inleiden of niet...

hoi,

Ik ben vandaag bij de verloskundige van het ziekenhuis (moet daar bevallen ivm keizersnede bij 1e kindje). We hebben gesproken over het eventueel inleiden van de bevalling, met als reden:
onze 2 jongens waren vrij groot 4290 gram en 54 cm en de jongste was 4630 bij 56 cm. De verwachting is dat deze baby weer zo groot is.
En ik kan mij 's avonds niet meer ontspannen door de jeuk.

Ik wil graag een ruggeprik, beide vorige bevallingen gingen moeizaam, de 2e is uiteindelijk wel via de natuurlijke weg geboren. Bij inleiden is dat handiger omdat dat overdag is.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Kan wel wat tips gebruiken.......

Ik moet dinsdag naar de gynaecoloog, hij gaat dan bekijken of de baarmoedermond eventueel rijp is. En hij geeft nog even wat meer voorlichting. Ben benieuwd.

Succes met de laatste loodjes!! Spannend allemaal.

Ik ging voor inleiden...een ziekenhuis is wel verplicht om een ruggenprik te geven maar mijn ervaring zelf is niet denderend als ze 's nachts een annestesist moeten bellen.

Bij Ninthe* had ik een epidraal, (ruggenprik met pomp) en die werkte om 21uur niet meer, ja ik was wel verlamd maar de weeën waren killing.
Ik "hoefde" geen pijn te leiden omdat ons kindje zou komen te overlijden en ik er dus eigenlijk niks moois voor terug zou krijgen....
Nou om 2 uur 's nachts hadden ze eindelijk door dat ze de annestesist toch maar moesten bellen....

Beetje jammer dat als die geen "dienst" meer heeft het zo moeizaam moet gaan.

Inleiden is niet prettig, maar als je toch al kiest voor een ruggenprik....en je lichaam is er klaar voor (wat de gyn zou bekijken) dan liet ik me inleiden...

Ik hoop het zelf ook morgen te horen...en geen keizersnee...

Liefs Randy

Succes met je beslissing

Ook ik krijg dinsdag te horen hoe het verder moet en zal gaan met de bevalling en of ik eventueel ingeleid zal worden.
Ik hoop zelf dat ze nog spontaan denken te komen,
Bij mij willen ze het dan rond de 38 weken doen. Anders is het voor het lichaam niet meer dragelijk om een tweeling te dragen.
En wat Randy ook aangeeft dan weet je zeker dat het overdag is en dat iedereen die erbij moet zijn ook dienst heeft.
Succes met je beslissing.

@ Randy
Jij ook succes met de uitslag bij de gyn. vandaag.
Laat je het nog even weten wat ze gaan doen.

liefs Tamara

hoi,
ik zou ook kiezen voor inleiden.
kan best zo ziijn dat deze heel snel gaat,omdat je er al 2 heb gehad.
en de zwaarte zegt niks.iemand met een 5 pond kan ruptuur hebben en iemand met 8 pond niks.
heeft te maken met het persen.etc.
je gaat in het ziekenhuis dus je kan evt ruggenprik krijgen.wie weet kom je dan zonder kleerscheuren vanaf.
succes laat even weten hoe het is afgelopen.
gr marjan

je geeft aan al 2 vrij zware bevallingen gehad te hebben, dan lijkt hetmij wel fijn als je nu weet wanneer ze gaan inleiden en overdag is er zeker verdoving te krijgen. maar kijk ook naar wat de nadelen zouden zijn.
En wat weegt zwaarder voor jou?

succes ermee

Alle overige dames ook succes

Ik ben afgelopen maart bevallen van mijn derde kindje. Mijn eerste was normaal 8 pond, maar mijn middelste was 4700 gram. Ik ben toen ook spontaan bevallen bij 38 weken.

Met Joost ben ik met 37 weken ingeleid, omdat ik te hoge bloeddruk had. Ik vond de inleiding verschrikkelijk. Echt totaal niet te vergelijken met een "normale" bevalling. Bij de anderen heb ik nooit pijnstilling nodig gehad, maar bij de inleiding heb ik een prikje gekregen, zo vervelend was het.

Nog een nadeel van de inleiding was dat Joost er eigenlijk niet klaar voor was. Er waren meerdere complicaties hoor, maar dat hij met 37 weken was gehaald heeft er niet bij geholpen. Hierdoor heeft Joost een week zuurstof nodig gehad.

Goh moeilijk hoor, het is voor mij de eerste keer. Als de ruggeprik je het vertrouwen geeft en dat is beter te plannen overdag dan zou ik wellicht toch ook voor inleiden kiezen, blijkbaar is daar een reden voor om dat te overwegen en zou je kindje het wel aankunnen omdat deze al zo groot is? (half vraag/ half constatering)
succes met je keuze!

Terug
Bovenaan