Ingetrokken tepels

<p>Hallo dames</p><p>Mijn dochtertje ligt nog even in het ziekenhuis. Ik kolf wel heb gelukkig melk zat. Ik wil borstvoeding geven. Maar ik heb ingetrokken tepels. Hoe deden jullie of doen jullie met een ingetrokken tepels. Tepelhoedje vindt ik een nadeel het loopt bij mij langs ?. Hebben jullie voor mij tips want ik wil dolgraag borstvoeding geven ?.</p>

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ingetrokken tepels hoeft geen probleem te zijn met borstvoeding; je dochter moet een grote hap nemen en heeft dan niet alleen je tepel in haar mond maar ook echt een stuk borst. Soms is het wel lastiger om haar goed aan te laten happen. Je kunt in het ziekenhuis vragen of ze een lactatiekundige hebben die je kan helpen met het aanhappen. Anders kun je zelf een lactatiekundige inschakelen, hier kun je er een bij jou in de buurt vinden. Vaak wordt dit vanuit de aanvullende verzekering vergoed.

Misschien heb je dan niet de juiste maat tepelhoedje. Hier de eerste weken er ook mee gevoed en nooit gehad dat het er langs ging. Een lactatiekundige even laten meekijken is ook een goed idee. 

@Roze wolkje en @Dpl . Bedankt voor de felicitatie. Mijn dochter is prematuur geboren 35 weken. Ze is nou 36 en 2 dagen. Ze heeft nog beetje moeite met drinken want ze kreeg via haar neus. Nou zijn we in het ziekenhuis aan het oefenen met borstvoeding. Vandaag ging het goed met tepelhoedje dan. Ik heb de goeie maat alleen het loopt toch bij mij langs.  Ik wil graag zonder tepelhoedje en inderdaad ik moet lactatie gaan vragen ik wil echt borstvoeding geven. Dat is de mooiste gevoel die je aan je kindje kan geven. ?

Zonder tepelhoedje komt vanzelf als ze goed kan aanhappen. Mijn dochtertje heeft zo'n 8 weken voeding met tepelhoedje gehad en van de ene op de andere dag kon ze zonder. 
Succes met voeden, het is inderdaad mooi als het lukt. Maar met hulp gaat het jou ook zeker wel lukken. 

Terug
Bovenaan