inleiden over 2 weken!!!

Hallo,

Ik ben net bij de gyn. geweest en doordat mijn dochter vlak na de bevalling erg ziek werd waarschijnlijk door een of andere bacterie. (is niet meer te achterhalen welke, helaas)
Wordt nu het zekere voor het onzekere genomen en word ik over twee weken ingeleid, waar ik meteen antibiotica krijg toe gediend. en dan tijdens de bevalling nog een dosis krijg, om zo de risico's voor ons zoontje te beperken.

Ik hoop zo dat dit helpt, want anders moet ik WEER 7 dagen met de kleine in het ziekenhuis moeten verblijven. Onze zoon in de couveuse en ik op de afdeling.
Hierdoor heeft het heel lang geduurd voordat ik een band met mijn dochter had en dat wens ik nooit meer mee te maken!

Verder was alles goed en volgens de afgelopen groei echo's krijg ik nu niet zo'n dikkertje als mijn dochter (4600). en dan ook nog twee weken eerder dan dat ik van haar beviel, dus het zal wel gek zijn om zo'n lief klein mupke te kijgen (schatting 3500). Ik verheug me enorm! maar ik ben ook doodsbang voor het inleiden, dit is iets wat in mijn nachtmerries voor kwam en nu koos ik er zelf voor!! dit was volgens mij de meest veilige keus uit 3 opties voor onze zoon.

Iemand ervaring met inleiden??? Ik wil alle verhalen horen ook de horrorverhalen. Ik wil een eerlijk beeld hiervan krijgen.

Veel liefs

xxx succes allemaal

Toevallig dat ik jou topic zie staan.
Zelf ben ik op 1 sept uitgerekend van een tweeling..maar kijk graag bij andere maanden!!!

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ingeleid met 38 wkn. via een infuus..

(dit was wel mijn 2e natuurlijke bevalling..)
De weeen kwamen na een uurtje en werden gauw heel erg heftig! Heftiger vond ik dan bij spontane weeen...maar das logisch omdat deze ook worden op gewekt...
Maar het ging super snel en na 2.5 uur was mijn dochter geboren!

Ik geloof wel dat door een inleiding je er met je hoofd veel meer bij bent dan bij een spontane bevalling..vaak gaat dat toch iets geleidelijker..

Succes met je inleiding!!

Hey,

Spannend meid dat je ingeleid word.
Kan me voorstellen dat je er zenuwachtig voor bent.
Ons 1ste dochtertje is met 34 weken en 3 dagen geboren door een bacterie.
Nu ben ik 38 weken zwanger van ons 2de meisje en we moeten morgen naar de gyn een afspraak maken voor een geplande keizersnee omdat ze in stuit ligt.
Het word waarschijnlijk begin volgende week spannend!
Iedereen succes gewenst.

Liefs

Hoi,

Momenteel ben ik zwanger van de 2e en ben ingeleid bij de eerste.
Kan me nog goed herinneren dat het supersnel is gegaan.
Vanaf het moment dat het infuus begon werden mijn weeën steeds heftiger, had nog helemaal geen wee gehad dus was wel ff wennen. Daarbij hebben ze toen ook mijn vliezen gebroken waardoor alles nog heftiger leek.
Uiteindelijk heeft de bevalling geduurt van 16:30 tot 19:46 erg snel dus. Ik had tijdens de bevalling een pompje met morfineactige stof nadeel hieran was dat mijn zoontje het op het laatst erg zwaar had en gelijk moest komen ben ook ingeknipt ( op het moment zelf voel je het niet) en hij is met een vacuümpomp gehaald. Na z'n geboorte was hij erg suf door de medicatie en is hij even beademd om hem op gang te krijgen. Dat was best heftig, maar het is goedgekomen en achteraf is het het allemaal waard geweest. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag ik zit op het december forum.

Groetjess

hey!

bij de eerste ben ik ook ingeleid.. bij mij duurde de hele bevalling zo'n 8 uur toen.. viel mij wel mee.. alleen de kleine man had t zwaar.. die is uiteindelijk met vacuum en een paar man duwen op mn buik geboren.. maar jah.. of dat door t inleiden kwam?? hij had geen vruchtwater meer en lag verkeerd (sterrenkijkertje) daarnaast is mijn bekken ook nog een nauw..
maar het inleiden zelf heb ik geen problemen mee gehad!
succes!

hey hey

ik ben ook ingeleid met mijn vorige twee bevallingen.
bij de eerste had ik al 6 cm ontsluiting dus kreeg infuus voor de laatste 4 cm dat ging wel heel snel.

met de tweede was dat een heel ander verhaal.
daar werd ik ingeleid zonder dat ik weeen had.
en dat heeft heeeel lang geduurd ik werd smorgens ingeleid en pas laat in de avond bijna tegen middennacht werd de kleine man pas geboren.
dus dat was echt wel heel erg heftig.
en heel lang ... de bevalling zelf ging minder maar dat lag er aan dat mijn bekken veelste smal bleek tezijn wat ze wel al wisten maar goed ...daarom krijg ik nu ook een geplande keizersnee.

het inleiden is wel tedoen zonder verdoving maar het is echt heel heftig... en ik vond het niet vergelijkbaar met echte weeen dit was veel heftiger en lastiger optevangen op een gegeven moment omdat het aan het einde zeker een weeen storm was.
en je dus gewoon geen tijd kreeg om bij tekomen na een wee.
maar goed zo als ik al lees is dat bij iedereen anders blijkbaar dus kan bij jou gewoon heel anders lopen!!

hoe dan ook het blijft een bevalling en die is ondanks het inleiden telkens weer anders... ook met opwekkende middelen.

ik wens je heel veel succes!!!

liefs Shirl.

Tahnks voor jullie reacties.

Ik ben er nu veel rustiger onder dan toen ik het net wist en dit stuk schreef.

En de kleine man moet er toch uit en dat het pijn doet weet ik zeker hihi.

Ik had bij mijn dochter ook een weeenstorm en had in een half uur de laatste 5 cm erbij!
Ik raakte wel in paniek en moest mezelf echt moed inpraten.

Dus ik weet wel een beetje wat ik zou kunnen verwachten. (denk ik)

Ik hou jullie op de hoogte.

xxx

Terug
Bovenaan