Inleiden???

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Even een vraagje???
Wie heeft er ervaring met inleiden??En dan eigenlijk met inleiden na een keizersnee?
Heb bij mijn zoontje een geplande keizersnee gehad i.v.b met stuitligging.
Ben morgen 41 weken zwanger, en als er deze week niks gebeurd zou ik a.s vrijdag(de 13de)worden ingeleid.
Weet verder niet op welke manier, er schijnen meerdere manieren te zijn?Infuus, vaginale gel?
Maar nu lees ik ook op internet dat inleiden na een keizersnee ook de nodige risico's met zich meebrengt i.v.n met het litteken in de baarmoeder van de keizersnee.Dat zou dan kunnen scheuren omdat de weeen na een inleiding meteen heviger kunnen zijn.
Ben afgelopen donderdag naar de gyn geweest, alles was goed, maar kon me(nog)niet strippen, was nog geen echte ontsluiting.
Morgen weer naar het zh voor een CTG!
Hoop op jullie ervaringen...

Liefs Anies

Hoi Anies

Ik heb geen ervaring maar ik wens je wel heel veel sterkte met alles de komende week.
En dat je jullie wondertje snel mag en kan vasthouden.

Liefs Marielle

Ik heb wel enige ervaring met inleiden maar niet na een keizersnee.

Bij mij werdt ook gestript, bij somige eerst met gel. En daarna moet je bijna altijd aan het infuss omdat dat pas inleiden betekent dat andere is voorwerk zeg maar. Je kan pas aan het infuss als de baarmoeder mond enigsinds wat verstreken is.

Nadeel van het infuss is dat je bijna altijd later een weeen storm kan krijgen en dat is niet prettig wel is het zeer productief! Maar kans op ff op adem komen zit er dan niet in.

Bij mij moest het op de hoogste stand gezet worden voordat de weeen echt iets deden, toen ze de boel wat lager zetten wegens de weeenstorm stopte de boel bij het persen. Ze vergaten nog wel eens om de het infuss in de gaten te houden. Maar dat kan gewoon liggen aan het ziekenhuis hoor.