Inleiden???

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Even een vraagje???
Wie heeft er ervaring met inleiden??En dan eigenlijk met inleiden na een keizersnee?
Heb bij mijn zoontje een geplande keizersnee gehad i.v.b met stuitligging.
Ben morgen 41 weken zwanger, en als er deze week niks gebeurd zou ik a.s vrijdag(de 13de)worden ingeleid.
Weet verder niet op welke manier, er schijnen meerdere manieren te zijn?Infuus, vaginale gel?
Maar nu lees ik ook op internet dat inleiden na een keizersnee ook de nodige risico's met zich meebrengt i.v.n met het litteken in de baarmoeder van de keizersnee.Dat zou dan kunnen scheuren omdat de weeen na een inleiding meteen heviger kunnen zijn.
Ben afgelopen donderdag naar de gyn geweest, alles was goed, maar kon me(nog)niet strippen, was nog geen echte ontsluiting.
Morgen weer naar het zh voor een CTG!
Hoop op jullie ervaringen...

Liefs Anies

Hoi Anies

Ik heb geen ervaring maar ik wens je wel heel veel sterkte met alles de komende week.
En dat je jullie wondertje snel mag en kan vasthouden.

Liefs Marielle

Ik heb wel enige ervaring met inleiden maar niet na een keizersnee.

Bij mij werdt ook gestript, bij somige eerst met gel. En daarna moet je bijna altijd aan het infuss omdat dat pas inleiden betekent dat andere is voorwerk zeg maar. Je kan pas aan het infuss als de baarmoeder mond enigsinds wat verstreken is.

Nadeel van het infuss is dat je bijna altijd later een weeen storm kan krijgen en dat is niet prettig wel is het zeer productief! Maar kans op ff op adem komen zit er dan niet in.

Bij mij moest het op de hoogste stand gezet worden voordat de weeen echt iets deden, toen ze de boel wat lager zetten wegens de weeenstorm stopte de boel bij het persen. Ze vergaten nog wel eens om de het infuss in de gaten te houden. Maar dat kan gewoon liggen aan het ziekenhuis hoor.

Dit is mijn ervaring. Ik werdt ingeleid bij 38 wken ivm ernstige zwangerschap vergiftiging en was daardoor al enigsinds verzwakt. Maar ik had toen wel al 1,5cm ontsluiting, baarmoeder mond is verstreken door het strippen.

Succes!

hier hetzelfde ongeveer als bij Josh..
ik heb geen ervaring na een keizersnee maar werdt ingeleid ivm mijn zwangerschapsvergifteging.
ook eerst gel 2x zodat de maarmoedermond verstreken was en heb ik nog een nachtje moeten slapen,de volgende ochtend had ik 2cm ontsluiting maar geen weeen dus braken ze de vliezen..dat was om 7uur in de ochtend,daarna kreeg ik ook een infuus die lekker hoog werdt gezet..en toen kwamen die weeen wel! toen ik bij 6cm was kreeg ik een weeen storm en werdt hij weer lager gezet maar ben ik van 6 tot 10cm in 20 min gegaan..en mocht ik gaan persen!
Succes!

Hoi,

Ook hier ervaring met inleiden maar niet na een keizersnee.
Omdat het mijn tweede kindje was had ik al 2 cm onsluiting dus de gyn kon de vliezen breken.
Daarna plaatsen ze een zendertje om het hoofdje van de baby om z'n hartslag tijdens de weeen te kunnen volgen.
Ik vond het inleiden helemaal niets, ging veels te snel.
Onze eerste zoon deed ik uit mezelf in 5 uur en nu met dat infuus kwam de tweede binnen 2,5 uur, ik dacht echt dat ik gek werd.
Ik hoop voor je dat de bevalling uit zichzelf mag komen of dat de gyn toch een beetje kan strippen enzo.
Succes met de bevalling en geniet van de tijd na de geboorte.

Bij de eerste ben ik ingeleid, dus ook niet na een ks. Ik bleek al tijdje met gebroken vliezen rond te lopen, dus kon direct aan het infuus (nou ja daar lag ik al aan, maar toen ging het opwekkende infuus er bij aan even als de antibiotica).

Het eerste uur viel het nog wel, waren het echt wat krampen, maar het werd al snel heftiger en ben dan ook in een weeenstorm terecht gekomen met rug en buikweeen.
Na die bevalling en na andere verhalen dacht ik ook dat het door het inleiden kwam, maar bij de 2e heb ik ook een enorme weeenstorm gehad zonder infuus... en ook bij de 3e weer.
En ik heb bij alle bevallingen lopen spugen, dus ik denk dat mijn lijf nogal heftig reageert op bevallen an sich (overigens gaat het dan wel ontzettend snel bij mij, maar dat is weer wat anders).

Ik zou het gewoon op de man/vrouw vragen aan je gyn hoe hij/zij er over denkt!

Succes met de allerlaatste loodjes en de bevalling.

groetjes,
marije mv 3 zoons

hoi anies

ik heb wel ervaring met inleiden na ks.
van de eerst had ik ook een geplande ks i.v.m stuitligging.
bij de 2de liep ik ook al bijna 42 weken en werd er besloten op vrijdags in te leiden.
ik kreeg uiteindelijk donderdagavond al zelf weeen vrijdagochtend hebben ze toen eerst mn vliezen gebroken en daarna toch aan het infuus om de weeen krachtiger te maken en met meer regelmaat
ik denk dat het bij iedereen toch wel verschild want als je baarmoedermond nog niet week is zullen ze deze toch eerst week moeten maken met gel of tabletjes.
ik hoop voor je dat je er wat aan hebt, en dat je voor die tijd zelf al weeen krijgt

groetjes indra zwanger van de derde

dit is mijn eerste dus ik heb 0,0 ervaring
maar wil je wel veel geluk en sterkte wensen
hoop dat jullie kleintje zich snel uit zn eigen zal melden!!
xx

Terug
Bovenaan