Ingevroren moedermelk geven?

Hoi allemaal,Mijn dochter van inmiddels 10 maanden heeft ongeveer 8 maanden borstvoeding gehad. Inmiddels hebben we afgebouwd en krijgt ze nu nog 3x opvolgmelk per dag, de middagfles zijn we aan het afbouwen maar daar gaat mijn vraag niet over. Ik heb nog aardig wat moedermelk in de vriezer liggen, daar bak ik af en toe pannenkoeken mee voor haar. <br />Momenteel is mijn dochter enorm verkouden, heeft het zin om haar nu moedermelk te geven uit de vriezer? (de melk is overigens niet ouder dan 6 maanden) en dan ipv de opvolgmelk? Heeft ze daar iets aan of misschien juist niet? Ter info: ze heeft al een week of 6 geen moedermelk meer gedronken. <br />Andere vraag: iemand nog andere ideeën om met de moedermelk te doen anders dan pannenkoeken mee bakken? Ik keek net in de vriezer en er ligt nog aardig wat, toch zonde als ik dat over een paar maanden weg moet gooien.<br /><br />
 
Ingevroren melk kan je prima gewoon geven. Geen idee of het beter helpt bij een verkoudheid, slecht is het zeker niet :)
Moet zeggen dat ik het wel grappig vind dat je de melk gebruikt om bijvoorbeels pannenkoeken mee te maken, nooit aangedacht! Wellicht is pap dan ook een idee
 
Pap met moedermelk kan helaas niet, daarvoor is de structuur niet goed!
Maar je kunt het zeker gewoon geven hoor! Ze adviseren juist als de kleine wat ziekjes is en je hebt nog borstvoeding ligge.dat te geven omdat er toch enorm veel antistoffen etc in zitten! Dus het lijfje krijgt dan weer even een boost :)
Je zou sowieso kunnen overwegen om bijv voor het slapen gaan nog een fles moedermelk te geven? Zodat de voorraad op gaat. Ik heb ook wel eens een curry gemaakt als eten voor de kleine en dan ipv kokosmelk de moedermelk gebruikt, of wentelteefjes! ?
 
Gewoon geven inderdaad! Er zitten nu nog steeds heel veel antioxidanten en voedingsstoffen in. Dus ipv de opvolgmelk zou ik eerst je voorraadje opmaken ?
Blijkbaar kan je moedermelk ook doneren. Geen idee wat hier de voorwaarden voor zijn maar mocht het echt niet opkomen kun je dat eens overwegen.
 
Ik heb ook ingevroren moedermelk op gemaakt in het badje. Flink aantal blokjes ontdooien en dan lekker met warm water. Worden de kleintjes superzacht van en het is heel goed voor hun huidje. Ook een aanrader bij luieruitslag!
 
Terug
Bovenaan