inleiden of niet

Hey dames,

Ik zou graag willen weten hoe jullie erover denken. Ik ben morgen 38weken zwanger en heb enorme last van zwangerschapsjeuk. Zo erg dat ik niet tot nauwelijks slaap. Ik word er ook emotioneel krankzinnig van (logischerwijs). Ik heb een zalf gekregen en pillen. Als dat niet aanslaat zeiden ze me wel te kunnen/willen inleiden.

Ik sta daar een beetje dubbel in. Van de ene kant is het beter voor het kind als deze het startsein geeft en van de andere kant denk ik dat het ook niet goed is om oververmoeid aan een bevalling te beginnen (gezien ik helemaal niet meer slaap).

Wat zouden jullie doen? Wat is jullie mening?

Groetjes Selena

Hallo Selena,

Wat vervelend dat je daar zo'n last van hebt. Ik zou zeker voor inleiden kiezen..... Nu je 38 weken bent is het echt wel prima om te bevallen hoor. De gyn weet echt wel of jou kindje groot genoeg is om geboren te worden.

Ik ben zelf ingeleid met 36+4. Zwanger van een 1-eiige tweeling. Mijn jongens waren prima op gewicht (3020/2790) Ik heb het iig al prima ervaren, het inleiden en de gehele bevalling.

Succes meid en geniet straks van je kleintje.

Liefs Lynn. (Nov'12 tweeling mama)

Lastige keuze....
Als de behandeling niet aan slaat en je werd er echt gek van zoals je schrijft zou ik denk ik toch voor inleiden kiezen...De artsen zouden dit ook niet doen als het kindje er echt helemaal niet klaar voor is.

Hoop dat aanslaat en dat je nog even een paar weekjes door kan gaan :)
Sterkte met de laatste loodjes!

Ik ben bij de tweede ingeleid. Ik had behoorlijke irritante klachten en sliep nauwelijks. Had nog een dreumes thuis ook. Ik ben met 39 weken ingeleid. Ik vond het een genot dat ik niet meer door hoefde te lopen. De oudste kwam met 41 weken 2 dagen. Die was 3305 gram, de tweede 3970 gram. Dus toen helemaal blij dat hij er was. Bij de oudste is het spontaan begonnen, maar heeft de eerste week een onbekende infectie gehad en is heel ziek geweest. Dus het zegt niet alles dat het spontaan begint. Als de medicijnen niet aanslaan, in laten leiden. Je kunt beter gebroken nachten van je kindje hebben, dan van de jeuk.

onthoud dat de voorgaande zwangerschappen hier niets mee te maken hebben. als je je zo rot voelt geestelijk lijkt inleiden mij beter. maar missch zeg ik dit omdat ik een depressie heb gehad door een vermoeiende (geestelijk) zwangerschap

Terug
Bovenaan