inleiden na keizersnee

Ik ben benieuwd of hier dames zijn die ervaring hebben met inleiden na een eerdere keizersnee. Heb zelf bij de eerste een keizersnee gehad en daarna twee normale vaginale bevallingen. Nu ben ik ruim 39 wk van de 4e en ik ben aan het eind van mijn Latijn. Ben al een paar dagen in het ziekenhuis opgenomen geweest ivm veel pijn en het risico op het scheuren van de baarmoeder. De gyn wil pas ingrijpen bij 42 wk omdat inleiden na een keizersnee volgens hem te gevaarlijk is.

Nou, persoonlijk vind ik dat ze in Nederland met alles vééééél te lang wachten, met alle gevolgen van dien.

Ik woon dus in het buitenland en mijn gyn zou er helemaal niet over twijfelen, maar had de bevalling (wel waarschijnlijk per keizersnede) al lang gedaan! Een keizersnede omdat je dat risico hebt van die baarmoeder die zou kunnen scheuren.
Dat zou die gyn van mij echt willen verhinderen en had allang ingegrepen.

Soms snap je het toch niet hè.

De gyn heeft gelijk, inleiden na een keizersnede vergroot het risico op een baarmoederscheur. De kans dat je met 42 weken bevallen bent is natuurlijk groot. Op die manier lopen jij en je kind het minste risico. Bij een gewone bevaling is het risico op scheuren niet zo groot. Dus de anoniem hierboven die haar buitenlandse gynaecoloog de hemel inprijst is waarschijnlijk in handen gevallen van een snijgraag type dat de risico's van een keizersnede bagatelliseert en zijn patienten blootstelt aan de gevaren van een onnodige grote operatie nu en problemen met latere zwangerschappen en baringen. En waarschijnlijk verdient hij ook nog meer aan een operatieve bevaling dan aan een vaginale bevalling. Het voordeel is helemaal voor de gyn in dit geval: meer geld, minder uren, vooral niet 's nachts en het risico is voor de vrouw. Lekker makkelijk.

Hoi, mijn gyn doet ook niet aan inleiden na een keizersnede. Zelf heb ik de 1ste keer keizersnede gehad en ben nu zwanger van een tweeling. Ze liggen verkeerd en ook al draait er nog 1 dan moet hij een keizersnede doen. Het schijnt dus inderdaad dat je ook geen weeopwekkend infuus e.d. mag krijgen ivm scheurgevaar. Ik hoop voor je dat het dus natuurlijk op gang komt en anders veel sterkte met de operatie. gr chantal en 2

Zo zijn ook alle gyn weer anders....ik ben na een eerste rampzalige bevalling, via een keizersnede van de 2e bevallen en bij de 3e ingeleid. Nu moet ik wel zeggen dat ze het infuus bij mij niet verder omhoog draaiden dan zoveel ml vloeistof per ?.
Ik weet niet precies hoe ze dat noemen. Helaas was dat voor mij niet genoeg en lag ik na 13 uur in de weeen te hebben gezeten alsnog op de OK. Dus ondanks de inleiding is mijn 3e wel via een keizersnede ter wereld gekomen.
Ik kan me voorstellen dat je het wel gehad hebt! Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel bevalt!

je kan inleiden bij een keizersnede in de voorgeschiedenis, alleen kan je geen gel inbrengen maar moet het gebeuren met een infuus z]odat je de weeen goed kan reguleren. de kans dat tijdens een gewone bevalling na een keizersnede de baarmoeder scheurt is heel erg klein kleiner dan 0.1%. Het is ook iets dat goed te signaleren valt vandaar dat in nl de vrouwen gewoon mogen bevallen.
Ik wens je veel sterkte met je bevalling

Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels heb ik drie centimeter ontsluiting en morgen worden mijn vliezen geprikt. De kans dat de bevalling dan vanzelf goed op gang komt is vrij groot, gebeurt dat niet, dan moet het infuus er aan te pas komen. In ieder geval is het eind in zicht. Nogmaals bedankt voor de reacties!
Joke

Terug
Bovenaan