Ingeknipt; nog steeds gevoelig

Hallo moeders,

Tijdens de bevalling heeft de vk mij ingeknipt en daarna "keurig gehecht", volgens mijn kraamverzorgster. Na 6 maanden is het litteken nog steeds gevoelig bij aanraken (lees; tijdens het vrijen) Het doet niet echt heel zeer, maar je wordt toch voorzichtiger. Gevolg: korter  en minder spannende sex, met minder variatie qua houding, want dat is gevoelig. Na hoeveel tijd wordt het minder gevoelig????? Ik ben er niet dwangmatig veel mee bezig ofzo, maar ik wil ook wel weer eens wat!

groetjes, Kar1n.
 
Hoi Karin,

Ook ik heb aardig lang last gehad van het litteken. Ben weliswaar niet ingeknipt, maar wel ingescheurd (sub-totaal ruptuur). Omdat ik na de bevalling alsnog naar het ziekenhuis moest, ben ik gehecht door de gyn. De verloskundige wilde het wel doen, maar omdat we toch in het ZH waren vond ze het beter dat de gyn. het deed mede omdat het een sub-totaal ruptuur was.
Bij het vrijen was het inderdaad géén fijn gevoel. Het klinkt een beetje raar, maar iedere keer voelde het wel iets beter aan; minder stug en gevoelig. Nu (een jaar na dato) voel ik het plekje nog wel eens, maar stukken minder dan dat het was.

Groetjes,
Marieke
 
Hoi hoi,

Misschien heb je littekenweefsel?
Heb je een creme met vitamine E erin in huis?
Dat is namelijk goed voor littekenweefsel.
Dat adviseerde mij vk mij om op te smeren.
Succes
 
Hoi Karin,

Probeer eens perineummassage-olie van weleda. Hierdoor wordt het littekenweefsel soepeler en minder gevoelig. Bovendien kan deze olie geen kwaad in het vaginale gebied wat betreft irritaties. ( wel eerst uittesten natuurlijk) Je kunt natuurlijk ook je man de massage laten doen; functioneel met fun combineren...!!
Mocht je echt last houden ondanks massage vh litteken schroom dan niet om naar de huisarts te gaan. Je moet na een half jaar echt minder last krijgen.
Misschien is een bezoekje aan de bekkenfysiotherapeut of gynaecoloog dan de oplossing voor jou,want een fijn en pijnvrij sexleven is echt een goede reden om stappen te ondernemen als je het hinderlijk blijft vinden!

groetjes, Anita (bekkenfysiotherapeute)
 
Terug
Bovenaan