inknippen

Nee hoor! Er wordt niet standaard ingeknipt alleen als de bevalling niet wilt vlotten (het persen) dan kan er op het eind idd geknipt worden. Je kunt het stukje tussen je vagina en anus (perineum heet dat) met een speciale olie al van te voren soepel maken, weet niet hoe de olie heet maar dat moet de kans op knippen of inscheuren verkleinen klinkt allemaal engmaar als het je gebeurt merk je er niets van want ze doen dat op het hoogtepunt van je wee. Maak je maar niet te druk. Succes met je zwangerschap.

Groetjes Sannie

vraag eens aan je vk hoe vaak ze inknipt. De percentages varieren enorm. En vraag ens wat zij voor preventieve maatregelen neemt. Zoals de olie hierboven. Zelf werk ik tijdens de uitdrijving veel met warme natte washandjes en dat helpt goed. Maar ik ben van 50% knippen teruggegaan naar 1 % in de loop van de jaren.

ben bij mijn 1e bevalling niet ingeknipt. Was er ook bang voor. Deed niet goed genoeg mijn best tijdens het persen en toen dook de verloskundige in haar tas... dacht dat ze met de schaar te voorschijn zou komen en ben dus even wat beter mijn best gaan doen! Want ze zeggen wel dat je zo'n knip niet voelt op dat moment, maar ik had toen echt het idee dat ik het heus wel zou voelen! Zonder knip of scheur is onze zoon (van bijna 4 kilo) geboren!

De naam van die olie is perinium massage olie van weleda. Het is te koop bij de drogist en je moet er vanaf week 34 mee aan de slag.
Als je erg bang bent voor een knip, is het wel een idee om te gaan gebruiken. De resultaten schijnen goed te zijn en Baat het niet, dan schaadt het niet.

Succes

hallo,

Ik wilde ook niet geknipt worden, maar helaas het moest toch.
het inknippen zelf is geen probleem hoor, daar voel je weinig van. Alleen daarna is minder. Ik had vantevoren al bedacht dat ik meer last zou kunnen hebben van de hechtingen en het litteken dan het knippen zelf. En dat was ook zo. Het kan een hele poos gevoelig blijven als je het aanraakt. Het duurde bij mij ook een poosje voordat het helemaal genezen was. En af en toe heb ik nog wel eens een beetje bloedverlies bij het litteken. Maar het is niet voor iedereen hetzelfde natuurlijk. Sterkte alvast.

Ik was ook doodsbang om ingeknipt te worden, maar helaas was het toch nodig. De vk heeft me verdoofd en ook tijdens het hechten, zodat ik niets van de knip en het hechten gevoeld heb. Ik heb wel wat last gehad van de hechtingen, maar ook dat is na een week of 2 over. Ga het deze keer toch ook proberen te voorkomen door met olie te masseren van te voren!

Terug
Bovenaan