ingedaalde stuitligging

A

Anoniem

Guest
vanochtend moest ik naar de gyneacoloog om te kijken of mijn kindje in stuit ligt..en dat bleek zo te zijn, het ligt in onvolkomen stuit, dus helemaal dubbelgevouwen. De billetjes zijn al ingedaald in mijn bekken, dus de gyn wilde niet draaien. Hebben jullie misschien enig idee of de baby dan nog zelf kan draaien?

groetjes..

Hoi stuitje,

Ik weet niet hoeveel weken je zwanger bent maar in principe kunnen kinderen tot ongeveer 38 weken draaien. Maar als je kindje(zoals je schreef) al is ingedaald kan het eigenlijk geen kant meer op. Het ligt dan "vast"in de geboorte gang en heeft te weinig ruimte om nog te draaien. Vandaar dat de gyn het ook niet heeft aan gedurft om te draaien. De kans dat het niet lukt of de weeen opwekt is namelijk aanwezig en graoter dan wanneer je kindje nog "los"in je buik zwemt.

En ja, wat ga je dan nu doen?? Heb je het daar nog over gehad met de gyn??

Meis, geniet nog maar even van je zw.schap voor je het weet heb je een klein wondertje in je armen.

Succes!

Odette(23+4 zw van de 2e)

ik ben 34 weken en 5 dagen zwanger..vandaag. Vindt het jammer dat ik nu nog niet weet waar ik aan toe ben..wil gewoon weten wat me te wachten staat. De gyn zei al wel dat ik sowieso niet normaal kanbevallen..dus dan wordt het een sectio als het stuit blijft..ik las dat onvolkomen stuit sowieso moeilijker draait...

Hoi,

Mijn oudste lag ook in stuit tot 37 weken en is toen terug gedraaid tot grote verassing van de gyn, toen mocht ik toch gewoon bevallen, maar tijdens de bevalling bleek hij nog niet helemaal goed te liggen en werd het alsnog een sectio, mij werd toen verteld dat kindjes ook in stuit gaan liggen als het bekken anders is en dat ze ookal draaien ze niet goed gaan liggen dus bij mij lag het aan het bekken, jammer dat ze het pas tijdens de bevalling zagen, maar ik dacht misschien is er bij jou ook zoiets dat ze gewoon niet verwachten dat ie helemaal goed gaat liggen.
Die van ons was overigens ookal ingedaald en idd met de voetjes voort gezicht, helemaal dubbel!

Groetjes Brenda

mv Jonathan 04-01-2005 en 25w2d zwanger vannog een zoon!

Hoi,

Tijdens mijn eerste zwangerschap lag het kindje ook in een onvolkomen stuit, dus met de voeten voor zijn gezicht. Bij mij hebben ze toen wel geprobeerd het kindje te draaien, ik dacht bij 36 weken dat weet ik niet meer precies. Maar het kindje was toen ook al te ver mijn bekken in gezakt en aan de grote kant. Dus dat draaien is niet gelukt.
Het is sterk afhankelijk van je gyn of je normaal kan gaan bevallen. Ik zou in principe normaal gaan bevallen. Maar mijn vliezen waren gebroken en ik kreeg geen weeen. DE gyn die toen dienst had was geen voorstander van gewoon bevallen. Daarbij was het een groot kind met en relatief groot hoofd, eerste kindje, het was zondag (OK niet zomaar klaar).... nouja we hebben in goed overleg besloten om een keizersnede te doen. Dit is mij prima bevallen.En inmiddels is mijn zoon bijna 3 jaar.

Eswemama

Hoi, als je even naar de tweede pagina van dit forum gaat kan je bij "silke81" over dit onderwerp eea vinden waaronder een reactie van mij.

Ik ben het eens met degene die zegt dat wel of niet natuurlijk bevallen sterk afhankelijk is van de gyn. Veel hebben er weinig ervaring mee en durven het dan zelf niet aan en zullen daarom een ks aanraden. Ik ben er (als "ervaringsdeskundige") nogal voor om het in elk geval te proberen, snijden kan altijd nog.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Groetjes, Annemarie

Terug
Bovenaan