Inleiden of niet?

<p>Oké.. </p><p>nu ben ik met 38 weken 39 weken en 40 weken getoucheerd. Om te kijken of ik gestript kon worden, helaas alle 3 de keren lag ze nog te ver naar achter.. vanaf   20 weken loop ik al veel thuis , werkte nog maar 4 uurtjes per dag, en ben eerder gestopt door de bekkeninstabiliteit.. hier heb ik nog elke dag last van, opstaan liggen zitten alles doet zeer.. dus kun je begrijpen dat ik het zat ben. Met 38 weken dacht ik dat het zo ver was.. gebroken vliezen dacht ik, maar nee vals alarm.. tranen met tuiten want ik ben het zo zat. Nu net dus bij de vk geweest en ze zei in kan je doorsturen naar de gyn om te kijken of ze je in willen leiden.. nu is het over een week kerst.. en heeft vanaf vrijdag mijn partner 2 weken vrij.. inleiden klinkt natuurlijk als muziek in mn oren .. wat zijn jullie ervaringen als ze ver naar achter lagen? En als de gyn het goed keurt Hoelang duurt het dan voor dat ze hier aan beginnen? En mag je zelf de dag kiezen ? ? zoveel vragen haha  </p>

Ik heb er geen ervaring mee dat het te ver naar achteren lag,maar ik ben begin vorige maand bevallen met 41+1 weken. Met 40 weken had ik nog geen ontsluiting, dus er kon nog niet gestript worden. Met 40+4 gestript, zonder resultaat. Ik was het zo vreselijk zat, alles deed pijn en ik was zowel fysiek als mentaal op. De vk gebeld of er alsjeblieft actie ondernomen kon worden. Ik kon toen gelijk de volgende dag (was toen precies 41 weken) bij de gynaecoloog terecht. Het was vrijdag, en helaas die dag en op de zaterdag druk met inleidingen, anders mocht ik gelijk opgenomen worden. Daarom een afspraak gemaakt voor de zondag. Ze hadden me nog wel een keer gestript. En dat heeft toen gelukkig wel wat gedaan, want de volgende dag, op zaterdag, een dag voordat ik ingeleid zou worden, is ons zoontje geboren.Inleiden kunnen ze (wanneer je voldoende ontsluiting hebt) al heel snel doen. Maar het hangt dus ook af van hoe druk het is, bij dit ziekenhuis in ieder geval. Succes, het kan in ieder geval niet lang meer duren! 

Paar weken geleden ben ik ingeleid. Ik had zelde ontsluiting, 0,5cm en hoofdje was nog niet ingedaald. Vandaar ben ik ingeleid doormiddel van gel. Na inbrengen van de gel zou ik na 6 uur gecontroleerd worden. Er werd gezegd dat dit wel een dag of 2 kon duren voordat de kleine er zou zijn. Gelukkig heeft de gel bij mij goed geholpen en zijn de weeen van mij zelf hevig genoeg op gang gekomen en ben ik binnen 6 uur bevallen. Hopelijk is je kleine er snel, succes met de bevalling

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen de vk bellen om te zeggen dat ik op gesprek wil bij de gyn. Dan gaan we het maar gewoon proberen op die manier.  Het voelt als opgeven Mn ouders zeggen gewoon rustig afwachten maar die begrijpen denk ik niet wat een pijn je kan hebben.. 

Moet je niet zien als opgeven hoor. Op gegeven is het gewoon mooi geweest. Hier vanwege hoge bloeddruk ingeleid. Ik vond t erg fijn dat knoop werd doorgehakt en dat ik wist morgen gaat t gebeuren. Denk dat ze je gewoon inplannen. Ik had 1,5 cm ontsluiting. Nog gestript. Volgende ochtend 3 cm. Vliezen breken weeën opwekkers erin. Dan moet je nog even aan de bak ;-) Waar je ook energie voor nodig hebt. Trek je niets aan wat anderen zeggen die voelen niet wat jij voelt. Succes!! Grtjs nvn

Terug
Bovenaan