Inleiden

Hoi dames,

Wie van jullie heeft er vanuit eerdere zwangerschappen ervaring met het inleiden van de zwangerschap? Het ziet er naar uit dat dit bij mij moet gaan gebeuren. Het kindje is erg groot en zou mogelijk al met 38 weken gehaald gaan worden.

Nu lees ik veel verschillende dingen over inleiden, het zou langer duren, zou het meer pijn doen, je kan alleen inleiden als baarmoedermond zacht is etc.etc. Dus ik was benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jo

Hoi Jo,

Ik heb totaal geen ervaring met inleidingen. Maar wat ik je zou aanraden is je er niet al te druk over te maken. Als je ingeleidt moet worden kan je daar toch niets aan doen, het zal gebeuren!

Dus mijn enige advies is dat je je niet bang moet laten maken door allerlei verschillende verhalen!

Suc6!

Hoi hoi,

Het zal voor iedereen verschillend zijn. Ikzelf heb er geen goede ervaringen mee, maar wil je niet bang maken hoor. Iedereen kan het hoor, je moet je niet te druk maken en het over je heen laten komen.

Ikzelf ben ondertussen weer zwanger van de tweede, dus zo erg kan het toch niet zijn, ha ha.

liefs

Hoi hoi,
ik ben ook ingeleid voor de bevalling van mijn 2ling. maar idd het is bij iedereen anders. over het algemeen in het niet heftiger of langer.
ik ging om 9 uur of half 10 aan het infuus en om half 20 waren beide ukkies geboren. ik ken ook dames die rond 14 uur hun beide ukkies al hebben. ik moet wel zeggen dat een enkele een weeen storm heeft gehad, maar de meeste niet.

ik heb begrepen dat als alles nog dicht zit, je dan ook een tabletje of gel ingebracht kan krijgen om het te weken.

mocht je vragen hebben kan je dat ook zeker aan je vk/gyn vragen. ik wist van te voren dat ik uiterlijk met 37w ingeleid zou worden, maar daar heb ik helemaal niet aan gedacht. bevallen moet je toch dus ik heb het maar laten gebeuren.

wat ik wel fijn vond was dat ik na de geboorte van de ukkies nog een extra infuus kreeg om de baarmoeder de prikkel te geven om samen te gaan trekken en krimpen.... hierdoor had ik maar heeeel weinig vloeiing. had niet eens kraamverband nodig....

succes ermee!!!

Hallo,

Ik ben met mijn zoontje ingeleid met 41 weken en 5 dagen. Hij wilde er niet uit.....
Vreemd genoeg had ik al 5 cm ontsluiting toen ik in het ziekenhuis aankwam....heb echter nooit een wee gehad.
Dus hoe het in zijn werk gaat met prostaglandinegel en zo weet ik niet....
Maar je baarmoeder moet in ieder geval al wel week zijn voordat het kan ja.
Ik vond het echt 100% meevallen.
Ik kon de weeen goed opvangen....geen enkele moeite mee gehad.
Toen ik mocht gaan persen na een uurtje of 4 toen kon mijn zoontje niet verder komen en hebben ze mij na 1.5 uur persen geholpen met de vaccuumpomp....en ook daar heb ik niets van geleden.....ja, de knip en hechten natuurlijk maar dat viel ook reuze mee.
Mijn zoontje woog 8 pond dus ook een lekker flinke.
Ik wens je heel veel succes met de bevalling!!
Het is natuurlijk voor iedereen anders maar ik zou er echt niet tegenop zien!!!

Liefs Nurse

Hoi, ook ik ben ingeleid, met 41 weken en 6 dagen omdat mijn zoontje er niet uit kwam. Alles zat potdicht toen ik aankwam, maar na het inbrengen van slechts een gelletje begon het feest.Ik heb geen infuus gehad om weeen op te wekken.
Ik heb wel, wat ik ook vaker heb gehoord met inleiden, een weeenstorm gehad na 6 uur, en daar iets voor gekregen maar na 10 uurtjes in totaal was het gebeurd, en dat vond ik toch niet verkeerd voor een eerste! Vergeleken de 'natuurlijke' bevalling van mijn dochter heb ik het niet als pijnlijker ervaren.
Fijne bevalling!
gr

Terug
Bovenaan