de pijn die het gas dat ze in je buik doen om overal goed bij te kunnen geeft. of kan geven, maar meestal wel. dit is eigenlijk alleen maar vervelend, als je weet wat t is is t eigenlijk niet zo erg. de gaatjes doen ook niet zo zeer. al met al valt t heel erg mee en t personeel in t ziekenhuis was heel erg lief. neem ook even in t ziekenhuis de tijd om bij te komen en wat naar binnen te werken, dan hoef je niet zo slap naar huis. t is fijn als degene die je ophaalt veel tijd heeft (was bij mij niet zo, ging toch een beetje dizzy naar huis)
ik heb dus vrij goede ervaringen gehad, t is echt zo gebeurd, da's wel een raar idee he. en zo fijn dat je gewoon weer naar je eigen bed kan! ik hoop echt dat ik je niet bang heb gemaakt met mn verhaal, dat was neit mn bedoeling, maar ik vond dat ze bij mij echt wel wat rustiger aan hadden kunnen doen...endometriose wordt trouwens niet altijd geopereerd er kan ook een kuur worden gegeven om t rustig te maken (die heb ik na de operatie 3 maanden gehad) en ook kan t zijn dat er meteen ivf wordt gedaan als iemand al erg oud is of opereren geen zin meer heeft. denk ik, t is erg verwarrend...ik hoop dat bij jou gebeurd wat ik hoopte: dat er toch iets een beetje raar zat en dat ze dat even goed doorspuiten en dat dan de zaadjes en t ei er weer als een tierelier doorheen schieten....ik weet niet precies of dat op jou van toepassing is maar ik had wel zoiets gehoopt. ik zal morgen aan je denken! als je nog iets specifiek wilt weten, ik probeer vanavond nog wel even te lezen... liefs, lis

Hai Lis,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik heb er echt veel aan. Jouw eileiders zijn er dus uit. Even een domme vraag maar waar halen ze dan die eitjes vandaan?? Jij bent nu bezig met IVF? Hoe gaat het nu met jou dan?(ik haal momenteel alles door elkaar).
Ik heb dat te snelle gevoel nu al bij het ziekenhuis. Bij de vorige bezoeken moest het ook allemaal vlug,vlug... Ik ga morgen proberen er een beetje relaxed door te komen!

Mijn man kan helaas niet mee want die kan niet op of neer met zijn rug maar mijn ouders gaan mee in zijn plaats. Ik baal er wel van hoor want ik wil hem er gewoon bij.

Ik kijk vanavond nog wel even of je nog wat hebt geschreven!

Bedankt!
Liefs Inge

Hellep, ik schrik me een hoedje. Goh, ben ik zo onduidelijk???? t was een beetje een snelle actie vanmorgen...nee ik heb mn eileiders nog hoor! ze hebben alleen verklevingen in de buikholte weggehaald. dat is de onduidelijkheid denk ik: endometriose betekend iets als: baarmoederslijmvlies in de buikholte. bij mij zat t bijvoorbeeld aan mn blaas vast. ook kunnen er cystes ontstaan, waardoor eileiders wel aangetast kunnen worden. bij mij zat er alleen 1 bij mn eierstok en die is ook weggehaald. mn eileiders waren toegankelijk. ik hoop dat ik nu duidelijker ben... en dat je t nog leest ... ik mag nog een half jaar tot een jaar proberen ' gewoon' zwanger te worden. erg eng want ik voel natuurlijk van alles...ben heel bang dat t weer snel ' vast zit'. want dat was bij mij dus het probleem, mn eitjes sprongen wel, maar kwamen niet op de goede plaats doordat er niet genoeg beweging kon zijn.
wat vervelend dat je man er niet bij kan zijn zeg. ik hoop ook dat je er goed door komt en dat je een goede uitslag krijgt. ik denk dat als je zelf een beetje rustig bent dat t zo voorbij is. en dan lig je lekker in je eigen bedje bij te komen met je man er bij. veel succes, lis

Nog een keer... nou nu ik mn berichtje overlees ben ik echt onduidelijk zeg!!! je conclusie is niet zo raar...brrrr. ik bedoel dus dat de verklevingen die de boel vasthielden weg zijn gehaald. dus mn eitje kon wel door de eileider, maar niet van de eierstok naar de eileider toe! is ook wel essentieel he? ik hoop dat ze t nu wel kunnen. nou, ik merk t wel als je weer een beetje toe bent aan achter de compu zitten, dan horen we de uitslag. rustig aan he? lis
ps, nu wel genoeg gehoord over mijn eieren he?

Terug
Bovenaan