inleiden?

Hoi Dames,

Heeft hier iemand ervaring met inleiden?
Ik ben sinds gister overgenomen door het ziekenhuis.
Dit op eigen verzoek!
Ik voel onze baby al weken heel slecht, dus steeds heen en weer van vk naar zkh werd ik wel zat.
De ctg scan ziet er steeds ontzettend goed uit.
Dus de keus werd bij mij gelegd of ik ingeleid wilde worden.
Ik ben 26 Januari uitgerekend.
De arts vind het niet nodig omdat alles er zo goed uit ziet, maar omdat ik natuurlijk best onzeker ben vond hij het prima als ik zou worden ingeleid.
Hij vertelde dat er wel behoorlijk wat nadelen aan vast zaten.
Dus vandaar ook me vraag heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs Chantal
 
Ik ben met onze oudste ingeleid. Ik was al 1 week na de uitgerekende datum en ik had weinig vruchtwater. Uiteindelijk ben ik ingeleid met een gel omdat ik geen ontsluiting of verweking had en na een bevalling van 10 uur ben ik bevallen van onze zoon. Ik heb toen een vacuumverlossing gehad, wat niet heel fijn was (understatement). Ook ben ik veel bloed verloren, waardoor ik nog naar de ok moest voor een operatieve placentaverwijdering en ik heb er een subtotaalruptuur aan overgehouden (die overigens heel snel genezen is). Anyway, het schijnt wel zo te zijn dat zelf op gang komen van een bevalling beter is voor de bevalling zelf. Minder ingrepen van de gyn en zo. Maar aan de andere kant, vantevoren weet je het toch nooit.

Het is moeilijk om te zeggen wat je moet kiezen. Ik zou zelf wel wachten tot de uitgerekende datum, als je kindje nog eventjes lekker zit, dan kan hij of zij daar lekker nog wat groeien. Maar als jij echt heel onzeker bent en ook niet gerustgesteld kan worden, dan is inleiding misschien beter.
 
hoi hoi

Ook hier geen heel positieve ervaring met inleiden.
Ik ben bij de eerste ingeleid met 42 weken zwangerschap, omdat er bij mij al een scheurtje in mijn vliezen zat hebben ze die gebroken en me gelijk aan het infuus gelegen.
Na een enorme weeenstorm (ik heb staan vloeken als een bouwvakker terwijl ik daar echt een hekel aan heb)
Mocht ik bij 10 cm gaan persen, maar doordat de weeen zo snel waren gegaan, was mijn zoon nog niet goed in de geboortegang gezakt.
Ik ben dus ook met de vacuumpomp bevallen. Ook bij mij veel bloedverlies waardoor het heel lang geduurd heeft voordat ik weer een beetje de oude ik was.
Daarna ben ik nog 2 keer op de natuurlijke manier bevallen en dat raad ik je dus zeker aan. Natuulijke weeen gaan op en neer, waardoor je beter de tijd hebt om op adem te komen tussendoor.
Bij het opwekken gaat het naar mijn mening veel te snel.
Veel succes met het maken van je beslissing
groetjes en succes met de bevalling, want wat je ook kiest binnen nu en 4 weken is je kindje er echt
groetjes Jacqueline
 
Ik ben ook ingeleid. Bij 37 weken ivm zwangerschapsvergiftiging. Had gelijk een weeen storm en dat is zeker geen pretje!!! om 7 uur kreeg ik het infuus en om 19:53 is ze geboren. De bevalling is goed gegaan, geen verdere ingreep en niet belachelijk uitgescheurd. Ik heb verder geen vergelijking omdat ik nog niet ben bevallen met een natuurlijk begin.
Ik kijk er in elk geval niet negatief op terug.
Succes met het maken van je keuze!
 
Nou net weer een echo gehad en een hartfilmpje,
Ze gaan me morgen toch inleiden.
Heb ik niet voor gekozen maar de gyn zelf ze beweegt idd niet zo best!
Op hoop van zegen dan maar.

Xx
 
inleiden hoeft echt niet verchikkelijk te zijn hoor!
ik ben bij de 2e ingeleid, en heb dit als een hele fijne bevalling ervaren (tot zover je bevallen fijn kan noemen dan)
half 9 aan het infuus gelegd, 10 uur begonnen te weeen, maar toen had ik niet echt pijn ervan, rond 1uur werden de weeen pas wat pijnlijker, om half 3 mocht in persen en 4 minuten later was hij er.

ik zou deze bevalling zo overdoen, in tegenstelling tot mijn 1e bevalling, die wel 'gewoon' begonnen was.

heel veel succes morgen, op vrijdag de 13e..
 
Ik ben ook ingeleid en heb daar zeker geen nare ervaringen van hoor! Het scheelt misschien wel of je al wat ontsluiting hebt...ik begon met 2 cm. Daarna hebben ze om in te leiden mn water gebroken, maar dat hielp niet viel. Toen aan het infuus en vond het fijn geleidelijk allemaal gaan!
Veel sterkte! Spannend...maak je niet te druk, iedere bevalling komt toch weer anders! En er maar aan denken dat je straks je kleintje in je armen mag houden!
 
Even uit nieuwsgierigheid, waarom leiden ze jou in omdat je baby slecht voelt bewegen, ik heb een super hevige ukje werd altijd door hem wakker geschud en zelfs wakker gehouden, ik ben ondertussen bijna 39 weken en ik voel hem nauwelijks dus verl minder dan dat ik hem hewoon ben, maar ik dacht dat het laatste weken wel normaal was om hem zo weinig voelen bewegen, had maandag ook controle bij ik zei het haar ook dat ik hem minder vaak en minder heftig voelde bewegen zij vond het helemaal niet raar, als ik je verhaal nu toch lees maak ik mezelf wel een beetje ongerust want soms voel ik hem maar een keer of twee op een dag en dan is dat echt gewoon een paar bewegingen, dus ik zie mijn buik niet meer echt heen en weer gaan gelijk vroeger, nu is mijn vraag is dat volgens u gyn. Dan wel een reden om ingeleid te worden?
 
Terug
Bovenaan