inleiden......nog een keer

Hallo,

Ik heb net de discussie over inleiden gelezen. Ik zal ook worden ingeleid, en ik vroeg me af wie er ervaring had of iemand kent met deze ervaring dat je wordt ingeleid, eerst met een soort ballon in de baarmoedermond die ze oppompen, totdat er ongeveer 3-4 centimeter ontsluiting is, (dit gebeurt 's nachts) en daarna, de volgende dag, zullen ze andere medicijnen toedienen zodat de weeën snel komen en de ontsluiting zal vorderen.

Dit heb ik te horen gekregen, en ik begin bang te worden. Zal die ballon de hele nacht blijven zitten?? Hoe moet ik dan slapen en uitrusten?? Of is dat niet de bedoeling??

(overigens, ik moet de bevalling plannen, omdat de baby meteen naar de kinderarts moet)

En is er een maximumtijd verbonden aan de "weeënstorm" zoals het wordt genoemd?

Ik hoop dat er iemand is die me een beetje kan geruststellen.

Groetjes, Sira

Nou nou Ik heb nog nooit eerder gehoord over een balonnetje dat ingebracht gaat worden.Mijn eerste kindje is ingeleid en daar hebben ze gel ingebracht om de baarmoedermond te laten rijpen en toen die eindelijk rijp was na 5 keer gel ingebracht te hebben in twee dagen, braken de vliezen zodat er een infuus ingebracht kon worden (in mijn arm) waar een weeen opwekkend middel in zat. Hierna volgde inderdaat een weeen storm.Maar toen ik dat niet meer aan kon kreeg ik een ruggeprik om de pijn wel aan te kunnen dus je geeft zelf de limiet aan van je weenstorm. Maar die hoeft niet te komen je kunt ook gewone weeen krijgen hoor
Succes

Enne ik ben dinsdag ook weer 42 weken zwanger zal ook wel weer ingeleid worden als het er dan nog niet is

Sonja

Hoi,

Tja, ik woon in België, ik heb zo de indruk (maar ik weet het niet zeker) dat die ballon dezelfde werking heeft als de gel, want ze kunnen niet wachten op een paar dagen totdat de gel werkt, het moet allemaal het liefst binnen een middag gebeuren (ik bedoel ik moet bevallen rond het middaguur van die dag, misschien moet de baby namelijk geopereerd worden).

Kun je me misschien de nadelen van een ruggeprik vertellen?

Alvast bedankt, Sira

Hoi Sira,

Ik wil je wel mijn ervaring met een ruggenprik vertellen. Toen mijn bevalling werd ingeleid met gel, kreeg ik 2 uur na het aanbrengen van de gel om de 5 minuten heel heftige en pijnlijke weeen. Ik schrok me wezenloos, omdat ik het nog ca 8 uur zou moeten opvangen. Toen ik 3 centimeter ontsluiting had kreeg ik persweeen. Daarom kreeg ik uiteindelijk een ruggenprik. Anders zou het niet te doen zijn geweest.
Echter na 5 a 6 uur was de ruggenprik uitgewerkt, maar de gynaecoloog was elders bezig. Ze moesten wachten op zijn controle voordat ik mijn ruggenprik weer werd bijgevuld. Dat duurde ruim een uur en ik zat weer met persweeen. Toen bleek dat ik op 7 a 8 centimeter zat inmiddels. Op basis daarvan werd besloten de prik niet meer aan te zetten. Dan weet je nl niet waarnaartoe je moet persen.

Eerlijk gezegd denk ik dat dat een erg stom besluit was. Ik had nl zoveel pijn en na nog een keer een uur persweeen opvangen mocht ik persen. Nou kan ik je vertellen dat je bij een normale bevallen het persen fijn vind, maar nu deed het alleen maar heel veel pijn en het heeft nog eens 2 uur geduurd voordat onze zoon werd geboren.

