Inleiden? Wat zal ik doen? Mening/ervaring gevraagd!

Hey meiden,

Vandaag weer in het zh alles was gelukkig ok. Wel wat lang aan de ctg want
meneer was weer erg rustig. Omdat ik 's nachts niet meer slaap heb ik een
slaappilletje gekregen wat ik vanavond heerlijk ga innemen.
Maar nu kwamen ze met het voorstel me maandag in te leiden. Ze hebben nog
inwendig onderzoek gedaan maar helaas mn baarmoedermond was nog maar
half verstreken. Ook was het kindje nog niet volledig ingedaald dus logisch dat
er van ontsluiting nog lang geen sprake was. Dat was wel jammer volgens de
artsen want inleiden op een rijpe baarmoedermond met wat ontsluiting doen
ze natuurlijk liever. Nu moet in vrijdag terug komen en dan gaan ze weer kijken.
Dan kan ik voor maandag een afspraak maken om eventueel in te leiden.
Mocht maandag de baarmoedermond nog niet rijp zijn en er is geen ontsluiting
gaan ze eerst beginnen met gel ofziets om dat te gaan rijpen.
Ik vind deze beslissing erg moeilijk. Ik moet zo ie zo in het zh bevallen. Veel langer
ga ik dit allemaal niet meer vol houden maar om in te leiden vind ik ook nog
al een beslissing. Ik zou graag jullie mening hierover willen weten en misschien
ervaringen. Alvast super bedankt voor jullie reacties! En sterkte allemaal!

Liefs isa (38+5 1e knulletje)

Isa, je schrijft er niet bij waarom ze willen inleiden. In principe is een inleiding iets wat je beter kunt vermijden. De kans op complicaties neemt erg toe en de kans dat je met een keizersnede eindigt is enorm vergroot. Je schrijft dat jet het niet veel langer volhoudt, maar je bent 38 5/7 week. Dus erg lang zal het sowieso niet duren. Misschien als je een nachtje  lekker hebt geslapen dat je er dan weer beter tegen kunt, maar als er geen medische noodzaak is zoals een veel te hoge bloeddruk of zo zou ik me niet zomaar laten inleiden. Sterkte met de beslissing.  

Hoi Isa,

Uit eigen ervaring kan ik je sterk aanraden om je NIET te laten inleiden!
Bij mijn eerste zoontje ben ik ingeleid en bij de 2e kwam het gelukkig spontaan op gang met 41w+2d.
Een wereld van verschil. Nu gaat de eerste waarschijnlijk altijd moeilijker dan de tweede, maar goed.
Ik heb de 2e keer minder pijn gehad, omdat de opbouw van de weeen geleidelijker ging. Bij het inleiden schoot ik direct in de zwaarste weeen.
Verder duurde de 1e keer 14 uur, de 2e 4 uur. En bij de 2e ben ik niet ingescheurd.

Je brengt met inleiden iets op gang waar je lijf nog niet echt klaar voor is. Natuurlijk komt er een moment dat het wel beter is voor het kindje om geboren te worden, maar in de regel is dat pas na 42 weken. Dan wegen de risico's van het inleiden niet meer op tegen de risico's om langer in de buik te blijven.

Misschien helpt het slikken van framboosbladcapsules wel? Ik heb het de laatste 2 maanden elke dag geslikt. Het zorgt ervoor dat de doorbloeding en soepelheid van je bekkengebied beter wordt.

Sterkte met je keuze! Laat je weten wat je gaat doen?

Groetjes Jo

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Heb er ff een nachtje over geslapen en
wat dingetjes over gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.
Ik heb zoiets dat als vrijdag die baarmoedermond nog helemaal niet
verstreken is en er dus maandag eerst gewerkt moet worden met gel,
ik het denk ik toch niet ga doen. Aangezien de arts-assistent me
vertelde dat dat dan ook nog wel een paar dagen kan duren voordat ze
je dan eenmaal aan het infuus kunnen gaan leggen om echt te beginnen
met de inleiding. Ik denk dat ik dat dan vraag of zodra ik het dan echt niet
meer zie zitten ik dan alsnog ergens volgende week ingeleid kan worden.
Tenzij die bloeddruk natuurlijk weer dramatisch omhoog gaat of  er toch
eiwit in mn urine word gevonden dan heb ik weinig te zeggen dan moet het.  
Ik zou dan liever kiezen voor die volgende week maandag. Ik ben officieel
vrijdag de 24e uitgerekend, en dan vind ik maandag wel een goede termijn.
Dan geef ik natuur ook nog een kans en als er echt niks is gebeurd heb
ik wel meer kans dat de baarmoedermond ondertussen gerijpt is.

Wat vinden jullie? Is niet zo'n slecht idee toch? Lief isa (38+6).

Hoi Isa,

Wat is het lastig he? Als je de keuze hebt zou ik het niet doen. Maarja, als jij of kindje in gevaar komen, zou ik het direct doen. Dat is dus voor mij de afweging.
Als het echt moet, dan wel inleiden. Als het niet per se hoeft, dan zou ik het zeker niet doen.

Om je enigszins gerust te stellen, inleiden vind niet iedereen een ramp. Mijn schoonzus heeft een prima, wel erg snelle bevalling gehad. Zij werd ingeleid voor het 2e ivm zwangerschapssuiker.
Niet iedereen reageert heel heftig op die gel of de hormonen. Ik zelf kreeg dus helaas direct heel heftige en pijnlijke weeen, maar mijn schoonzus heeft een goede opbouw gehad.

Sterkte! Groetjes Jo

hoi Isa

ik weet niet wat je precic door maakt maar ik heb ervaring mee.ik ben nu 25 weken zwanger en heb al een knulltje,bij mijn eerste ging ook met inleiding so eng was het niet maar ik was al 42 weken en kwam zelf niet op gang, als ik het keus had om eerder ingeleid te worden had ik echt gedan, dus wees maar niet bang, ik kon latste 3 manden niet slapen maar nooit heeft mijn vk mij aangeraden om eef uit te rusten met een slaap middel, en sterker nog ze wouen mij nog langer laten wachten voor inleiding...maar ik kon niet meer voelhouden, ik weet niet waarom jij al in je 38 wk mag ingeleid worden, maar ik wens je heel veel sterkte, trouwens ik heb naast inleidin ook naar pijnstiller gevraagd en heb ik een ruggenprik gehad..ik moest ook eerste met gel rijp worden , toen ben ik woensdag opgenomen..en mijn baby is donderdag middag geboren....
dit zijn mijn verhalen ik hoop dat je iets aan hebt

heeeeeeeeel veeeel sterkte
liefs

kajal

Hey meiden,

Ontzettend bedankt voor al jullie reacties. Vandaag  dus naar het zh geweest.
Heb gekozen om toch nog maar ff te wachten met het inleiden. Baarmoedermond
was nog steeds niet helemaal verstreken dus moesten ze ma dan eerst beginnen
met gel en dat kan enkele dagen duren. En ik wil moeder natuur toch graag een kans  geven!  Kleine uk was gelukkig nu wel helemaal ingedaald daar was ik wel blij mee.
Suc6 allemaal nog!

Liefs isa (39 wkn 1e kindje).

Terug
Bovenaan