<p>Hallo, </p><p>Inmiddels ben ik 32 weken zwanger van onze 2e man en heb ik een aantal extra groeiechos gehad. Onze eerste zoon was 4kg dus vandaar de extra controles nu. Alleen groeit deze man nog harder volgens de verloskundige. Als hij deze lijn doortrekt zit hij bij 40 weken op een gewicht van 4500 (schatten ze). Zover willen ze het niet laten komen en waarschijnlijk zal ik over 2 weken moeten kiezen of ik met 38 weken ingeleid wil worden of een geplande keizersnede wil. Aangezien mijn 1e bevalling heel heftig was (24 uur weeën, na 2 uur persen eindelijk als sterrenkijker met de pomp geboren en vervolgens nog naar de ok omdat mijn hartslag plots wegviel) zie ik (en mijn man) op tegen weer een hectische bevalling en neig ik naar een geplande keizersnede ondanks dat dit een zware ingreep en herstel is. Maar voor mijn gevoel wordt 80% van de inleidingen alsnog een spoedkeizersnede met weer de nodige hectiek etc.</p><p>Wat zijn jullie ervaringen? Zodat ik alle plus en min rustig kan overwegen? </p>