inleiden na keizersnede

A

Anoniem

Guest
Vanmorgen op controle geweest bij de vk en natuurlijk het onderwerp "inleiden na een keizersnede" ter sprake gebracht. Na vele reacties van jullie dat het in NL eigenlijk niet gebruikelijk is, of zelfs uitgesloten, gezien het risico op uitscheuring van het litteken. Het was de vk zeker bekend en zei dat het hier tijdens haar studietijd (ca. 15 jaar geleden) ook niet gedaan werd, om dezelfde reden. Maar ze vertelde dat het tegenwoordig zeer gecontroleerd gaat en onder goede begeleiding.  

Nou...  
Ik zal het ook zeker  nog met de gyn. bespreken op 5 december, want een beetje verwarrend  vind ik het wel.

Groetjes, Annette (Noorwegen)
36+5 dagen  

Hoi Anette,

Ja zoiets zei mijn gyn dus ook al. Dat ze bepaalde vormen van inleiden wel kunnen doen na een KS. Het precieze weet ik er ook niet van. Maar vervelend is het wel he, die verschillende verhalen. Nu weet je nog niet waar je aan toe bent....

Groetjes,
RV

Hoi hoi,

Inleiden met een hormoon veter doen ze inderdaad niet, omdat deze de baarmoeder gaat prikkelen en dit na een ks veel heftiger kan zijn dan "normaal"
Maar als je 2 cm ontsluiting hebt kunnen ze je inleiden dmv breken van de vliezen en evt een infuus met weeenopwekkende middelen. Meestal wordt er eerst een half uur tot een uur gekeken wat er gebeurd na het breken van de vliezen.
Meer weet ik op dit moment ook niet. Dit was het beleid in het ziekenhuis waarin ik heb gelegen.

Groetjes Bertine

Terug
Bovenaan