ingetrokken tepel

Hallo,

Mijn kleintje is nog niet geboren, nog n paar daagjes geduld....
Maar ik heb wel alvast een vraagje.

Hoe geven moeders met ingetrokken tepels borstvoeding en wat zijn de ervaringen hiermee?
Mijn VK zegt dat het gewoon kan. Ik heb er 1, en als je die eruit masseert is het best even pijnlijk, laatstaan dat er nog een kind mee gevoed moet worden!
Komt het vanzelf goed zodra de melkproduktie op gang komt of heb je nog extra hulpmiddelen nodig.
Ik zou graag bv geven, maar als dit te pijnlijk is, zie ik er liever vanaf.

Ik hoor het graag van jullie,

Groetjes, Patricia 39,3 wk

Hoi Patricia,

Ik heb geen ervaring met ingetrokken tepels, maar misschien is het een idee om je vraag ook een op www.borstvoedingsforum.nl te stellen. Daar zitten veel ervaren bv-moeders en ook lactatiekundigen en mensen van de borstvoedverening!!! Echt een aanrader!

Groetjes Gonda.

Als eerste sluit ik me bij Gon aan, www.borstvoedinsforum.nl is een super forum voor al je vragen over bv!!!

Verder, ik had ingetrokken tepels. Bij mijn oudste had ik er niet eens aan gedacht dat dat een probleem zou zijn, en dat was het ook niet.
Drinken van bv is niet aan de tepel zelf zuigen, maar een grote hap van het tepelhof nemen.
Door slechte begeleiding bij de start is helaas de bv-periode bij mij toen te kort geweest (3 maanden, dus op zich nog best een prestatie).
Dus mijn advies is om goede begeleiding te gaan zoeken. Desnoods een telefoonnummer van een laktatiekundige klaarleggen, zodat je direkt na de geboorte van je kleintje kunt bellen als je maar het idee krijgt dat er iets niet goed gaat.

kortom een goede voorbereiding is het halve werk. Op het borstvoedingsforum kun je ook tel.nrs. van oa VBN-vrijwilligers vinden, die je ook kunt bellen. Wie weet zit er 1 bij je in de buurt die met je wil meekijken om de start van de bv goed te laten verlopen... (Er zijn ook bv-cursussen, maar ik begrijp dat je op het punt van bevallen staat? Wellicht is er nog een bijeenkomst die je kunt bijwonen...)

Heel veel geluk en sterkte bij de bevalling!!!

Liefs en groet, Wanda
www.bewustouderschap.nl

helemaal vergeten, mijn tweede wederom aan de borst, met ingetrokken tepels dus en helemaal z=onder problemen 13,5 maand gevoed!!
Dus het   kan prima en mijn tepels zijn niet meer ingetrokken......

Groetjes nog een keer,
Wanda

Hoi Patricia,

ik heb ook ingetrokken tepels en maakt daar voor de geboorte van mijn dochter ook zorgen over. Bij mij is het geen enkel probleem geweest, het heeft helemaal niets uitgemaakt. Mijn dochter dronk altijd goed en ik heb het 6 maanden kunnen doen voor de melk op was. In die tijd zijn mijn tepels wat naar buiten gekomen door het zuigen en kolven, maar inmiddels zijn ze weer naar binnen vertrokken . Ik heb echt geen problemen gehad, alleen een keer een dag of 2 kloven aan 1 tepel, maar toen heb ik even gekolfd en het was zo over.
Ik geloof inmiddels dat het niets uitmaakt en zal een volgende kindje gewoon weer borstvoeding gaan geven.

groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan