ingeschreven voor moeders voor moeders

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal
ik heb me eergisteren ingeschreven bij moeders voor moeders.ik zat eerst eigenlijk te twijfelen of ik het wel zou doen, maar heb het toch gedaan.het is eigenlijk maar een kleine moeite en ik ben zelf erg snel zwanger geraakt dus waarom zou ik iemand bij wie dat niet zo snel gaat niet helpen??nu vroeg ik me af wanneer ze dan ongeveer langskomen voor een gesprek.dit zal wel niet zo lang duren denk ik want hoe hoe eerder je begint hoe meer urine je kunt verzamelen natuurlijk.gaan ze ook nog vragen enzo stellen of doen ze alleen maar een test??
groetjes

heb zelf beide zw.schappen niet mee gedaan (omdat ze hier niet inzamelen) maar wat ik heb begrepen krijg je sowieso een test en daarna nog een vragenlijst die doorgenomen wordt oa ook (ziekte)geschiedenis enzo of je ooit een bloedtransfusie hebt gehad dat soort dingen.... zijn ook van belang of je al dan niet mag inzamelen.

Maar neem aan dat ze snel wat van zich zullen laten horen, want wat je zegt: hoe langer hoe beter (6 tot 16 weken ofzo is het geloof ik)

ik heb wel meegedaan tijdens mijn zwangerschap, maar we gaan nu voor een tweede kindje beginnen maar ik doe niet meer mee.

Ik was binnen 5 maanden zwanger en dacht ook: ik ga vrouwen helpen bij wie het langer duurt en 1 dag na mijn aanmelding belde ze al op van moeders voor moeders en ongeveer 3 dagen later kwam ze langs.
ze deed een test en als er een streepje komt betekend dat idd dat je zwanger bent en er genoeg HCG in je urine zit om mee te doen.

Ik vond het alleen verschrikkelijk.
Op het begin denk je:ach het is voor een goed doel, maar je gaat al snel verlangen naar plassen op de wcen niet steeds in een "beker".
en die potten waar de urine in moet....oooh wat zit daar een rotspul in.
die lucht...het leek wel of het in mijn neus bleef zitten.
Na 2 weken werd ik ziek van de zwangerschap en sindsdien kwam ik helemaal niet meer in de buurt van die stinkpotten.
moest er echt niks van hebben.
toen ben ik dus al gestopt.

achteraf hoorde ik van meer vrouwen dat het ze erg tegengevallen was.

ik wil je niet van je goede idee afbrengen hoor, want het is een mooi gebaar.maar ik vertel gewoon mijn ervaring.

misschien vindt jij het niet erg.

mejon

He hoi,
Ik wilde je even laten weten dat ik het super vind dat je mee gaat doen. Ik ben zelf namelijk zwanger geraakt via IVF (na de derde poging pas raak) en heb het hormoon wat ze maken uit al die liters urine zelf gebruikt.
En ik denk altijd maar zo, als je zelf hulp nodig zou hebben zou je ook graag willen dat vrouwen de moeite nemen. En daar kan zo'n stinkpot (ach, valt best mee hoor) toch niets aan veranderen!

Enne, je kunt alvast een mooi kadootje voor die kleine uitzoeken!

Groetjes!

Hai,

Ik vind het super dat je meedoet! Ik doe zelf ook mee en die potten ruiken inderdaad wat viezer. Ik ben zelf vanaf de 5e tot en met de 13e week de hele dag door misselijk geweest en had dan wat last van het luchtje uit die pot. Een tip wat ik kreeg van de vrouw van moeders voor moeders heeft me erg geholpen: zet de potten met de deksel eraf even een uurtje buiten, de lucht vervliegt dan erg en is dan goed te doen hoor.

Ik ben ook snel zwanger geworden en zie dat echt als een wonder. Je hoort zoveel van meiden om je heen dat het heel lang kan duren en soms zelfs medisch ingrijpen vereist. Ik vind het een wonderbaarlijk gevoel om zwanger te zijn en wil graag helpen om andere vrouwen/meiden hierbij te helpen!

Liefs,
J_J

hoi

ik doe nu voor de 2de keer mee en het valt me helemaal niet tegen
ik denk maar zo...kleine moeite groot plezier

Hoi,
Ik ben vandaag begonnen..... dit is mijn 1e zwangerschap en ik ben ruim 5 weken. Heb afgelopen maandag gebeld naar het algemene nummer (via website), omdat ik graag zeker wilde weten of ze het in mijn dorp kwamen ophalen.
Kun je doorgeven wanneer je bereikbaar bent en dezelfde avond belden ze voor afspraak. Vanmiddag kwam consulente. Deed nog testje, paar vragen over bloed e.d. en legde info-folder uit. Mocht kiezen uit boek/dvd en kreeg nog wat leuke dingetjes.
Werd me verteld dat er veel te weinig mensen zijn die dit doen.
Terwijl het zo nodig is en op deze effectieve manier (hormonen destilleren uit urine ipv bv een medicijn met bijwerkingen) kan.
Inderdaad stinken de bussen, maar ik heb lange armen als ik het er in gooi. Het is effe wennen, maar toch ook wel weer kleine moeite.
Succes als je begint! Groetjes.

Hoi,
hartstikke goed dat je meedoet! Zo help je inderdaad anderen.

Ik vond het conserveermiddel ook erg vies ruiken. Ik was niet misselijk dus dan is het eigenlijk ook niet vervelend (je ruikt wel eens vaker vieze luchtjes op het toilet ;-)
). Maar ik kan me voorstellen dat het heel lastig is als je erg veel last hebt van misselijkheid.

Het was niet zo'n hele grote moeite maar na afloop vond ik het toch wel weer lekker om gewoon in het toilet te plassen, haha.

En de kadootjes waren erg leuk, trouwens. Ik was dat eigenlijk al weer helemaal vergeten en toen kreeg ik ineens van alles. Toch leuk.
Groetjes

Terug
Bovenaan