Ik kan je dus aanraden bij het inleiden voor een ruggenprik te kiezen EN hem niet uit te laten zetten op het moment van persen. Dat bleek nl achteraf niet per se nodig te zijn! Spreek dit echter wel goed af met je gynaecoloog.

Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat ik je geen angst aanpraat, maar dat ik je iets kan meegeven waardoor je niet hetzelfde hoeft mee te maken als ik.

Sterkte toegewenst en groetjes,

Jo

Hoi,

Bij mij is dit heel anders gegaan hoor.
Ik ben ingeleid omdat ik een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging had.
De avond voordat ik bevallen ben hebben ze een pil ingebracht om mijn baarmoedermond te laten rijpen en de daaropvolgende ochtend ook. Deze werkte heel goed. Toen ben ik aan een infuus voor de weeen gelegd. en 2 en een half uur later had ik mijn kindje in mijn armen. Ik heb absoluut een goed gevoel bij inleiden hoor. Ga er niet tegenopzien hoor want je zult zien dat jij het ook ga redden.

Veel succes

Hoi,

Bij mij is dit heel anders gegaan hoor.
Ik ben ingeleid omdat ik een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging had.
De avond voordat ik bevallen ben hebben ze een pil ingebracht om mijn baarmoedermond te laten rijpen en de daaropvolgende ochtend ook. Deze werkte heel goed. Toen ben ik aan een infuus voor de weeen gelegd. en 2 en een half uur later had ik mijn kindje in mijn armen. Ik heb absoluut een goed gevoel bij inleiden hoor. Ga er niet tegenopzien hoor want je zult zien dat jij het ook ga redden.

Veel succes

Hoi,

Bij mij is het ook weer anders gegaan. de bevalling is opgewekt omdat ik 2 weken over tijd was. 's ochtends is er een gel ingebracht en toen 's middags bleek dat er 2 cm ontsluiting was en ik eigenlijk continu weeen had (die ik niet voelde) is er beloten om de vliezen te breken en een infuus in te brengen.
Vanaf dat moment heb je idd de weeen snel na elkaar. Nu was ik voornamelijk erg misselijk en moest ik continu spugen. ik kon de weeen dus helemaal niet opvangen.
Omdat ik meedeed aan een onderzoek naar pijnbestrijding kreeg ik een extra infuus, waardoor ik zelf de medicatie kon doseren. Voordeel hiervan is dat het direct op moment van volledige ontsluiting kon worden stopgezet.
De tijd van 5cm naar persweeen was enorm kort. Daarom heb ik ze eerst nog 3 kwartier liggen wegpuffen omdat iedereen zei dat het nog niet kon. Afijn, van het moment dat ik aan het infuus ging tot de geboorte was slechts  5 uur.
Het ergste vond ik het spugen. Het nadeel van al die infuzen is dat je niet mobiel bent en alleen maar op je bed mag blijven. En ik vond het ook jammer dat de bevalling nu medisch was en ik niet bij mijn verloskundige kon bevallen.
Maar al met al, heb ik een goede bevalling gehad.

Nina

Hoi,

Ik ben in juli 2005 ingeleid in het ziekenhuis, omdat ik langdurig gebroken vliezen had en er geen weeen kwamen. Eerst werd gekeken of ik toch ontsluiting had, maar die was er niet. Om 9 uur s'morgens werd een gel ingebracht om 1 cm. uitsluiting te creeeren, om 11 uur begonnen de weeen. Rond 12 uur waren die erg heftig.  Op een gegeven moment waren de weeen niet meer op te vangen. Toen ik op het toilet zat, besefte de verloskundige pas dat het menes was. Om 14 uur kwam pas een gynaecoloog, die constateerde tot zijn grote schrik, dat ik op de gel volledige ontsluiting (10 cm.) had. Hij zag het hoofdje al. Snel moest ik naar de verloskamer. Wel vond ik genant dat ik op de gang al moest persen. Na  4  persweeen en een knip (hoofdje was te groot) werd onze tweede dochter geboren. Uiteindelijk in 10 minuten tijd.  

Groeten Veronique

Terug
Bovenaan