Ingebakerd moeilijk inslapen

Hallo,

Mijn zoontje van 8 weken bakeren we nu ongeveer 4 dagen in, maar hij heeft moeite met inslapen. Als we hem wakker in bed leggen, gaat hij heel erg huilen. Speentje er in, aai over zijn bol en weer zijn kamertje uit. Maar dit helpt niet. Hij huilt direct als wij de slaapkamer uit zijn. We laten hem dan een kwartier huilen, even troosten, speentje er in en weer weg. Maar dit houdt hij dus makkelijk een uur vol, in slaap vallen doet hij gewoonweg niet uit zichzelf.

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan mij vertellen hoe wij dit aan moeten pakken?

Alvast bedankt!!!

Saskia

Hallo,

Ook wij hebben onze dochter vanaf 5 weken ingebakerd in de bakerdoeken.Inmiddels is ze alweer (bijna) 15 maanden en slaapt ze al enkele maanden in een gewone slaapzak als een roosje!! Toen de bakerdoeken te klein werden (7-8 maanden), hebben we een bakerzak gekocht.  Ik weet nog dat je toch moet proberen om vol te houden de 1e dagen. Het zou eerst erger kunnen worden, voor het beter  werd. Gelukkig  had onze dochter er wel gelijk heel veel baat bij en sliep ze gelijk als we  haar in de doeken pakten. Ik weet van een collega, dat haar dochtertje juist helemaal niet goed reageerde op het inbakeren in de doeken. Hun hebben toen een bakerzak aangeschaft en dat ging wel goed. Als het voor jezelf niet goed voelt, moet je misschien kijken naar een andere optie?! Neem anders eens een kijkje op www.debakermat.nl en www.bakerzak.nl

Heeel veel succes ermee !!!!!!!!!!!!!

Hoi Saskia,

Mijn zoontje is bijna even oud en bakeren we nu ook sinds 2 weken in.
Ik probeer me wel aan de r en r te houden, maar laat hem absoluut niet
lang huilen. Ik heb een zoontje die de veiligheid nodig heeft van weten
dat je er bent als hij je nodig heeft, dus blijf ik vaak nog even in de
buurt als hij gaat slapen. Hij slaapt ook bij ons op de kamer dus dat
scheelt al.

Ik zou gewoon een beetje in de buurt blijven. Desnoods op een stoel
gaan zitten zodat hij weet dat je er bent en niet alleen is. Bij mijn
zoontje gaat het steeds beter en valt hij steeds zelfstandiger inslaap.
Ik zou hem in iedergeval niet zo lang laten huilen, dan raken ze alleen
maar overstuur en duurt het nog langer voordat hij slaapt.

Ik weet dat dit niet is wat ze bij het cb willen, maar daar trek ik mij
niks van aan. Je instinct werkt altijd prima en daar moet je op
vertrouwen en ieder kind is anders en volgt andere regeltjes.

Groetjes en succes,

Miriam

Hallo!!!

Ook ik baker mijn zoontje in. Een groot succes. Hij heeft af en toe een inslaaphuiltje. Op die momenten vindt hij het gewoon even moeilijk om zijn waaktoestand los te laten en zich over te geven aan het slapen. Ik heb de bakerdoeken en het boekje Inbakeren brengt rust van Ria Blom gekocht. In dat boekje staan allerlei handige tips. De fopspeen gebruik ik niet om hem in slaap te laten vallen. Op een gegeven moment valt 'ie uit zijn mond en dan begint het hele ritueel weer van voren af aan. Het beste (en niet het makkelijkste, geloof me) is accepteren dat je kindje wat moeilijk in slaap valt. Stel voor jezelf vast hoelang je kindje mag huilen en begin zodra hij even stopt (een korte pauze is al voldoende, de slaap komt dichterbij) opnieuw met tellen. Ikzelf vind een kwartier maximaal, maar dat heeft hij nog nooit gehaald. Met de pauzes erbij kan het neerkomen op drie kwartier in het begin. Na een paar dagen/dagdelen begint hij steeds sneller in slaap te vallen. Ik ben nu twee weken bezig met het accepteren van het huiltje en hij huilt nu nog ongeveer drie minuutjes. Op de site www.inbakeren.nl staan ook heel veel handige weetjes, maar het boekje van Ria Blom is echt aan te raden. Te bestellen bij www.debakermat.nl . Heel veel succes!

Terug
Bovenaan