Hoi hoi,
Ook ik ben bevallen in hetzelfde "geweldige" ziekenhuis. Bij mij zijn de weeën wel spontaan gestart thuis en eigenlijk wilde ik ook thuis bevallen. Uiteindelijk is het een poliklinische bevalling geworden, omdat mijn dochter in het vruchtwater had gepoept. Ik kan je ervaringen dus niet helemaal delen, behalve dan het feit dat het ons ook enorm tegenviel.
Het begon allemaal goed, met een geweldige verpleegkundige, leuke stagiair, eigen verloskundige, partner en een goede arts-assistent. Uiteindelijk wilde het allemaal niet zo lukken en moest de gyneacoloog erbij komen. Vanaf toen is alles mis gegaan wat mis kon gaan. Mijn weeën stopten van woede en mijn man is de gyneacoloog bijna te lijf gegaan. Nog nooit zo'n slager meegemaakt! De exacte bewoordingen die we voor hem gebruikten en nog gebruiken zal ik je besparen, daar krijg je alleen maar een slecht humeur van.
Vantevoren heb ik altijd gezegd dat ik nooit, maar dan ook nooit naar Sittard zou gaan als het nodig bleek te zijn. Helaas heb ik geen andere keuze gehad, omdat ik met persweeën de auto in moest. Een eventuele volgende keer kiezen we voor een poliklinische bevalling en gaan we bij voorbaat naar Maastricht of Genk. We willen alle risico's uitsluiten om misschien toch weer in Sittard terecht te komen.
Als je verdere ervaringen wil delen of gewoon je verhaal even kwijt wil, kun je me toevoegen op msn: blauwe_pino@hotmail.com.
Sterkte!
Esther