inleiden en bevallen

hallo allemaal,

ik heb verleden week te horen gekregen dat het ivm mijn gezonheid beter is om niet te wachten op het einde maar al met 37 weken in te leiden. Nu vertelde de gyn. dat de baarmoedermond wel "dun" genoeg moet zijn omdat het anders niet te doen is. ik was een beetje overrompeld en ben vergeten te vragen hoe groot de kans is dat de baarmoedermond inderdaad dun genoeg is. Om eerlijkte zijn schrok ik er wel een beetje van, dat betekent dat het nog maar 3 weken en 3 dagen duurd voordat ik meer weet, en dat is toch wel even ioets anders dan 6 weken en 3 dagen. Maargoed ik vind het natuurlijk wel heeeeel leuk.
Wie heeft er al ervaring met inleiden en dan bevallen, als je definitief hoort dat je ingleid gaat worden hoelang duurt het dan nog voor ze ook gaan beginnen??
Heeft het verder nog gevolgen voor de bevalling en moet de kleine dan in de couveuse en misschien nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Over twee weken krijg ik nog een echo om tekijken hoe groot de baby is. De gyn. verwacht dat het een grootte    word.

groetjes nancy

 
Hoi Hoi,

Ik geloof best dat je hier van schrikt.
Heb er zelf geen ervaring mee.
Volgens mij is het zo dat als je kleintje het na de bevalling het heel goed doet hij of zij helemaal niet in de couveuse hoeft. Want er worden wel kinderen thuis geboren met 37 weken en daar gaat het ook goed mee.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je je goed kan voorbereiden op de bevalling.
Ik wil je niet bang maken maar meestal als je ingeleid wordt kan je een echte weeën storm krijgen. Dus je moet voordat je wordt ingeleid wordt ervoor zorgen dat je heel goed uitgerust bent zodat je die weeën dan goed op kan vangen.

groetjes aafje   35/4 weken zwanger van de 1e
 
Hoi Nancy,

Ik zelf ben ook ingeleid, maar dit was na 42 weken....wat ik weet dat ze pas een infuus kunnen doen als je al iets ontsluiting heb, is dit niet het geval, dan wordt je ingeleid met gel, om de boel weker en losser te maken. Als het met die gel gaat, dan duurt het vaak nog wel een tijd, voordat het echte werk gaat beginnen. Ik had al 2 cm ontsluiting dus kreeg wel meteen het infuus. Toch bleef ik na 24 uur weeeen  steken op 8 cm ontsluiting   en ben ik van de eerste alsnog bevallen met een ks....en dit 18 dagen te laat!!!
Dus ik hoop deze keer op een wat vlottere bevalling zonder inleiding.
In iedergeval heel veel succes!!!!!

Groetjes Mniek31 maart forum
 
hoi

ik ben ook ingeleid bij allebei mijn kinderen bij de oudste ben ik met 34 weken al ingeleid en binnen 6 uur was ze geboren zonder infuus en bij de tweede ben ik met 36 weken ingeleid en die is binnen 4 uur geboren bij mij sloeg het allle 2 de keren in 1 keer aan zonder infuus.
het enige waar je wel rekening mee moet houden dat de weeen heftiger zijn dan waarneer je gewoon bevalt ik ben nu zwanger van de derde en hoop nu een keer op een bevalling zonder inleiding zodat ik dat ook eens kan ervaren.
Maar de gel inbrengen doet geen zeer hoor dus daar hoef je je geen zorgen over te maken en ik hoop voor je dat het gelijkaanslaat anders moet je weer wachten tot de volgende ochtend. ik wens je veel succes de komende tijd
groetjes patries
 
Eén advies, laat niet te lang aan je prutsen. Als het niet lukt met die gel om de baarmoedermond te verweken moet je daar niet te lang mee doorgaan.

Bij mijn eerste heeft het vanaf de eerste lading gel 9 dagen geduurd voordat mijn kind geboren werd, en uiteindelijk met een spoedkeizersnede. Daarna de nodige complicaties. Achteraf zei men, dat ze veel eerder in hadden moeten grijpen.
Maar ja toen was het leed al geleden.

Sterkte
 
Hoi,

Ook ik ben ingeleid. Vorig jaar december 1 week na de uitgerekende datum. Mijn bloeddruk was de hele zwangerschap al hoog en ze vonden het beter dat hij zou komen. Op maandagochtend hebben ze gel ingebracht om de baarmoedermond week te maken. Helaas had dit geen enkel effect. 's Middags nogmaals een dubbel portie maar ook die sloeg niet aan. Uiteindelijk ben ik dindsdagochtend weer naar huis gegaan. Mocht zelf kiezen of ze door zouden blijven gaan maar dan werd het wel een langdurig proces of lekker naar mijn eigen huis en dan maar afwachten. Hoewel we heel teleurgesteld waren zijn we toch naar huis gegaan. Op donderdag ben ik spontaan bevallen (in 4 uur!).
Dus mijn geduld werd beloond.

Heel veel succes,
Kirs
 
Terug
Bovenaan