Inleiden, hoe gaat dat in zijn werk?

Hoi,
inmiddels ben ik  6 dagen overtijd. A.s. dinsdag maken ze in het ziekenhuis een CTG en echo om te kijken of alles goed is. Dat doen ze hier standaard bij 10 dagen overtijd. Ook wordt dan een afspraak gemaakt om me in te leiden als die kleine niet voor de 42 weken uit zichzelf komt. Nu is mijn vraag dus hoe dat dan verder in zijn werk gaat.
Waarschijnlijk zal ik me 's ochtends moeten melden in het ziekenhuis, kom op de verloskamer te liggen, krijg een infuus of zo iets. Klopt dit beeld? En hoe gaat het dan verder. Krijg je meteen heftige weeen of wordt het ook opgebouwd? Mag je verloskundige erbij zijn of heb je alleen de gynaecoloog? Vertel vertel... want ik weet niet wat ik me voor moet stellen.
Thanx.
Groetjes V.

Inleiden kan op verschillende manieren, het ligt aan hoe je baarmoedermond eruit ziet. Soms is eerst gel nodig om de boel week te maken, soms enkele malen, en daarna pas infuus. Maar soms beginnen de weeen vanzelf na de gel (had ik bij de 1ste ook). En soms kun je meteen aan infuus. Er zijn vrouwen die vinden dat de weeen na inleiden sneller en meteen pijnlijker zijn. Ikzelf kan zeggen na 3 bevallinegn ( 1 ingeleid en 2 normaal), hier geen verschil, bij allemaal meteen snelle en erge weeen.

Maar mocht je ingeleid worden dan wordt alles tevoren besproken, komt helemaal goed meis. succes.

Terug
Bovenaan