ingeleid worden met ruggeprik

Hallo,

Ik ben 35 weken zwanger en word over 3 weken ingeleid met ruggeprik. Dit omdat de vorige bevalling (van mijn eerste) zo problematisch en zwaar voor mij was.
De bedoeling is dat er eerst gekeken wordt of de baarmoeder rijp is.  Zo niet, word dit met gel geprobeerd rijp te maken. Heeft iemand hier ervaring mee of dit pijnlijk kan zijn? Daarna met ruggeprik aan het weeeninfuus.
Wie heeft er ervaring met ruggeprik en inleiding?? Zit zo in spanning wat me te wachten staat. Ook ben ik benieuwd wat je voelt als je moet persen (dan word er namelijk geen ruggeprik meer toegediend).

groetjes, mama op komst

Hallo,

hier in België komen inleidingen met ruggeprik enorm vaak voor.   Je krijgt het hier gewoon op een presenteerblaadje.
De gel die je kan krijgen zorgt meestal niet voor veel pijn, hooguit voor wat menstruatie-achtige krampen.   Maar als je lichaam echt al klaar is voor de bevalling, kan die gel al voldoende zijn om de weeën op gang te brengen.   Dan krijg je die ruggeprik gewoon wat sneller.
Zelf had ik ook een ruggeprik bij de bevalling van mijn oudste.   Ik had nog niet echt zware pijn op dat moment, maar had wel schrik voor wat nog zou komen.   Die prik is me echt bevallen, ik heb die bijna niet gevoeld en daarna de weeën ook niet meer.   Hier in België wordt die niet altijd uitgezet om te persen, ik heb dan ook geen enkele perswee gevoeld, maar moest persen op commando.
Ik ben nu 31 weken zwanger van de tweede.   Als het niet spontaan begint word ik op 38 weken ook ingeleid (ik heb diabetes)   Dan vraag ik gewoon terug een ruggeprik.

Veel succes bij de bevalling
Heidi

Terug
Bovenaan