Inleiden

<p>In verband met een oplopende bloeddruk willen ze me mogelijk over een aantal dagen in gaan leiden middels een ballon katheter. Urine en bloed is nog goed allemaal, maar de bloeddruk loopt op en heb hoofdpijn klachten. Ik ben op de dag dat ze mogelijk de ballon gaan plaatsen, 37+2 weken zwanger.</p><p>Nu komt er vanalles op mij af. Hoelang na de ballon ga je bevallen? Hoe verliep bij jullie de ballon plaatsing en bevalling?</p><p>Omdat ik dan 'pas' 37+2 weken zwanger ben, ben ik bang dat dit misschien nog wat vroeg is. Had liever tot het einde uitgelopen. Zijn er hier meer mensen die rond deze termijn bevallen zijn? Mocht jullie kindje gewoon mee naar huis erna of moest het nog in het ziekenhuis blijven?</p>

Hoi,
ben bij mijn eerste ook ingeleid met 37 weken ivm hoge bloeddruk. Ballon hebben ze rond 18:00 geplaats, volgende ochtend viel hij eruit. Had toen 3 cm intsluiting en konden ze mijn vliezen breken. Hierna kreeg ik niet spontaan weeen waardoor ik wee opwekkers heb gekreen. Deze dezen wel hun wel en ‘s avonds om 20:30 in ons dochtertje natuurlijk geboren. Het is me allemaal meegevallen en merkte dat ik goed in de gaten werd gehouden en fijn om in het ziekenhuis te zijn.
met hoge bloeddruk moet je standaard na de bevalling 24 uur blijven, daarna mag je naar huis als alles goed gaat. Krijg je zwangerschaosvergiftiging moet je 48 uutr in ziekenhuis blijven na de bevalling.
probeer je niet te druk te maken, komt echt goed en je bent in goede handen! Je kindje is gewoon af, dus niks aan de hand.
heb 3 kids en alle 3 ingeleid tussen de 37 en 38 weken en ze hoefden niet in couveuse of noem maar op. 
Succes en sterkte, ff bikkelen nog en dan heb je een mooi wondertje in je armen en kun je lekker gaan genieten!

Hooi! Mijn dochter is met 38+4 geboren, dus heb geen ervaring met jouw termijn. Ik moest ook vanwege medische redenen eerder bevallen. Op zondagavond rond 20 uur is de ballon geplaatst. De volgende ochtend rond 9 uur had ik 3 cm ontsluiting, nog geen weeen. Toen ben ik aan de weeenopwekkers gegaan. Dit was prima te doen tot ongeveer 12 uur, vanaf half 1 was het door de weeenstorm echt niet meer te houden en heb ik pijnstillers gehad (geen ruggenprik, soort van morfine). Uiteindelijk mocht ik rond kwart voor 2 gaan persen, maar mijn kleinje is pas om 3 uur geboren, ze wilde niet! Geen idee of dit met inleiden te maken had, maar het leek wel alsof ze er zelf gewoon nog niet klaar voor was om geboren te worden. Al met al vond ik het een pittige ervaring, maar terugkijkend is het wel snel en relatief vlekkeloos gegaan, dus ben blij dat ik ingeleid ben. Dit was de beste beslissing voor ons allebei! 
Mijn dochter kreeg rond 4 uur al het groene licht om naar huis te gaan. Ik moest nog blijven, want kon ineens niet meer plassen. Toen dat rond half 6 geslaagd was, zijn we lekker naar huis gegaan! 
Succes de komende tijd, en tijdens de bevalling! Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig! 

Onze dochter is geboren met 38 weken ivm hoge bloeddruk. Ik ben maandagavond opgenomen ze hebben toen een ballonetje geplaatst, dinsdagochtend geen verschild dus ballon verder opgevuld, met in de hoop dat ik rond 3 uur 3 cm zou hebben. Om 3 uur geen verandering dus tabletten gekregen, en woensdag nog geen verandering dus weer een dag tabletten. Donderdag eindelijk 3 cm dus om 07:30 de vliezen gebroken en weeënopwekkers gekregen, in een weeënstorm terecht gekomen om 3 uur besloten om een ruggenprik te geven, nog steeds maar 3 centimer. Om 3 uur een flinke dosis weeënopwekkers gehad in de hoop dat ik ontsluiting kreeg, om 6 uur nog geen verandering dus om 18:56 is onze dochter geboren met een keizersnede. Ik heb dit als heel ingrijpend ervaren.

Onze dochter is geboren met 38 weken ivm hoge bloeddruk. Ik ben maandagavond opgenomen ze hebben toen een ballonetje geplaatst, dinsdagochtend geen verschild dus ballon verder opgevuld, met in de hoop dat ik rond 3 uur 3 cm zou hebben. Om 3 uur geen verandering dus tabletten gekregen, en woensdag nog geen verandering dus weer een dag tabletten. Donderdag eindelijk 3 cm dus om 07:30 de vliezen gebroken en weeënopwekkers gekregen, in een weeënstorm terecht gekomen om 3 uur besloten om een ruggenprik te geven, nog steeds maar 3 centimer. Om 3 uur een flinke dosis weeënopwekkers gehad in de hoop dat ik ontsluiting kreeg, om 6 uur nog geen verandering dus om 18:56 is onze dochter geboren met een keizersnede. Ik heb dit als heel ingrijpend ervaren.

Ik ben ook bij 37+ 2 ingeleid omdat het medisch noodzakelijk was. 
Toen ze de ballon wilden inbrengen bleek ik al 3cm ontsluiting te hebben waardoor ze direct mn vliezen hebben gebroken.
Weeenopwekkers gehad en uit eindelijk is ons kindje binnen 6,5 uur geboren waarvan een halfuurtje persen.
Het is ons eerste kindje dus ik kan niet vergelijken met een bevalling die niet is ingeleid. Het schijnt dat inleiden wat heftiger is omdat het lichaam er zelf nog niet klaar voor is.
Het is mij meegevallen! 

[quote quote=10190105]Ik ben ook bij 37+ 2 ingeleid omdat het medisch noodzakelijk was. Toen ze de ballon wilden inbrengen bleek ik al 3cm ontsluiting te hebben waardoor ze direct mn vliezen hebben gebroken. Weeenopwekkers gehad en uit eindelijk is ons kindje binnen 6,5 uur geboren waarvan een halfuurtje persen. Het is ons eerste kindje dus ik kan niet vergelijken met een bevalling die niet is ingeleid. Het schijnt dat inleiden wat heftiger is omdat het lichaam er zelf nog niet klaar voor is. Het is mij meegevallen![/quote]
Mocht je je kindje toen die dag gewoon mee naar huis nemen omdat het nog geen 39 weken was enzo? En hoe was het gewicht van de kleine?  Gelukkig dat het jou meegevallen is!

We zijn een nachtje gebleven, maar dit had met mij te maken en niet met ons kindje.
Had een prima gewicht voor de termijn, dit had de gynaecoloog ook al wel voorspeld middels echo en t voelen aan mn buik. 
Vanaf 37 weken mag je thuisbevallen en er is in principe dus geen reden om een kindje langer in t ziekenhuis te houden. Tenzij er complicaties zijn natuurlijk.

Terug
Bovenaan