Ingeleid worden bang

<p>woensdag word ik ingeleid heb nu ander half cm ontsluiting, mocht ik tot woensdag 2 hebben kunnen ze de vliezen breken. Nou is het zo dat ze vandaag ging touchen wat heel pijn deed ( was ook gestrest) en deze avond heb ik slijmpropje verloren met beetje bloed. Nu heb ik ook vaker harde buiken en af en toe kramp achtige weeen. Ik vind het heel spannend lm te bevallen is me eerste kind maar ben iemand die heel paniekerig is. Heb grote angst voor overgeven weet niet wst me te verwachten staat, en weet niet hoe ik uberhaipt moet omgaan met de pijn. Touxheren vond ik al vreselijk. Hoe moet ik hiermee gaan iemand tips? En kan de slijmprop teken van bevalling zijn?</p>

Adem in, adem uit en ontspan! Dat is tegelijk ook het belangrijkste tijdens de bevalling. Goed naar je buik ademen. Echt, er komt straks een oerkracht vrij en dan kun je het allemaal aan. Een bevalling doet nu eenmaal pijn. Als je het niet trekt, dan vraag je om pijnstilling. Ja, er is zeker een kans dat je gaat overgeven. Daar had je eigenlijk 9 maanden geleden al hulp voor moeten zoeken. Luister naar je lichaam. Die slijmprop kan iets betekenen, maar dat hoeft niet

Hey goedemorgen. Ik herken mezelf heel erg in jou. Heel paniekerig en overal in paniek van. Ik ben 11 maanden geleden zelf ingeleid. Ik probeerde controle over mijn lijf te krijgen tijdens mijn weeen en zo werd de angst alleen maar meer waardoor ik dus wel heb overgegeven.. mijn weeen begonnen om 10:00 en om 12:53 was mijn dochter er. Het kan heel snel gaan. Ik kan alleen maar als tip geven ; laat het op je afkomen en probeer niet in paniek te raken. Het komt allemaal goed ! Misschien heb je morgen wel al je kindje in je armen! 
en nogmaals geen paniek ! Alles komt goed. De weeen kan elke vrouw aan ! En goed blijven ademen maar daar helpen ze je allemaal bij! 

groetjes ?

Op het moment zelf heb je bijna helemaal geen ruimte in je hoofd om bang te zijn. Je komt in een soort waas terecht, en het zou me verbazen als je op dat moment je nog zorgen maakt over spugen. Nu heb je alle tijd om te piekeren, straks laat je het allemaal over je heen komen. 
Als je bang bent voor pijn, vraag dan gelijk om pijnstilling. 
Waarom ben je bang om over te geven? Het kan inderdaad gebeuren, ik moest ook spugen, maar dat is gewoon een heel normale reactie van je lichaam. Dat heeft alle energie nodig om een kind op de wereld te zetten en geen tijd voor spijsvertering ;) 
Vliezen breken voel je niets van! Heel veel succes, als straks je kindje er is maakt het allemaal niet meer uit. ❤️

Hey,
Wat vervelend dat je bang bent en je zo druk maakt over de bevalling. Overgeven kan maar het gebeurt echt niet bij iedereen! Ik ben 3x bevallen (alle keren ingeleid) en heb nooit overgegeven. Zoals hierboven ook al gezegd is, rustig ademhalen is echt belangrijk tijdens de bevalling. Als ze gaan toucheren kan je het beste een hap lucht nemen en langzaam uitademen, dat helpt. Vliezen breken doet geen pijn je voelt alleen het vruchtwater lopen. En als je pijn hebt en daardoor paniekerig wordt vraag je om pijnstilling, dat is er niet voor niks. Wij vrouwen zijn ervoor gemaakt om te bevallen, echt je kunt het! Misschien vraag je je na de bevalling wel af waarom je je zo druk gemaakt hebt. Alvast heel veel succes ?? hopelijk begint de bevalling nog spontaan!

Terug
Bovenaan