Inleiden, iemand ervaring?

<p>Hi, Ik moet vanavond naar het ziekenhuis om een ballonnetje te laten zetten, en blijf dan een nachtje slapen. En moet morgen aan de weeënopwekkers. ik vroeg me af of iemand haar ervaring wil delen? En tips heeft, wat neem ik mee, trek ik aan en wat echt niet vergeten?  liefs! ❤️</p>

Hai hai 
bij Mn dochtertje ook een balon gehad nachtje blijven slapen en de volgende dag weeen opwekkers..
Tijdens de bevalling had ik een lang hemd aan..
verder geen tips gewoon laten gebeuren Morgen ben je moeder ❤️

Ik heb 2x een ballon en daarna hormonen en daarna weeenopwekkers gehad. Ik ben van donderdag tot zondag bezig geweest. Klinkt zwaarder dan het was hoor. Met beide ballonnetjes mocht ik naar huis. De eerste vond ik wel wat vermoeiend, wel een beetje krampgevoel, maar in bed prima te doen, heb er ook wel gewoon mee kunnen slapen. (Die van mij was in de ochtend geplaatst) ik had van alles bij me, in het kader van beter mee dan om verlegen. Ik had in eerste instantie een shirt aan wat ik fijn vond zitten. Niet per se lang. Maar kreeg het echt warm, dus die is op een gegeven moment uit gegaan en niet meer aan. Sokken zijn fijn als je koude voeten krijgt. Grote onderbroeken voor na de bevalling. Kreeg direct erna wel een netbroekje, maar voor het naar huis gaan wel fijn. Ik moest nog even blijven, dat wist ik van te voren dus ik had voor 3 dagen bij me. Wij hadden ook een laptop mee dat we nog een Netflix appje konden kijken en een boek. In het begin gebeurt er nog niet zoveel en is het wel relaxed om je hoofd nog even te verzetten. Wij hadden ook nog wat tussendoortjes bij ons. Hoofdmaaltijden zijn wel geregeld, maar tussendoortjes niet, en ik vond dat je vroeg eten kreeg in het ziekenhuis, dus is het wel fijn om later in de avond nog even wat lekkers te hebben. 
succes! Het is te doen, je bent in goede handen, en je kunt bijna je wondertje vasthouden! Dat is echt het allermooiste. Ik geniet er nu al bijna 8 weken van! 

Hey,
Ik ben 3x ingeleid waarvan 2x met ballon. Mijn tip is om te vragen je lichaam even de kans te geven het zelf op te pakken als ze je vliezen gebroken hebben. Bevallen met weeënopwekkers is veel pijnlijker als zonder. Ik mocht trouwens absoluut niet naar huis met ballon. Ik had ook een lang nachthemd aan. Het kan idd ook lang duren als ze je vliezen nog niet kunnen breken zodra de ballon eruit is, dus ik zou iets meenemen om de tijd te doden, een boek ofzo. Verder geen tips, laat het gewoon op je af komen.
Heel veel succes!

Hai! Ik had het geluk dat op de dag van de inleiding mijn ontsluiting al 2cm was. Hoefde dus geen ballonnetje, en na 1 keer strippen hebben ze een uur later met 3cm mijn vruchtwater geprikt. Toen kwamen de weeen uit zichzelf al na 3 kwartier, toen ging de ontsluiting heel langzaam dus wel aan de weeenopwekkers gegaan en met een ruggeprik voor de nodige ontspanning zat ik binnen 9 uur op 10cm. Ik had een pyjama setje aan, broekje en hempje. Had een vest en legging mee. Dat broekje ging al vrij snel uit en heb ik niet meer aangehad aangezien ze er toch de heletijd bij moeten. Dus zorg gewoon voor lekkere comfortabele kleding voor na de bevalling. Tijdens maakt het je toch allemaal niet uit. Zaterdag ochtend in het ziekenhuis aangekomen, en zondag middag met kleine naar huis! Oja!! Vergeet absoluut je telefoon oplader niet, die heb je hard nodig! En snoepjes voor het wachten.
succes ?

Iets te lezen of telefoonoplader, het kan nog wel eens lang duren bij mij vrijdag ingebracht 2x daarna nog gel gehad + opwekkers en maandagnacht pas geboren..
Lang nachthemd idd of een shirtje met badjas en pantoffels zodat je nog rond kan lopen om de tijd te doden ? extra ondergoed voor als je de slijmprop verliest 

Hier savonds ballonnetje en in zkh slapen. Midden in de nacht flinke krampen, kon niet liggen zoals ik wilde. Uiteindelijk met veel aanpassingen aan het bed, kruik en paracetamol nog kunnen slapen. Bleken al wat weeën te zijn en sochtends bleek het ballonnetje z'n werk gedaan te hebben:5cm 

Ik ben ingeleid met 41+1 middels pilletjes (ballon plaatsen lukt niet), na 4 uur braken zij mijn vliezen en weeen begonnen direct vanzelf. Wel erg heftig dus na 1,5 uur een ruggeprik genomen. Heb het als een prima bevalling ervaren, duurde in totaal 14 uur dus geen klagen! Aangezien er vaak onderzoekjes plaatsvinden had ik alleen een hemdje aan. Daarna makkelijke kleding, succes!

Terug
Bovenaan