ingedaald

hoi
ik ben 29 weken, en gister was ik bij de vk, en bleek dat de baarmoeder groter is dan normaal bij 29 weken. en.... de baby is al helemaal ingedaald! het lag al vast in het bekken! Ik schrok er een beetje van, het is toch niet zo dat de baby dan al eerder komt? of wel? ik las dat een baby pas in de 8e maand indaalde....

Wie heeft dit ook (gehad)?
Een onzekere mama.....
 
hoi anoniem,

Ik ken het niet, maar vraag me af of je al wel een echo gehad hebt? Ben je niet gewoon verder dan? Of was het eerst wel gewoon steeds kloppend? Bel gewoon de vk op joh, die kan je best uitleggen hoe en wat. Daarvoor zijn ze.

Sterkte! Gr Aaltje
 
ik heb met 13 weken een echo gehad.
Daarna niet meer, ik vroeg ook om een echo, maar dat deden ze niet...
ik mag alleen met dringende zaken de vk bellen, sávonds met spreekuur, dit is niet dringend, vandaar dat ik het zo probeer... bedankt voor je reactie.

Liefs de onzekere mama
 
wat een onzin dat je niet eens terecht kan met elke vraag, vind ik niet goed van een vk. Het houdt je toch bezig en je denkt er steeds over na. Beetje overdrijven over je ongerustheid helpt niet om een echo te krijgen? Dat wil soms nl nog wel helpen. Tis wel balen zeg, is logisch dat je er ongerust op bent. Anders gewoon even ziekenhuis bellen en uitleggen en ongerustheid uiten, mag je soms wel naar een gyna. Sterkte.

Gr Aaltje
 
Houd ons wel op de hoogte hoor! We leven met je mee!

Persoonlijk vind ik ook dat je met elke vraag bij je vk terecht moet kunnen en als jij een echo wenst deze moet gedaan worden maar hoe het werkelijk in elkaar steekt weet ik (nog) niet

An
 
Hoi,

Ik heb met mijn eerste zwangerschap hetzelfde gehad. Kindje was met 30 weken al 5 weken groter dan het volgens het schema zou moeten zijn en ook ingedaald. Kreeg steeds extra echo's enzo, artsen in het ziekenhuis dachten zelfs dat ik me misschien zelf een maand vergist had, maar ik had al in het begin van de zwangerschap een termijn echo gehad, dus dat kon ook niet. Uiteindelijk bleek het gewoon een eigenwijsje te zijn. Groeide van week 20 tot 30 ver boven alle schema's uit en daarna gewoon iets minder hard. Uiteindelijk was ze 2 weken te vroeg geboren, dus ook niet overdreven en ook maar 8 pond. Die schema's zijn allemaal gemiddelden, wees niet te snel ongerust als je kind niet helemaal gemiddeld is. Je hebt toch ook volwassenen van 1.55 en van 2.00??? Niet iedere vrouw is gemiddeld en ook niet iedere baby.
 
mij is verteld dat er in principe maar een echo vergoed wordt,tenzij er medisch gezien een reden voor is weer een echo te maken.maar ik vind wel dat ze er meerdere zouden moeten maken,dat zou een hoop onzekerheden wegnemen en boven al evt. afwijkingen aan kunnen tonen.

groetjes claudia
 
Terug
Bovenaan