ingescheurd/geknipt bij de 2e? sorry voor onderwerp

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik hoor niet thuis op dit forum, maar ik vroeg me af of hier veel mama's zijn die al 2 of meer kinderen hebben?
Ik loop rond met plannen om weer zwnager te worden.
Maar tegelijk met die plannen komt ook weer de angst voor de bevalling.
Ik ben tijdens mijn bevalling niet eens  heel erg  ingescheurd maar heb wel afschuwelijk veel pijn gehad de eerste 10 dagen.
Dat houdt me meer bezig dan de bevaling zelf.
Hoe was dat bij jullie de tweede keer. Zou je statistisch gezien meer kans hebben om erger in te scheuren dan de eerste keer (op het litteken) of juist minder?

groeten Elke

Hoi,
Ervaring met inscheuren heb ik niet wel met twee keer behoorlijk inknippen en dus met een behoorlijke reeks hechtingen.
De eerste keer heb ik een week op bed gelegen en kon ik, zelfs met pijnstilling, bijna niets. De tweede keer keer was echt een wereld van verschil en heb ik in vergelijking  nauwelijks last gehad. Bij mij was het duidelijk een verschil in hechten (tweede keer minder strak) waardoor de klachten minder waren.
Wat misschien ook heeft geholpen en die tip heb ik de eerste keer helemaal niet gehad.
Een dun maandverbandje iets nat maken, in de vriezer leggen  en wanneer het bevroren is kun je het iets buigen en in een wegwerpwashandje op de zere plek leggen.
Heeft volgens mij ook erg geholpen tegen het zwellen rondom de hechtingen.
Weet dus niet hoe het met uitscheuren bij een tweede zit maar wel dat het erg kan meevallen en hoop dat het voor jou ook zo zal zijn.
Succes !!  

Hoi Elke,

Ik heb inmiddels twee kids. Eva is nu ruim drie. Zij was negen pond bij haar geboorte en ik ben toen flink ingeknipt, maar ook uitgescheurd. Twee kanten op zelf...(naar boven en naar beneden). Ik heb veel last gehad van die hechtingen. Niet zozeer van de scheurtjes, maar wel van de knip. Ik ben ook iets 'te strak'   gehecht en dat was erg lastig in het begin. Voor het lidteken van de knip heb ik uiteindelijk een creme gekregen die het lidtekenweefsel wat zachter maakte. Sindsdien heb ik er nog maar weinig last van gehad.

Toen ik hoorde dat bij een tweede bevalling een knip op dezelfde plek wordt gezet als bij een eerste bevalling, schrok ik enorm. Maar dat doen ze juist zodat je niet twee lidtekens krijgt waar je last van kunt krijgen......
Gelukkig bleek een knip bij de geboorte van Bas niet nodig. Dat is trouwens vaker het geval bij een tweede bevalling. Het is niet zo dat wanneer je bij je eerste een knip hebt gehad dat dat bij een tweede ook zou moeten. De boel is dan toch wat 'opgerekter' van bij de eerste laat ik maar zeggen.
Wel ben ik bij Bas ook weer uitgescheurd (Bas woog ruim 8,5 pond). Van deze hechtingen heb ik weinig last gehad.

Ik wilde je meegeven dat angst voor een bevalling niet in de weg zou moeten staan om een tweede kindje te 'nemen'. Je krijgt er zo veel voor terug. Het is écht heel leuk twee kids (alhoewel het soms ook hard werken is hoor).

Succes met beslissen.
Groetjes, Karin

Hoi,

Ik heb een zoon van 6 en een dochtertje van 5 maanden. Bij mijn oudste ben ik binnen 5 uur  bevallen. Hij was 6 pond, en helaas helaas, ik was flink ingescheurd. Ook erna nog veel last ervan gehad.

Mijn tweede bevalling was zo mogelijk nog sneller, binnen 4 uur. Mijn dochtertje woog ruim 9 pond, en wat denk je? Helemaal niet ingescheurd. Nog geen milimeter. Niks geen last van "de onderkant"gehad. Dus tja, zo kan het ook.

Hoop dat dit verhaal je iets optimistischer maakt.

hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Ik stel voor dat we dit topic bij deze voor gesloten houden! Stel je voor, straks komen alsnog de ''ramp''verhalen en nu ben ik juist weer positief !

groeten Elke

Terug
Bovenaan