Inleiden

Hi dames,

Ik zal weer even van me laten horen.
Vandaag ben ik weer op controle bij de gyn geweest. Er was positief nieuws: ik heb geen Q-koorts, mijn bloed was schoon. Dit was een reuze opluchting. De longontsteking was dus toeval.

Verder een inwendig onderzoek gehad (ben 40 wkn), maar alles zit nog pot dicht. Baarmoeder nog niet verstreken, geen enkel voorteken van een aanstaande bevalling. Daarom gaan ze me maandag inleiden. Ik ben dan 41 weken en dan mag het ook wel. Een klein probleempje is alleen dat ik een keizersnede heb gehad en dat dat een klein risico kan zijn bij het inleiden met de gel. Daarom dat ze pas maandag inleiden, omdat ze hopen dat intussen die baarmoeder nog verstrijkt en deze stap overgeslagen kan worden. Het breken van de vliezen of het opwekken van de weeën heeft geen extra risico's.

Het risico is wel erg klein! Maar ik ben sowieso een risico geval, vanwege de eerdere keizersnede en het litteken in de baarmoeder. Vandaag een gesprekje gehad met de verpleegkundige en in principe moet ik me maandag om 6.00 aan de telefoon melden of er plaats is. Daarna begint de inleiding en dat kan in het ergste geval wel een aantal dagen duren. Eerst twee dagen proberen met gel, dan een dag rust en dan weer proberen met gel. Lukt dat niet dan wordt het weer een keizersnede, maar eigenlijk bevalt iedere vrouw wel binnen de 2 dagen. We zullen moeten afwachten.

Hier in ieder geval veel opluchting. We hebben een houvast wat datum betreft.

Ow... en jullie ervaring met inleiden betreft, hoor ik ook graag.

Gr. Tamara.

Hier geen ervaring met inleiden, wel met 8 dagen "over tijd" lopen. Is geen pretje.
Ik hoop voor je dat je maandag niet hoeft te bellen en dat je hummel er al is.

Heeft de antibiotica zijn werk gedaan en gaat het gelukkig weer iets beter? In ieder geval wel heel erg fijn dat het geen Q-koorts is.

Hi,

Ja de antibiotica heeft zijn werk gedaan en de longontsteking is over.

En nog meer goed nieuws: vannacht zijn mijn vliezen gebroken. Mocht er niks op gang komen, dan wordt ik uiterlijk zaterdag ingeleid, weer twee dagen minder! Nu begin ik weer blij te worden!

Gr. Tamara.

Nou, idd een beetje een richttijd..haha
Maar wie weet komt het toch nog ''vanzelf''?
Hier ook geen ervaring met gel/inleiden.
Wel ervaring met drie keer overtijd..8,3 en 7 dagen om precies te zijn..
Ik vond het nooit erg hoor..had erg goede zwangerschappen..
Maargoed, jij veel succes!
Gr Rina

Hoi hoi,

Hier ook geen ervaringen met overtijd want mijn mannen kwamen eerder.
Weet wel van een vriendin die 2 keer is ingeleid dat zij het niet zo fijn vond maar ja, volgens mij is dat toch ook persoonlijk hoor.
Heel veel succes met de laatste loodjes,

Groetjes,
Maike

Ha Tamara,

Ik hoop dat je nu al in het ziekenhuis bent om te bevallen, want als je vliezen zijn gebroken is dat natuurlijk een heel gunstig teken!!!
ik wens je heel veel sterkte!! En wat fijn trouwens dat je geen q-koorts hebt!

Hoi Tamara,

Ik zat POTDICHT (mijn dochter werd met 37 weken gehaald wegens complicaties)... Ook wij mochten ons om 07.00 uur melden. Ik heb om 05.00 uur gebeld ofdat er plek was. Kortom voordat ik onder de douche sprong voor niks... JAHOOR kom maar was het antwoord en daar gingen we. Om 08.00 uur kwam er kleine actie in de taxi. Ze brachten de gel in. Ik kreeg wat kleine krampjes maar zonder welk resultaat dan ook. Ze hebben me nog een keer gel gegeven een aantal uren later. Aan het eind van de dag helaas geen mogelijkheid tot vliezen breken want ik was nog steeds dicht... Ze durfden me geen 3e keer gel te geven omdat het dan mega los kan gaan en niet te stoppen is. Ik werd plat gespoten en moest blijven overnachten. De hoop was dat het spul in de nacht zijn werk zou doen en jahoor!! De volgende ochtend had ik 1,5 cm ontsluiting waardoor ze de vliezen konden breken. De pomp werd erop gezet en daar ging ik... Ik had 7 cm ontsluiting in 1 uur dus zat tegen het plafond maar binnen 4,5 uur was het klaar. Het was dus kort maar heftig.

Gr.Ing

Terug
Bovenaan