Inleiden bevalling

Op dit moment ben ik een week over tijd. Nog niks aan de hand maar de verloskundige begon gisteren over het inleiden van de bevalling. Als er volgende week woensdag nog niets is gebeurd gaan ze inleiden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik maak me een beetje zenuwachtig hierover. Weet wel dat ik nog een week heb maar toch....
Kristel

Hoi,

Ik ben Marina en mama van Yenna van 2 jaar en Yari van ruim 8 weken.
Bij Yenna ben ik bevallen 'gewoon' bij 39 wken en 5 dagen.
Bij Yari had ik bij 39 weken hele erge pijn in mijn linkeronderrug.
De pijn heeft 3 dagen geduurd, in de hittegolf en ik kon geen eten en drinken binnenhouden.
Toen is er besloten om in te leiden in de hoop dat de pijn dan weg was.
Om 8.30 uur heeft de verloskundige in het ziekenhuis gel ingebracht om de baarmoedermond week te maken en de weeen op gang te brengen.
Ze waarschuwde me dat ik waarschijnlijk aan de weeen stimulatie via het infuus aangesloten zou worden als het lang duurde. ( ik had helemaal geen ontsluiting )
Maar om 9.30 uur zijn de weeen begonnen en om 12.26 uur na een verschrikkelijke weeenstorm is Yari geboren, een kerngezonde zoon van 3170 gram en 50 cm lang.
Het hoeft dus niet lang te duren dus. ( waarschijnlijk heb ik ook erg geluk gehad dat het zo snel ging ) Maar het kan dus wel snel gaan.
Wat ik wel heeel veeel hoor ( ik werk op een kindedagverblijf en zie dus veel pas bevallen mama's ) is dat als je de afspraak gemaakt hebt om ingeleid te worden je een dag ervoor bevalt.......
Ja, dat heb ik al heel veel gehoord,
Heel veel sterkte bij de bevalling en veel geluk met jullie kindje.
Groetjes Marina.

Hoi!

Een vers-van-de-pers-verhaal.. Ook ik had jouw  angst en zenuwen, want voor mij naderde ook de magische datum van het inleiden.. Bij mij gebeurde niets.. geen verweking, geen ontsluiting, niets..

Op donderdag de 31e ben ik gestript door de gyn en kreeg ik van hem 2 cm ontsl cadeau, 's avonds om 22.00 begonnen de weeen op te komen en om 4.00 was ik in het ziekenhuis. De gyn constateerde om een uur of 5 nog steeds dezelfde cm ontsluiting.
Om een uur of 7 kwam ik toch nog aan het infuus, waar ik hem toch behoorlijk voor geknepen had. De gyn had gezegd dat weeenstormen niet meer voorkomen, omdat een infuus langzaam opgebouwd wordt, maar ik had daar mijn vraagtekens bij..
Nu was er bij mij enige haast, omdat de hartslag van ons kindje steeds flink wegzakte tijdens een wee en het kindje dus snel moest komen of anders gehaald moest worden..
Dat weeenspul is meteen op een hoge stand gezet.. en ik heb het geweten! Helaas deed het niets en vorderde de ontsl slechts met een miniem centimetertje in al die uren.. Het infuus heeft een uur ingezeten toen  ze besloten tot een sectio en gelukkig mocht hij toen uit.

Ik denk dat weeen nooit fijn zijn, of je ze nu krijgt door de natuur of door dat infuus. Het infuus maakt ze in ieder geval niet fijner! Maar je weet dat voor een kindje krijgen weeen nodig zijn en op dat moment kun je het echt wel trekken. Dat is denk het belangrijkst, je bent erop gebouwd en voor gemaakt.. die weeen kom je door en als dan je kindje lekker thuis in zijn bedje ligt ben je supertrots!

Meid, maak je echt geen zorgen! Het gaat je absoluut lukken, wat er ook gebeurd!!

Succes hoor!!

Groetjes, Harma
01-09 mama geworden van Milian

Hoi,

Maak je niet al te druk hoor!
Ik ben ook (zonder enige voorbereiding, opeens stonden ze daar!) ingeleid met een gel.
Maar omdat het niet zo wilde vlotten heb ik wee-opwekkers gehad.

Het valt echt mee hoor, alleen brengen ze de gel verachter de baarmoedermond aan en dat is niet echt prettig! Maar het duurt gelukkig maar een paar seconden!

Sterkte meid!

Groetjes,Marieke
mama van Lyanne 18-08-2006

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. We moeten het maar afwachten...
Het is ook een beetje de teleurstelling. Je wilt het toch graag zelf doen.
Maar goed, ik heb nog een weekje!
Kristel

Hoi

Ook ik ben ingeleid, met 40 weken. Dit omdat mijn buik te groot was waardoor ik niks meer kon.

Omdat de baarmoedermond niet verweekt was, en er door de grote baarmoeder veel spanning op stond, heeft het 5 dagen geduurd. Ik ben eerst 4,5 dag ingeleid met gel, daarna zijn de vliezen gebroken en heb ik een infuus met weeenopwekkers gekregen.(waar ik weinig van gemerkt heb, want ik kreeg een ruggeprik)

Uiteindelijk is het een ks geworden, want meneer was ruim 10 pond, ik ik ben maar een klein opdondertje, dus dat apstte niet helemaal;)

Maak je niet al te druk, het valt echt mee hoor!
Succes met de laatste loodjes!

Groetjes
Eleanor

Hoi,

Ik ben weer om een  andere reden ingeleid: ik verloor mijn vruchtwater, en er was in gepoept. Verder had ik nog helemaal geen weeen of zo. Toen moest het ingeleid worden. Door het infuus had ik wel weinig bewegingsruimte (kon wel naast mijn bed, maar niet veel verder dan dat), dat vond ik eigenlijk het enige nadeel. In het begin ging het een beetje hard met de weeen (ze zijn er om ontsluiting te veroorzaken, niet om je pijn te laten lijden...), en toen zetten ze het infuus gewoon wat lager. Ja, dat kan dus!
Van 18 tot 23 uur had ik weeen, en toen mocht ik gaan persen. Om 23.50u is Kasper geboren. Daarna kreeg ik wat anders in mijn infuus omdat je anders hele heftige naweeen kunt hebben, anders dan als het 'spontaan' gaat blijkbaar. Echt, mij viel het alles mee, en ze kwamen regelmatig kijken hoe het ging. Misschien ben ik nu wel onzekerder, omdat ik niet weet hoe het is om 'spontaan' te beginnen met de bevalling. Ik bedoel maar; er is altijd wel wat waardoor je je onrustig kunt voelen, het is toch heel spannend allemaal!

Succes (wie weet ben je inmiddels alsnog 'spontaan' mama geworden?)

Terug
Bovenaan