inlegkruisjes

Hallo allemaal,

Ik droeg al jaren inlegkruisjes, elke dag, het gaf me een 'schoon en safe gevoel" ,totdat ik een artikel las, met daarop de reactie van vrouwen, en daar schrok ik wel van.
Ik had namelijk zelf ook heel lang jeuk.
Ik ben nu gestopt met het dragen van inlegkruisjes, en..... de jeuk is over.
Ik droeg het meest alldays en had het idee dat ik best veel afscheiding had. Het inlegkruisje voelde tenminste 'vol' aan.
Maar nu ik ze niet meer draag is mijn onderbroek zo schoon als wat.
Het is gewoon kolder, het zat gewoon tussen mijn oren. Door het plastic in alldays gaat het zo broeien, daar vanonder, en dit is ongelofelijk slecht!
Mocht je -als je weggaat- toch iets aan willen om je 'veiliger' te voelen zou je bijv. ook een oud washandje in je onderbroek kunnen doen, die je weer goed heet uit kunt wassen. Ik ben in elk geval blij dat ik ze niet meer draag. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn hieromtrend............
 
Hoi,

Ik draag ze ook al jaren en heb nog nooit ergens last van gehad.
Ben er ook een tijdje mee gestopt omdat ik zoveel verhalen hoorde dat het slecht zou zijn en kon dan minimaal drie maal per dag een schone onderbroek aantrekken omdat het echt niet hygienisch meer was hoe die er uit zag (sorry voor de details)

Ben ze toen toch maar weer gaan gebruiken en voelde me meteen een stuk lekkerder en nog steeds nooit ergens last van gehad.

Groetjes, Petra
 
Hi,
Sinds ik zwanger ben heb ik meer last van afscheiding (lekker onderwerp...)
En heb echt geen zin om 3 keer per dag mijn ondergoed te verschonen.
Ik gebruik dus sinds een paar maanden inlegkruisjes.
Niet mijn favo maar wel zo prettig!
En ik heb nergends last van...

Groetjes Ilse
 
hoi hoi

Mijn verloskundige raadde het mij ook af om inlegkruisjes te gebruiken omdat het idd gaat zweten maar ook omdat het aanzet tot meer afscheiding. Ze adviseerde mij om alleen katoenen ondergoed te dragen en als de afscheiding toch zo erg was een hydrofiel washandje dubbel te vouwen en die als inlegverband te gebruiken. dit verminderd ook de kans op schimmeltjes en dergelijke.
 
Ik heb een verschrikkelijke hekel aan inlegkruisjes. Vind ze heel erg zweten en krijg het idee dat ik juist meer last krijg van jeuk en afscheiding.

Nu ik zwanger ben, heb ik wel meer last van afscheiding dan anders. Maar ik trek nu iedere morgen en iedere avond een schone onderbroek aan. En dat bevalt prima.

groetjes Rixt
 
wat een smakelijk onderwerp :-D
Ik had ook de gewoonte om quasi dagelijks een inlegkruisje te gebruiken. Daardoor voelde ik me idd frisser want ik lette er ook op dat ik er kocht zonder plastic onderlaagje, dat zweet toch minder...
Een paar maanden voor ik zwanger werd las ik dat dit werd afgeraden en ben er toen mee gestopt, met als resultaat inderdaad veel minder afscheiding. Ik dus heel blij! Maar nu ik zwanger ben heb ik er ook wel weer meer last van, maar ben toch niet teruggegaan naar de inlegkruisjes. Als het de spuigaten uitloopt, doe ik ook gewoon even een propere onderbroek aan, die nu ook allemaal van katoen zijn...
 
Ik had ook jaren last en ben ook gestopt met inlegkruisjes. Ik heb altijd een reserve onderbroek bij me, en was met neutral waspoeder. Daarnaast gebruik ik bioclin als ik me " vies" vvoel, natuurlijk product!!
 
Dit soort verhalen zijn gebruikelijk en ook niets om je als vrouw voor te schamen. Het feit dat er over gesproken kan worden zorgt er ook voor dat er wellicht oplossingen gevonden kunnen worden. Persoonlijk heb ik hier ook problemen mee gehad en daardoor ook een hekel aan inlegkruijsjes. Totdat een vriendin mij heeft aangeraden om katoenen inlegkruisjes te gebruiken. Sindsdien heb ik geen last meer en draag ik dagelijks zonder zorgen een inlegkruisje.
 
Terug
Bovenaan