Inleiden

Hoi dames,

Wie heeft er ervaring met inleiden van de bevalling en daarna/ervoor met een 'normale' bevalling?
Mijn eerste is nl ingeleid met 42 weken en 1 dag en ik heb de bevalling als behoorlijk traumatisch ervaren. Direct heel heftige weeen, die flink pijn deden, met 3 cm ontsluiting al persweeen en daarna een ruggenprik die ze lieten uitwerken, terwijl het aantal centimeters niet bekend was omdat de gyneacoloog nog ergens anders bezig was.... daarnaast nog een aantal missers.
Al met al geen pretje.
Maar, nu ben ik gelukkig toch weer in verwachting en ben over 8 weken utgerekend.
Ik ben alleen wel doodsbenauwd. Daarom ben ik heel benieuwd naar andere ervaringen.
Ook met het van te voren regelen van een ruggenprik, die niet uitgewerkt raakt op het moment van persen. Ik heb begrepen dat dat nl ook mogelijk is.

Ik probeer mezelf wel goede moed in te praten dat het nu allemaal heel anders kan lopen (Heb individuele zwangerschapsbegeleiding etc...), maar de angst zit toch erg hoog.

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en hoop wat goede tips te krijgen!

Groetjes Jo

Hallo,

Ik ben bij de eerste ingeleid met 42,5wk. Eerst via gel, de dag erna via infuus. Ik had toen heel snel weeën en kort op elkaar. Ze waren alleen niet sterk genoeg om de ontsluiting te laten vorderen. Ik heb 's middag om 3u een ruggeprik gekregen. Om 7u 's avonds had ik nog maar 4cm en koorts. Ik heb toen een ks gekregen. Ik heb het allemaal als niet echt prettig ervaren. Vooral omdat ik al   1 1/2 dag bezig was en geen resultaat was. Het gaat bij mij om het inleiden opzich  waar ik achteraf heel veel problemen mee heb gehad. Het ging razend snel en pijnlijk zonder enig resultaat.
Er is bij mij 50% kans op weer een ks. Ik ben nu 27,3wk en heb er  over nagedacht wat ik wil.    We gaan  dus niet beginnen met inleiden. Als  deze kleine niet spontaan wilt komen, dan kiezen we gelijk voor een ks. Dit komt misschien ook dat de ks opzich bij mij goed is verlopen. Weinig pijn aan de wond, snel weer op de been, geen problemen gehad verder enz.
Het is natuurlijk waar je voor kiest. Er zijn er genoeg die wel  2x voor inleiden kiezen, maar ik dus niet.  
Mijn man is het helemaal met me eens. Hij staat dus achter de keuze.
Hopelijk gaat alles spontaan, maar als het niet zo is....
De keuze is  gemaakt en als ik bij de gyn kom laat ik het ook gelijk vastleggen. Dit schijnt wel heel belangrijk te wezen. Vooral als je tijdens of als je in het ziekenhuis komt te liggen een ander krijgt dan je eigen gyn.

Veel succes met je keuze!!

Groetjes,
Winnie  

Mijn eerste is geboren na een inleiding van 9 dagen (met in eerste instantie gel). Uiteindelijk werd het na twee mislukte vacuumpogingen toch nog een spoedkeizersnede.
Toen ik hoorde dat mijn tweede ook weer via inleiding ter wereld zou komen, raakte ik ook in paniek. Ik heb afspraken gemaakt, en als het de eerste dag niet aan zou slaan ,d an zou het de volgende dag met een keizersnede gehaald worden. Mijn meisje is na twee gel-pogingen en zonder infuus op natuurlijke manier op de wereld gekomen.

Ik ben nu 23 weken zwanger en ben benieuwd hoe het straks gaat lopen, in ieder geval maak ik weer goede afspraken, want ik wil niet dat er te lang aan me gepruts wordt.

Terug
Bovenaan