inleiden

Heeft iemand ervaring met inleiden van de bevalling met 38 weken.
Hoe was je ervaring hiermee? Duurde het lang enzo, dat soort informatie.

Graag jullie reacties!!

Hoi,
mijn eerste bevalling is ingeleid met 40,6 weken. Zware bevalling geweest met als klap op de vuurpijl een moeizame vaccuumverlossing, wat bijna een keizersnede werd, vanwege benauwdheid baby, gelukkig toch gewoon geboren. Mijn tweede bevalling is spontaan begonnen en is helemaal vlot verlopen. Ik weet niet wat de reden is voor jouw inleiding, maar als het niet hoeft, dan zou ik het toch gewoon afwachten. Mij maakte het bij de tweede ook niet uit of het wel of niet ingeleid zou worden, maar nu ik de ervaring van een spontane bevalling heb gehad, ben ik blij dat ze bij mij niet eerder zijn gaan inleiden, wat wel even ter sprake kwam. Succes..

Hoi,

Ik ben met 38 weken en 3 dagen ingeleid omdat mijn zwangerschapsvergiftiging te riskant werd. Ze hebben dat met de gel gedaan dus niet met weeenopwekkers via infuus. Ik had mijn eerste gel om kwart voor 8 smorgens, de tweede om kwart voor 11 smorgens en de 3e om kwart voor 4 smiddags. Rond 1700 uur kreeg ik mijn eerste wee, toen had ik 2 cm ontsluiting. De weeen kwamen toen goed op gang en om 18:45 had ik 3 cm, toen kreeg ik een weeenstorm en heb aan een stuk door weeen gehad. Ik heb toen een pethidineprik gehad. De pijn werd bij mij voor mijn gevoel niet echt minder maar ik werd er een heel stuk rustiger door. Om 19:45 had ik volledige onstluiting, 7 cm in 1 uur, superveel. Ik mocht meepersen en om 20:17 is mijn zoontje Lance geboren. Ik ben niet ingescheurd of ingeknipt. heb nog wel een liter bloed verloren. Mijn zoontje was gelukkig helemaal gezond en er kwamen geen kunstverlossingen aan te pas. Voor een eerste is 3 uur en een kwartier supersnel. Op dat moment zelf had ik het niet meer, maar nu ik er zo op terug kijk is het me zeer zeker niet tegen gevallen, als er een volgende keer komt zou ik het zo weer precies hetzelfde doen.
Gaat je lukken joh, en als je wil kletsen, martine_jansma@hotmail.com
Wanneer ben je eigenlijk 38 weken en waarom wordt je dan ingeleidt??
veel liefs van Martine

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Ik ben zelf nu 36 weken zwanger en ivm hoge bloeddruk willen ze het aankijken.
Ik kijk er best wel een beetje tegenop tegen de inleiding. Het boekje met uitleg is wel duidelijk maar erg medisch.
Daarbij hoorde ik dat het wel twee tot drie dagen kan duren eer je bevalt.

Als ik nog vragen heb zal ik je zeker contacten op je hotmail!!

Bij mij was het ook begonnen met een hoge bloeddruk omdat er toen ook nog eens teveel eiwit in mijn urine zat heb ik de laatste 3 weken van mijn zwangerschap in het ziekenhuis door moeten brengen, helaas was ik op 23 december opgenomen en heb er dus de hele feestdagen gelegen. Uiteindelijk is mijn zoontje Lance op 6 januari geboren. Klopt inderdaad dat het zo lang kan duren, maar dat ligt er ook aan of je baarmoedermond al aan het verweken is en of je al wat ontsluiting hebt. Bij mij was dat gelukkig alletwee het geval, alhoewel de dag van de geboorte de gynaecoloog nog zei dat ze niet dacht dat ik vandaag nog ging bevallen, daar kwam ze wel van terug want 4 uur later was ie er. Dus je kunt er echt niet veel van zeggen, gewoon allemaal over je heen laten komen.

groetjes Martine

Even een reactie op jouw mailtje. Ik ben ook ingeleid vanwege een zwangerschapsvergitiging. ingeleid via een infuus, wat best wel heftig is. ik had voordat ze me gingen inleiden al 3 cm. ontsluiting vandaar ook het infuus en niet de gel. Ik vond het allemaal erg heftig, ben in een weeenstorm terecht gekomen en uiteindelijk was ik zo moe dat het persen niet meer wou lukken. daar om is mijn zoontje met een vacuum gehaald. Ik weet nog toen zat ik midden in die weeenstorm dat ik gilde: ''als het kindje er straks is ga ik alleen maar slapen en dit nooit meer!!" Maar toen mijn zoontje er eenmaal was toen was ik echt alle pijn en vermoeidheid vergeten. Het was alle pijn echt waard. Ik weet het het klinkt allemaal erg cliche maar het is echt zo, je wilt daarna echt alleen nog maar genieten van dat kleine wondertje. En ik heb dan wel heel hard gegild "dit nooit weer", maar ik ben nu dus wel 17 wkn. zwanger van de tweede. Het beste kan je alles maar gewoon over je heen laten komen.Wat mij ook erg heeft geholpen is de gedachte dat zoveel vrouwen mij zijn voorgegaannnn en zij hebben het ook allemaal overleefd.

Zet hem op!! Het gaat je zeker lukken.

Groetjes manon

Er zijn verschillende manieren van inleiden. Ik ben ingeleid (vw langdurig gebroken vliezen) door middel van Prostin (tabletjes). Dit duurde bij mij 20 uur voordat ik echte weeen kreeg en ik belandde vrijwel meteen in een weeenstorm.
In totaal heb ik 30 uur over de bevalling gedaan. Maar goed, mijn verhaal is niet een doorsnee bevalling!

Terug
Bovenaan