Ingepland zwanger

<p style="text-align: left;">Vanochtend een zwangerschapstest gedaan en wat blijkt? Ik ben zwanger! Maar hoe dan? Ik slik de pil. Deze zag ik echt niet aankomen ik weet ook niet hoe ik me moet voelen. We hebben een dochtertje van 12 maanden wat allemaal heel goed gaat. Of we ooit nog een tweede kindje zouden willen? Geen idee niet echt mee bezig want me genieten heel erg met zijn 3e. Toen ik me vriend vertelde dat ik zwanger was zei hij al meteen is nu echt geen optie nog een kind erbij en begon meteen ove abortus. Ik weet echt niet wat ik moet denken of hoe ik me moet voelen. Wil graag de komende tijd alle aandacht geven aan me dochtertje. Gaat dit ook nog lukken met een tweede? Zal het haar niet ongelukkig maken? Gaan ze elkaar leuk vinden? Kan ik me aandacht verdelen? Hoe zwaar is het twee kindjes met 21 maanden er tussen? Iemand tips? Ik weet echt niet wat te doen! Ben zo gelijk nu met zijn 3e maar een abortus lijkt me verschrikkelijk. Hopelijk kan iemand me een bericht sturen kan het even met niemand delen xxx</p>

Hi! 
Wat leuk dat jullie al een dochtertje hebben! Ik kan je vertellen dat als je een 2e erbij krijgt dat je hart groter wordt en even veel van je kinderen zal houden. Ik snap dat het een lastige situatie voor jullie is omdat een 2e niet op de planning stond. Als ik het goed interpreteer dan zou je het kindje wel willen houden. Een abortus is inderdaad verschrikkelijk, mocht je jouw partner over willen halen het kindje te houden dan raad ik je aan om hem een video te laten zien van wat er gebeurt met het kindje op het moment dat er abortus wordt gepleegd. Dat is heftig maar kan hem wel op andere gedachten brengen. Hopelijk heb ik heb ik het niet lastiger voor je gemaakt en kan jij/jullie een besluit nemen. Succes!

Poeh, ik kan me haast niet voorstellen dat als je al een kind hebt en weet hoe bijzonder dat is dat je dan een nieuw leven weg laat halen alleen maar omdat het "nu eigenlijk niet helemaal uitkomt". 
Begrijp me niet verkeerd, ik ben pro abortus in gevallen dat het echt voor moeder en/of kind zeer onwenselijk is als het kind ter wereld komt. Maar daar schaar ik deze situatie absoluut niet onder. 
Ik heb tussen mijn 1ste en 2de 17mnd zitten en tussen de 2de en 3de 25mnd. En dat is super leuk!
De oudste 2, 2 meiden, schelen dus maar 17mnd en zijn echt 2 handen op één buik. Zoals echte zussen hebben ze ook wel ruzie, maar het zijn ook elkaars beste vriendinnen. Juist omdat ze ook met elkaar in de clinch liggen soms leren ze ook sociaal ontzettend veel van elkaar. 
Kan je vriend aangeven waarom hij vindt dat het nu echt niet uit komt? Zo rond de 2 jaar tussen 2 kindjes zie ik om me heen ook ontzettend veel. Dat is niets uitzonderlijks toch?

hey hey, 
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de positieve test. Zeker als jullie er niet mee bezig waren en je de pil gewoon gebruikt... 
Ik kan niet mee praten over een 2e kindje, maar wel dat ik ook ongepland zwanger ben geworden. En die vragen en paniek herken ik wel en naar mijn idee ook volkomen normaal als het je zo overvalt.
Uiteindelijk vonden we het wel heel bijzonder dat iemand blijkbaar graag en wel nu wilt komen en zich niet tegen liet houden?
Neem de tijd en praat veel met je partner erover en laat even alle gedachten en gevoelens komen zoals ze komen. 
Bij ons heeft het wel even geduurd voordat we aan het idee gewend waren ook al wisten we vanaf het begin dat we het sowieso wilden houden. 
Succes!?

hey hey, 
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de positieve test. Zeker als jullie er niet mee bezig waren en je de pil gewoon gebruikt... 
Ik kan niet mee praten over een 2e kindje, maar wel dat ik ook ongepland zwanger ben geworden. En die vragen en paniek herken ik wel en naar mijn idee ook volkomen normaal als het je zo overvalt.
Uiteindelijk vonden we het wel heel bijzonder dat iemand blijkbaar graag en wel nu wilt komen en zich niet tegen liet houden?
Neem de tijd en praat veel met je partner erover en laat even alle gedachten en gevoelens komen zoals ze komen. 
Bij ons heeft het wel even geduurd voordat we aan het idee gewend waren ook al wisten we vanaf het begin dat we het sowieso wilden houden. 
Succes!?

Heehee.

Ik snap je zorgen. Toen ons zoontje 4 mnd was stond ik ook weer met een positieve test in handen. Het was schrikken en slikken maar we zijn er meteen voor gegaan, en wat blijkt, het is suuuuuperleuk, juist ook voor die oudste die maar 12 mnd scheelt met zijn jongste broertje. Ze zijn nu 3 mnd  en 15 mnd. Ik heb in de zwangerschap zoveel gehuild omdat ik het zo erg vond voor de oudste en dat ik nog zo graag ook veel meer met zijn 3 wilde meemaken, mawa mocht je ervoor kiezen t kindje te houden, dan kan ik oprecht zeggen dat een 2de erbij zo'n verrijking is. In de eerste 4 weken was het heel lastig voor mij omdat de oudste nog niet doorsliep, die heb ik elk slaapje t/m 4 weken na de bevalling in slaap moeten wiegen en 2x per nacht een aai over zn bol gegeven. En ineens was het niet meer nodig. Ook ging hij vanaf dat moment lopen en doorslapen, dus toen hoefde ik nog maar voor 1 kindje te zorgen in de nacht. De zwangerschap heb ik als iets zwaarder ervaren, maar ook leuk, omdat de oudste steeds mn buik aaide. Wat ik leuk vind aan jouw situatie is dat jouw oudste het wat bewuster zal gaan meemaken en wellicht een beetje jaloers kan zijn in t begin. Ik heb dat overigens nog geen een keer gemerkt bij onze oudste, maar elk kindje is anders. Ik wens je veel wijsheid bij het maken van een beslissing.

Terug
Bovenaan