Inleiden ervaringen

Ik ben nu 40+6 en mijn bevalling wil maar niet op gang komen.. strippen is nu 2x gedaan en haalt eigenlijk niets uit.
Heb veel last gehad van harde buiken/voorweeen een aantal weken geleden.. allemaal weg.. eigenlijk helemaal geen klachten meer tenzij ik te veel heb gedaan, dan krijg ik dus last van mijn buik en beenspieren.

Vanmiddag ga ik verder bespreken hoe of wat maar heb echt het idee dat het niet vanzelf meer op gang komt en wil overleggen of ze in willen leiden rond 41+2..

Dan heb ik het weekend nog om aan te kijken.

Iemand tips/ervaring?

Een vriendin had precies hetzelfde, zij zou op maandag de inleiding gaan bespreken met de gynaecoloog en heeft zaterdags nog even een afspraak bij de voetreflex geboekt onder het mom "baat het niet dan schaad het niet".
Zondag is haar kindje geboren! Dus mogelijk is dat nog een optie?

Heel veel succes in ieder geval!

Ik ben vorige week ingeleid. Mijn verloskundige heeft eerst bij mij thuis de vliezen gebroken, in de hoop dat daarna de weeën vanzelf op gang zouden komen. Dat gebeurde niet snel genoeg (moest in dit geval binnen 6 uur), dus we zijn s middags alsnog naar het ziekenhuis gegaan. Misschien is handmatig vliezen breken voor jou ook een optie, en wie weet heb je meer geluk!
In het ziekenhuis heb ik oxytocine gekregen, en uiteindelijk heb ik een ruggenprik gehad omdat ik ook een weeënstorm kreeg. Toch kijk ik heel positief terug op de hele ervaring. (Waarschijnlijk ook omdat de ruggenprik heel goed werkte en ik de weeën niet meer voelde, alleen de persdrang. Dat was een stuk ontspannener persen.) Ik heb 1 uur en 3 kwartier moeten persen omdat ik een grote baby kreeg die niet goed paste, maar ik vond het goed vol te houden.
Mijn punt is, als je uiteindelijk moet worden ingeleid kan dat nog steeds een positieve ervaring zijn met bevallen. Probeer je dan over te geven aan de situatie. Ik merkte bij mezelf dat ik ook heel blij was om te weten waar ik aan toe was. Ik was het wachten helemaal zat. Toen we besloten de vliezen door te prikken waren er nog maar 3 scenario's mogelijk: gelijk naar het ziekenhuis vanwege groen vruchtwater, thuis bevallen of in het ziekenhuis ingeleid worden. Daar kon ik veel beter mee leven dan de onzekerheid van wachten.

Succes! Ik hoop dat je kindje nog fv vanzelf komt! En anders is het ook okee. ?

Bij mijn 1e ben ik niet ingeleid (spontaan met 37.0weken). De 2e is met 41+5 weken ingeleid op mijn verzoek, omdat ik amper nog sliep door de dikke buik en wilde nog wel energie hebben voor bevalling zelf en niet al kapot te zijn voordat het echte werk begint. Kreeg om 17u een tabletje om door te slikken en om 20u begonnen de weeën en braken spontaan de vliezen. Om 00.45 was de kleine man er. Had wel een weeënstorm, maar die had ik bij de 1e ook (zonder inleiden). Ik ben zeer tevreden geweest, een positieve ervaring! Luister naar jezelf en waar jij je prettig bij voelt!
Heb in de week voor het inleiden ook diverse geprobeerd. 2x strippen niet gelukt, acupunctuur, veel weeënthee gedronken, bewegen etc. De kleine man vond het gewoon veel te prettig in mijn buik en dat terwijl ik de hele zwangerschap te horen heb gekregen dat ik een hoog risico op vroeggeboorte zou hebben.. 
Moet wel zeggen dat ze in het ziekenhuis wel benadrukt hebben dat inleiden geen garantie is dat je kindje er dan in 24uur is. Ons werd verteld dat we met 24-48uur moesten rekenen. Ben blij dat ik een vlotte bevalling had :) 1e x duurde ca 6uur, 2e dus ca 4.5uur

Bedankt voor jullie berichtjes!
Vandaag nogmaals gestript en als dit niets gaat doen dan gaan ze inderdaad vliezen breken!
Ik wacht het af. Heb nog een kleine week de tijd dus wie weet komt her vanzelf nog op gang!???

Vanwege extreme jeuk (geen cholestase) ben ik met 38,0 ingeleid. Met 37,6 is er om 13.00 uur een ballon geplaatst, omdat mijn lichaam totaal nog niet klaar was met de bevalling. Vanaf 16.00 wel echt voorweeën en de nacht thuis doorgebracht. Voorweeën waren compleet verdwenen en ballon viel er niet uit.
Volgende dag met 38,0 om 16.30 uur gemeld in het ziekenhuis. 3cm ontsluiting en de baarmoedermond was al rijp. Om 17.15 uur vliezen gebroken en direct aan de weeopwekkers. Om 18.30 uur eerste wee, om 20.00 uur aan een morfine pompje en om 22.30 uur is onze zoon geboren!!
Dit is ons 2e kindje en bij ons 1e kindje heb ik 36 uur over de bevalling gedaan. Ik zag best op tegen het inleiden vanwege de eerste lange bevalling, maar dit was écht een cadeautje en een droombevalling! Het kan dus echt!

Terug
Bovenaan