Ingebakerd moeilijk inslapen

Hallo,

Mijn zoontje van 8 weken bakeren we nu ongeveer 4 dagen in, maar hij heeft moeite met inslapen. Als we hem wakker in bed leggen, gaat hij heel erg huilen. Speentje er in, aai over zijn bol en weer zijn kamertje uit. Maar dit helpt niet. Hij huilt direct als wij de slaapkamer uit zijn. We laten hem dan een kwartier huilen, even troosten, speentje er in en weer weg. Maar dit houdt hij dus makkelijk een uur vol, in slaap vallen doet hij gewoonweg niet uit zichzelf.

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan mij vertellen hoe wij dit aan moeten pakken?

Alvast bedankt!!!

Saskia

Hallo Saskia,

Jou kindje is nog erg jong waarom baker je je kindje in was het nodig?
Ik heb mijn zoontje de eerste tijd vastgehouden en gesust (wiegen, of zachtjes ssssst)
tot hij bijna in slaap was toen in zijn bedje gelegd dit werkte voor mij prima (hij werd ook ingebakerd trouwens maar misschien vind jou kindje dit niet fijn)
Hij mag trouwens best ook even huilen hoor al gaat dit vaak door merg en been ik ben te lang doorgegaan met helpen naar de slaap toe nu moet ik hem laten huilen anders kom ik niet meer aan mijn rust toe en dit gaat steeds beter nu huilt hij nog maar een minuut of tien dan valt hij in een diepe slaap, helpen is best goed maar dan tot hooguit vijf maanden de vrouw van het cb was op bezoek geweest ivm dit probleem zij streek hem over zijn voorhoofd richting zijn oogjes en dat bevalt nog want zo lijkt het wel of hij sneller toe geeft aan de slaap hoop dat je er wat aan hebt succes

groeten claudia

Misschien heb je wat aan deze boekentip:
Het boek Lekker slapen, zonder huilen van E. Pantley

Tips om een baby beter te laten slapen, zonder te laten huilen.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Hoi!
Wij hebben onze dochter (ze is nu 9 maanden oud) ook ingebakerd vanaf dat ze 5 weken oud was. Wij hebben als hulp het boekje "Inbakeren brengt rust" van Ria Blom gebruikt. Is het niet zo dat een baby ook tijd nodig heeft om te wennen aan het inbakeren? Je moet denk ik proberen nog even door te zetten. Bij ons heeft het inbakeren enorm geholpen. Ik wens je heel veel succes (ik weet uit ervaring dat een huilende baby écht géén pretje is)!
Groetjes, Saskia

Hallo,

Ook wij hebben onze dochter vanaf 5 weken ingebakerd in de bakerdoeken.Inmiddels is ze alweer (bijna) 15 maanden en slaapt ze al enkele maanden in een gewone slaapzak als een roosje!! Toen de bakerdoeken te klein werden (7-8 maanden), hebben we een bakerzak gekocht.  Ik weet nog dat je toch moet proberen om vol te houden de 1e dagen. Het zou eerst erger kunnen worden, voor het beter  werd. Gelukkig  had onze dochter er wel gelijk heel veel baat bij en sliep ze gelijk als we  haar in de doeken pakten. Ik weet van een collega, dat haar dochtertje juist helemaal niet goed reageerde op het inbakeren in de doeken. Hun hebben toen een bakerzak aangeschaft en dat ging wel goed. Als het voor jezelf niet goed voelt, moet je misschien kijken naar een andere optie?! Neem anders eens een kijkje op www.debakermat.nl en www.bakerzak.nl

ik heb een zoontje van 2 maanden en hij word ook ingebakerd. Ik doe het nu ruim 2 weken en 4 dagen is misschien wel erg kort om te weten of het werkt.
Helaas heeft  mijn zoontje nog steeds veel problemen met in slaap te komen. De ene keer gaat het goed, de andere keer blijft hij huilen. Hem sussen klinkt logisch maar het is juist de bedoeling hem te laten huilen zodat hij zelf in slaap komt. Ik kan er soms ook niet meer tegen als hij al heel lang huilt maar dat schijnt het beste te zijn.  
Ga niet aan jezelf twijfelen maar wees sterk en blijf je je zorgen maken bespreek het desnoods eens met een kinderarts. Ik weet, omdat hij met vlagen een aantal dagen wel goed slaapt, dat het bij mijn zoontje niets met pijn te maken heeft. Ik probeer hem nu andere voeding aan te bieden waarvan hij minder last heeft van zijn darmpjes. Wie weet kun jij dat ook proberen.

succes

In het boek Lekker slapen, zonder huilen staat ook een stukje over een jonge baby (jonger dan 4 maaden) zelf in slaap laten vallen (dus zonder jouw hulp)
Dat is iets wat je hem kunt leren. Door eerst het hulpmiddel de speen of borst weg te halen voor de baby in slaap valt. En daarna door de baby in bed te leggen, als de baby slaperig is. Dus wel helpen om slaperig te worden.
Dan kan de baby zelf in slaap vallen. Als de baby onrustig wordt, dan ga je weer verder met je helritueel, tot de baby weer rustig en slaperig is.
In het boek staat dit uitgebreider beschreven.
Er staat ook nog je de baby kun leren zonder jouw hulp in slaap te vallen, zonder tranen van jou of van hem.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Ons zoontje, nu 15 maanden, was heel onrustig als kleine baby en slapen was echt een probleem. Hij maaide zich met z'n armpjes elke keer weer wakker, en dan was het weer huilen.
Wij zijn begonnen met inbakeren, maar omdat hij zo bewegelijk was vonden we dat erg eng. Als ze per ongeluk op hun buik draaien dan kunnen ze geen kant meer op. Via via kwam ik op http://www.bakerzak.nl terecht. Dit was voor ons dè uitkomst. In deze bakerzak heeft de baby de geborgenheid van de baarmoeder, en ook de vrijheid ervan. Ons zoontje heeft er vanaf het eerste slaapje goed in geslapen. Rond de leeftijd van 10 maanden was hij er aantoe om in een gewone slaapzak te gaan.

Ik zou het echt proberen! En als je de bakerzak te duur vind is het altijd de moeite waard even te kijken op http://www.marktplaats.nl. Daar worden ze ook wel aangeboden voor gemiddeld de helft van de nieuwaarde.

Gewoon doen!

Groetjes, Ingeborg

Terug
Bovenaan