Ingewikkeld

Lieve meiden,
Ik heb een vraag:
Als een ovulatietest positief is dan betekent het dat je binnen 24 a 36 uur je eisprog hebt en 14 dagen daarna wordt je ongesteld of niet.
Maar kan het ook zo zijn dat je ei er later aan komt. Bijvoorbeeld na een dag of 5.
Ik had bijvoorbeeld op 17januarl een positieve test, en op 19  januari negatief.
Maar ik werd op 2 februari ongesteld. Dat is dan toch gek?
Liefs van marie
 
Hey Marieke,

Ik ben deze maand ook voor het eerst begonnen met ovulatietesten (hoor dus eigenlijk niet thuis op dit forum). Als je een positieve test hebt betekend dat je die dag en die dag erna vruchtbaar ben en dus je ei krijgt 2 dagen na je positieve test en dat je 14 dgn daarna ongi word. Dus bij jou klopt het helemaal. In welke ronde zit jij? Heb je een regelmatige cycles en zijn jullie ook voor jullie eerste wondertje bezig? Liefs isa.
 
Hai Isa,
Ja, wij zijn ook met ons eerste wondertje bezig, maar al een aardig poosje hoor.
Ik ben vorig jaar januari gestopt met de pil, maar nu na langer dan een jaar nogs steeds niet echt een regelmatige cyclus.
Meestal tussen de 33 en 41 dagen in. Maar vorige maand had ik last van een bacterie en had ik een cyclus van 47 dagen. Heel vervelend.
Heb jij dat ook?
We zijn al een keer bij de huisarts geweest en toen is het zaad van m'n man onderzocht en dat was prima.
We hebben nu besloten om toch maar door te gaan t/m zomervakantie.
We hebben al een paar keer ovulatietesten gebruikt en die geeft wel eebn LH piek aan.
Deze maand ga ik ook temperaturen. Spannend!
Wanneer ga jij je ronde weer in?
Liefs van Marieke
 

Hey Marieke,

Vorig jaar januari is wel lang hoor! Ik zou allang bij de dokter hebben gezeten.
Waar haal je dat geduld vandaan? Ik begin nu al ongeduldig te worden na
een half jaartje! Ook vervelend dat je zo onregelmatig menstrueerd. Ik heb het
ook hoor. Het varierd van 28 tot 36 dgn. Zit nu op dag 11 en ben heb gister de
eerste en vandaag de tweede test gedaan allebei negatief. Maar neem maar
het zekere voor het onzekere door vroeg te gaan testen. Het word dus deze
week flink klussen. Mijn nod hou ik op 19 juni (vaderdag hihi zou leuk zijn).  
Veel succes en hou me op de hoogte. Liefs xxx isa.
 
In de meeste gevallen moet je het eerst een jaar geprobeerd hebben (zo dat klinkt), voordat een huisarts je doorverwijst. Tenzij er meer dan 6 weken tussen de menstuatie zit, dan word het ongezond. (wat bij mij het geval was) Dan word je eerder doorverwezen, omdat er dan iets niet goed zit in je hormonenhuishouding.

Ik hoop dat jullie snel zwanger zullen worden!
Groetjes Brenda (33w,2)
 
Terug
Bovenaan