Ingeschreven voor IVF

A

Anoniem

Guest
Binnenkort gaan we IVF-en. We krijgen nog een voorlichtingsavond en een intake-gesprek, dus het zal wel maart worden. In de tussentijd mag ik niet verder met IUI, ook al heb ik er maar 4 gehad. Vond ik wel jammer. Hebben anderen dat ook? Als je blijkbaar kiest voor IVF, is het IUI-gedeelte afgesloten. Ik kan niet wachten tot ik er weer actief mee bezig kan zijn, dat doelloos afwachten (volgens de natuurlijke weg heb ik er na 2 jaar geen enkel vertrouwen meer in!) vind ik helemaal niks. Alhoewel ik stiekem natuurlijk hoop dat ik voor maart zwanger zal zijn.....

Zijn er nog meiden die al IVF hebben gedaan, en hoe zwaar vinden jullie het? Het lijkt me allemaal best mee te vallen, maar misschien vergis ik me heel erg. Het spuiten heb ik met IUI ook al gedaan, op verschillende medicijnen/hormonen heb ik helemaal geen negatieve reacties gekregen en mentaal heb ik er alleen maar zin in. Jullie reacties zijn welkom zodat ik straks voorbereid de 'strijd' inga!

Groetjes,
Lique

Welkom!
Het grote verschil tussen iui en ivf is de punctie. En de punctie is eigenlijk het ergste/pijnlijkste maar dat is voor elke vrouw weer erg verschillend. Zelf vond ik het goed te doen, maar ik reageerde goed op de hormonen en de punctie was snel voorbij al was het zeker niet pijnloos. En ik ben  meteen zwanger geraakt van de eerste ivf poging en dat scheelt ook hoe je ivf ervaart (nu 19w zwanger). Dus ik was en ben nog steeds erg positief over ivf!

Heel veel succes!!

gr
Marielle

Welkom!
Het grote verschil tussen iui en ivf is de punctie. En de punctie is eigenlijk het ergste/pijnlijkste maar dat is voor elke vrouw weer erg verschillend. Zelf vond ik het goed te doen, maar ik reageerde goed op de hormonen en de punctie was snel voorbij al was het zeker niet pijnloos. En ik ben  meteen zwanger geraakt van de eerste ivf poging en dat scheelt ook hoe je ivf ervaart (nu 19w zwanger). Dus ik was en ben nog steeds erg positief over ivf!

Heel veel succes!!

gr
Marielle

Welkom!

Heel veel succes!!

gr
Marielle

Welkom!

Heel veel succes!!

gr
Marielle

Hoi,

Wij gaan ook op voor IVF en hebben 6 IUI's achter de rug. Bij ons gaan ze ook niet door met IUI als eenmaal de beslissing tot het inzetten van IVF is gevallen. Dit is op zich natuurlijk logisch want als er nog vertrouwen was in IUI dan is het niet nodig om aan IVF te denken. Waarom dure IUI's blijven doen als de patient IVF krijgt....
Wij zitten nu dus tussen de afgronde IUI's en de komende IVF in en ik moet zeggen dat even niets ook wel lekker is hoor. Tuurlijk is het fijn om het gevoel te hebben in ieder geval iets te doen maar die rust die ik nu heb geeft me straks weer extra energie.
Wat is bij jullie eigenlijk de reden dat je de IUI's niet af mag maken?

gr.Inge

Hoi Marielle, je reactie kwam 4x aan! Maar beter 4x dan helemaal niet.
Tuurlijk weet ik dat die punctie effe pijn zal doen, maar daar zie ik eigenlijk helemaal niet tegenop; wat is nou even pijn hebben voor zo'n goed doel? Jouw voorbeeld doet me ook weer helemaal goed, ik heb ook een groot vertrouwen in IVF en hoop dat het ook bij mij de eerste keer raak zal zijn.

en Inge, er is niet echt een reden waarom we gestopt zijn met IUI; alles lijkt in orde bij ons, alhoewel de zaadkwaliteit van mijn man af en toe wat minder was, maar niet alarmerend. Ik had zelf aangegeven dat ik (na de IUI's) verder wil gaan met IVF, en daar waren ze het ook mee eens in het ZH. Dus ik werd opgegeven voor IVF. Toen pas hoorde ik dat IUI dan stopt omdat het niet allebei kan lopen. Ik heb toch veel meer vertrouwen in IVF, dus heb ik me er maar bij neergelegd dat er geen IUI's meer komen. In de tussentijd proberen we het nog maar even zelf op de normale manier (ook leuk!)

hoi,

goed dat je er positief tegenover staat. ik heb zelf 1 IVF-poging gehad met helaas geen goed resultaat,zit nu op start 2e ivf te wachten!!!
ik vond de behandeling erg meevallen,de punctie voel je wel maar is wel te doen.
het ergste van heel de behandeling is na de terugplaatsing......
je kan dan echt alleen maar afwachten en die twee weken duren ineens erruugggg lang dan....maarja,ook dat hoort erbij natuurlijk!

sterkte,

groetjes moniek

Terug
Bovenaan