ingeleid worden met ruggeprik

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben 35 weken zwanger en word over 3 weken ingeleid met ruggeprik. Dit omdat mijn vorige bevalling problematisch en zeer pijnlijk was. Wie heeft er ook ervaring met ingeleid worden en/of ruggeprik??
Ik ben ook benieuwd naar de slagingskans bij 38 weken. Ze gaan eerst met gel de baarmoeder rijp maken (indien deze nog niet rijp is) en daarna aan het weeeninfuus.
Ben zo benieuwd wat me te wachten staat.

groetjes, een hoogzwangere in spanning

ik ben in 2004 ingeleid, zonder ruggeprik helaas, ik had er wel om gevraagd maar in het ziekenhuis hier doen ze er moeilijk over.

Ik kreeg ook die gel, de eerste keer om 8 uur 's ochtends en om 15.00 uur gebeurde er nog niks dus kreeg ik hem weer. Om 17.00 uur mocht ik weer naar huis en moest de volgende dag terug.

Ik ben nog gaan uit eten haha, dat ik dat nog gedaan heb, ben nog naar de videotheek geweest en toen ik thuis op de bank lag en de film aan het kijken was voelde ik een plop en toen ik opstond was mijn water gebroken. Dat was om 20.00 uur. Toen begonnen ook de weeen maar dat was goed te doen. Tegen de tijd dat ik het in ziekenhuis aankwam, rond 20.45 werd het al wat heftiger en toen ik er een half uur was brak de hel los. De ene wee na de andere en ik kon het niet opvangen, toen kreeg ik een prik in mijn been, maar de weeen bleven heel erg pijn doen en ik had vaak ook nog geen minuut ertussen. Om 04.00 mocht ik gaan persen en om 05.15 is ie geboren. Ik had namelijk wel weeen, die overigens een stuk minder pijnlijk waren dan de ontsluitingsweeen, maar ik had geen persdrang. Ik kreeg hem er niet uit dus ze hebben moeten knippen en de dokter heeft hem via mijn buik eruit geduwd.

De bevalling, dan reken ik vanaf dat het water brak, heeft dus 9 uur geduurd wat best goed is voor een eerste keer, ik vond het alleen super heftig. Ik hoop dan ook dat het dit keer vanzelf begint. Maar jij krijgt een ruggeprik dus dat gaat helemaal goedkomen, dan is het vast heel goed te doen!

Jane (sept forum)

Hoi hoi,

Ik heb hetzelfde verhaal, ik wordt ( als ze op tijd zijn ) ook ingeleid en krijg dan ook een ruggenprik, dit ook omdat de eerste bevalling zo heftig is geweest.
Ik heb er dus geen ervaring mee maar ga hetzelfde meemaken, als het goed is.. Je weet het nooit. Maandag mag ik weer naar et ziekenhuis en dan maken ze een afspraak om die week in te leiden, als ik dan al ontsluiting heb ( alleen als ik ontsluiting heb gaan ze een afspraak maken   ) maar daar ging de gyneacoloog vannuit!
Spannend allemaal he?   Je weet niet wat je te wachten staat!! Het spannendste vind ik of het met een ruggenprik nou echt pijnloos is of niet! We zullen zien...

Groetjes en sterkte nog even

Hoi,

Ik ben ingeleid met 37 weken omdat ik toen al 5 weken een scheur had in mijn vliezen. Ze zijn begonnen met gel omdat de hele boel potdicht zat. Geen ontsluiting dus. Ik heb op die gel een dag sterke contracties gehad maar helaas kwam er geen ontsluiting uit voort. Een 2e keer gel inbrengen kon niet omdat het effect nog steeds vrij heftig doorwerkte van de eerste keer en een 2e is dan too much voor wat je lichaam aan kan. Ze hebben me toen platgespoten en ik heb samen met mijn man de nacht doorgebracht in het ziekenhuis. De volgende ochtend bleek ik (na een nacht doorwerken van die gel) minimale ontsluiting te hebben maar wel genoeg om mijn vliezen helemaal te breken. Vervolgens ben ik aan het infuus gelegd en is er een ruggenprik gezet. Helaas heb ik weinig aan deze prik gehad omdat ie te laag zat. Alleen mijn benen waren verdoofd... De prik zou over gezet worden maar ik reageerde zo heftig op het infuus dat dit niet meer mogelijk was. Van 0 cm ontsluiting tot de geboorte van ons meissie ben ik maar 4,5 uur bezig geweest. Vrij pijnlijk dus als het zo snel gaat en je ruggeprik niet werkt. Maaaaaaaaaaaar ik vond het te doen. Ok het is even flink pijnlijk maar het is maar even. Enne als ze het bij jou wel goed doen dan voel je niks door de ruggenprik en in het geval dat je geen prik krijgt maar netjes 1 cm per uur doet dan is het heel goed te doen naar mijn mening. Ik vond zelfs mijn weeenstorm niet traumatisch.

SUCCES!
gr.Ing

Terug
Bovenaan