inleiden wie heeft ervaring?

is het nu werkelijk zoiets vreselijks of valt het allemaal wel mee? dat is toch wel wat me bezig houd. je hoort soms mensen biij school en zeggen dan o vreselijk, niet fijn zoveel weeenstormen enz. maar denk ik ben je nou een zeikerd, heb je een lage pijngrens of is het nu werkelijk niks en vreselijk?
wie o wie kan me helpen?

Ik zou ingeleid worden maar jari kwam een dag eerder uit zichzelf..
Je hoort vaak van zo'n weeen storm.. Maar daar had ik net zo goed last van! Dus dat had niet uitgemaakt.
Een weeen storm is heel vervelend, maar aan de andere kant is het dan wel veel sneller voorbij..of je nou een paar dagen weeen hebt met minder pijn maar heel vermoeiend, of in een kortere tijd meer pijn maar dat het dan wel snel gebeurd is.

Het inleiden zou wel lang kunnen duren mocht je bijvoorbeeld nog geen ontsluiting hebben. Dan krijg je eerst gel en dat kan dan best lang duren schijnt. Mocht je wel al ontsluiting hebben dan kunnen ze meteen je vliezen breken zodat de weeen beginnen.dan gaat het wel sneller.

Maak je niet te druk over pijn....dat doet het zoiezo..het blijft een vervelende klus..maar het is het waard:)

Succes en zet hem op!

Ik heb zowel een positieve als een negatieve ervaring gehoord, zelf denk ik dat het ook heel erg te maken heeft met je eigen insteling. Hoe positiever je er in stapt hoe beter. Hee misschien komt ie nog wel vanzelf! X

Ben bij mn 1ste halverwege ingeleid(had 5 cm maar de weeen vielen weg)kreeg een infuus in het begin was goed te doen toen,maar infuus zetten ze hoger en toen waren de weeen op een gegeven moment heftig de 1 na de ander zonder pauze,dat vond ik erg heftig,de 2de is thuis geboren toen waren de weeen op laatst ook heftig maar niet zo vreselijk kort op elkaar dat was prettiger vond ik zelf...maar infuus krijg je volgens mij pas als 3 cm ontsluiting hebt,anders eerst met gel...daar heb ik heel veel verschillende dingen mee gezien,mn schoonzusje deed er bv nog 3 dagen over toen,terwijl mn zus binnen 2 uurtjes bevallen was met die gel...is maar net hoe je er op reageerd en je heb al 3 kids dus zal het vast niet lang duren voordat je bevalt

liefs jootje

Ik kan me voorstellen dat een weeen storm heel vervelend is. Ik zelf had 36 uur weeen en dat is ook niet fijn! Vooral omdat ze hun werk niet goed deden. Ik heb weeen opwekkers gehad, maar had toen ook een ruggenprik waardoor ik ze niet meer voelde. Ik kan je dus niet vertellen hoe dat gaat.. Het is toch ook bij iedereen anders, elk lichaam reageert er anders op.

Ik had vorige keer een inleiding bij 42 weken. Baarmoedermond nog niet rijp, dus eerst gel. In totaal 3 keer. Daarna ontsluiting, waardoor de vliezen gebroken konden worden en ik infuus met weeenopwekkers kreeg. Meteen vrij hevige weeen (dus geen rustige opbouw, zoals meestal bij een natuurlijk verloop). Ongeveer 5 uur gedaan over de volgende 4 centimeters. Daarna geen verdere onsluiting meer, ondanks opvoeren van het infuus. Ook geen " mooie " weeen meer ( helaas wel pijnlijke...) uiteindelijk ks.
Niet zo'n opbeurend verhaal dus, maar de eerste helft was wel goed te doen, ondanks dat het meteen vrij hevig was. Ik kon ze goed opvangen. Pas toen mijn lijf niet meer goed reageerde, vond ik het zwaar worden. Dus als bij jou de hele bevalling gaat zoals ik de eerste helft heb beleefd, dan heb je volgens mij een prima bevalling! En het scheelt volgens mij wel enorm dat je al eerder bent bevallen.
Veel succes,
Een april-mama.

o nou das een aardig positief beeld van allemaal bedankt! had k ff nodig..
hoop natuurlijk dat nog voor ik ingeleid word het zelf komt babyxxx!! maar dat weten we nog niet zien het wel..
ik had bij mijn jongste zoon liep ik 12 dagen overtijd. was toen ook voor ctg geweest al en ze zeiden dat kdan met 15 dagen over terug moest komen. gelukkig beviel ik toen ook nog. maarja ... wachten het af ga me zomaar is fff wassen en oppimpen en dan naar ziekenhuis..

hallo,
ik kom van het maart 2011 forum.
en ben bij mijn bevalling ook ingeleid.
moest er om half 8 zijn en lag vanwege de drukte pas om 10u aan de pomp.
had al wel 3 cm ontsluiting.
had een weeënstorm en om 12 u 8 cm en om 14.04 is onze dochter geboren!
na 2 persweeën.
de persweeën van een weeën storm zijn wel vervelend om tegen te houden maar het gaat wel.

ik zou zo weer zwanger willen worden en de bevalling over willen doen!!
het deed echt heel veel pijn en ik had geen rust. maar deed er maar 4 uurtjes over ipv 10 ofzo.

Terug
Bovenaan