Ingedaald of nog niet?

Wij zijn bijna 37weken zwanger van ons eerste kindje en ik heb niet het idee dat onze baby al is ingedaald. Dwz, mijn buik zit volgens mij nog niet echt laag en ik zie niet echt een verschil met een paar weken geleden. Mijn buik is wel wat groter, maar zit volgens mij nog evenhoog.
Wel merk ik dat ik vaker naar de wc moet, wat een teken van indalen kan zijn, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de baby alleen wat groter is geworden.

Komende week moeten we weer voor controle en dan zal ik de midwife eens vragen of de baby al is ingedaald of niet. Ik ben redelijk smal en draag al een tijd een ondersteuningsband, echt een ideaal ding dat lekker strak zit en buik en rug ondersteunt, maar nu vraag ik me af, zou het kunnen dat hierdoor de baby als het ware wordt tegengehouden en niet kan indalen???

Hebben jullie hier ervaring mee en is jullie baby al ingedaald? Zoja, merk je een groot verschil met daarvoor?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes en succes allemaal met de laatste loodjes!

Hallo, heerlijk idee he, dat het einde in zicht is. Ook ik heb zo'n bamd. Maar draag die alleen als ik veel sta of loop. Dus de baby is ondertussen ook alwel ingedaald. ( is mijn 3de) mijn buik is volgens mij alleen maar gegroeid, zie nog niet dat ie echt lager zit. Dus,idd volgende week navragen. Laat je weten of de baby ingedaald is? Waar in de usa woon jij? ( misschien heb je dat al eens verteld, sorry dan daarvoor)

Hey,

Hier zwanger van de tweede.
Indalen zelf ging bij mij gepaard met krampen tussen mijn benen. mijn buik is ook nog niet echt gezakt, maar ons meisje wil ook nog wel eens iets terug gaan. Twee weken terug was ze ingedaald en nu niet meer volledig.
Ik merk dat ze ingedaald ia aan het feit dat ik zodra ik ga staan/lopen de druk tussen mijn benen toe voel nemen. Bij de eerste had ik dit al wel eerder en heftiger.

Liefs,

T

Hoi,

Hier ook zwanger van de 2e, maar die van mij is al goed ingedaald. Ik merk het vooral bij het staan, lopen enz. Er is dan een grotere druk tussen mijn benen, moet vaak naar de toilet. Heb wel het gevoel dat ik bovenin mijn buik meer ruimte heb, de kleine komt niet veel hoger dan mijn navel.

Succes nog met de laatste weken.

XXXjes

Als ik jullie reacties zo lees, dan is onze baby nog niet ingedaald. Ik merk niet dat de druk tussen mijn benen toe neemt bij staan/lopen of dat ik boven in mijn buik meer ruimte heb en bijvoorbeeld makkelijker kan ademhalen. Ik vraag het woensdag na en dan horen jullie het.

@jasch: ik woon sinds 2006 aan de oostkust van de USA, in de staat New Hampshire, zo'n ~5 uurtjes ten noorden van New York City, 2 uurtjes boven Boston, zo'n 3 uurtjes onder Monteal, Canada.

Groetjes

Goeie vraag ik vraag t me ook af...hier 35 + 5 van de eerste en heel veel moeite met lopen af en toe..ik weet niet of t me liezen zijn of me bekken maar af en toe zo'n kramp dat ik niet kan staan of lopen doet echt zeer..ook veel steken daar beneden af en toe net of er iets vastzit daar ofzo geen idee...tis wel een heel vervelend gevoel...iemand een idee wat dat is??

Hè de steken kunnen een teken zijn dat ie dat de kleine richting indalen is. Zit namelijk op de zenuwen of zenuwuiteinden beneden. Kan geen kwaad alleen heel erg lastig.
Hier nog niet ingedaald, maar ook steken onder. Heb bij de vorige 2 nooit last gehad van het indalen. Behalve dat je bij bukken voelt dat je dat niet goed meer kan omdat de kleine daar vast zit.

Hoi,
Hier een reactie van een sept mama,ik ben nu 34+3 en bij mij is de kleine nu al flink ingedaald.
Ik heb het afgelopen donderdagnacht gevoeld,vreselijke steken in mijn onderbuik dat dat de weeën begonnen waren.
Gisteren voelde ik ook echt dat de kleine een stuk lager ligt.
Eerst zat ze echt tot onder mijn borst als ik zit en nu ter hoogte van mijn navel.

Zongadavond waren we bij de huisartsenpost voor mijn vriend en toen zei de arts tegen me zo jij loopt ook op je laatste weekjes zeg,nou zei ik ik moet er nog 6 hoor max 8...
Zegt de dokter nou die haal jij echt niet je mag blij zijn als je nog 2 weken haalt.
Zelf heb ik ook al gezegd dat ik de de kleine niet volledig uitdraag...
Onze eerste is geboren met 36+4 dagen...

Dinsdag moet ik op controle en krijg ik de lichingsecho,ben dus heel erg benieuwd hoe het ervoor staat en/of ik toch nog kan zien wat het wordt....

Een heel verhaal geworden...

Iedereen succes met de laatste loodjes..

Terug
Bovenaan