Inleiden of geplande keizersnede wanneer weet je het?

<p>Hi,</p><p>Misschien vreemde vraag. Maar ik vroeg me af wanneer een gynaecoloog een datum plant om in te leiden of keizersnede. Is dat een week vooraf of dag vooraf?</p><p>Ik word waarschijnlijk ingeleid, maar als de baby niet goed draait een keizersnede. Paar weken terug hadden ze het erover dat het dan meestal bij 38/39 weken is. </p><p>Ik ben alleen benieuwd wanneer je dan een datum prikt. Uiteraard bij complicaties is dit niet mogelijk, dat snap ik.</p><p>Wat zijn jullie ervaringen?</p>

Het is volgens mij van meerdere factoren afhankelijk. Ik ben ingeleid bij 38+3. Bij 38 weken is bij mij de datum geprikt, ik zou 2 dagen later ingeleid worden. Maar wel met de kanttekening dat het heel druk was, en ik al de 3e geplande inleiding zou worden. Uiteindelijk werd ik de dag voordat ik ingeleid zou worden gebeld dat het zou druk was en het niet zou lukken.. Ik werd ingepland voor de dag daarna en die zou sowieso doorgaan. Tijdstip nog wel afhankelijk van hoe druk het was en wat er die nacht daarvoor allemaal nog tussen was gekomen. We moesten om 6.00u bellen hoe laat we ons mochten melden. Wij waren de eersten en mochten om 7.00 komen.

Ik denk ook dat het heel verschillend is per situatie. Toen ik voor de eerste keer na het  constateren van mijn zwangerschap bij de gyn kwam wisten we direct al dat het een geplande sectio zou worden. Vanaf 8 weken zwangerschap wist ik toen ook al de geplande datum. 

Ik wist de datum van mijn ks ook al een maand van te voren, ook omdat er geen andere beval optie was. Inleiden wordt volgens mij meestal op het laatst ingepland. 

Terug
Bovenaan